Έτσι γίνονταν η εξέλιξη και οι μετρήσεις από τη Mercedes-Benz το 1960

Αυτό τα ειδικά διαμορφωμένο Mercedes-Benz 300 κινούνταν πίσω από κάθε πρωτότυπο αυτοκίνητο δοκιμών και μέσω ενός καλωδίου που συνδέονταν με το εμπρός αυτοκίνητο έπαιρνε τις μετρήσεις από τους αισθητήρες.

Έτσι γίνονταν η εξέλιξη και οι μετρήσεις από τη Mercedes-Benz το 1960

Αυτό τα ειδικά διαμορφωμένο Mercedes-Benz 300 κινούνταν πίσω από κάθε πρωτότυπο αυτοκίνητο δοκιμών και μέσω ενός καλωδίου που συνδέονταν με το εμπρός αυτοκίνητο έπαιρνε τις μετρήσεις από τους αισθητήρες.

Κάθε μοντέλο στο Μουσείο της Mercedes-Benz αφηγείται μια ιστορία, φωτίζοντας άγνωστες λεπτομέρειες της ιστορίας της μάρκας. Όπως η Mercedes-Benz 300 που ήταν το αυτοκίνητο μετρήσεων καταγραφής στοιχείων στο δρόμο από το 1960.

Αυτή η Mercedes-Benz 300 είναι διπλά εντυπωσιακή. Αρχικά εξ αιτίας ενός καλωδίου που τη συνδέει με μια Mercedes-Benz 220 S αλλά και γιατί μόνο το μισό αυτοκίνητο μοιάζει με κανονική «Adenauer» (όπως ονομάζεται λόγω της προτίμησης του πρώτου Γερμανού Καγκελαρίου, Konrad Adenauer για το μοντέλο). Η διαφορά ξεκινά πίσω από την κολόνα Β.

Από εκεί εκτείνεται ένα μακρύ αμάξωμα με μεγάλα πανοραμικά παράθυρα, που θυμίζει Station Wagon. Η έκπληξη συνεχίζεται στο εσωτερικό, όπου υπάρχουν πολλά όργανα μέτρησης και δύο μεμονωμένα καθίσματα με στενές, ψάθινες πλάτες, που μοιάζουν με καρέκλες κήπου.

Το μοναδικό μοντέλο κατασκευάστηκε από τη Mercedes-Benz το 1960 ως αυτοκίνητο μετρήσεων για τους μηχανικούς του τμήματος δοκιμών και εξέλιξης νέων αυτοκινήτων. Το κομψό μοντέλο της σειράς W 189 επιλέχθηκε ως βάση του λόγω της ανάγκης για ένα γρήγορο και μεγάλο όχημα, αφού το αυτοκίνητο μέτρησης έπρεπε να μπορεί να ακολουθεί αβίαστα τα πρωτότυπα και να μεταφέρει τον ογκώδη εξοπλισμό μέτρησης.

Για πολλά χρόνια το μετασκευασμένο αυτοκίνητο χρησιμοποιήθηκε ως κινητό εργαστήριο μετρήσεων. Για το σκοπό αυτό, συνδεόταν με άλλο όχημα μέσω καλωδίου μήκους έως 30 μέτρων, ένα είδος πρώιμου δικτύου LAN, και έπαιρνε τα δεδομένα από το πρωτότυπο, στις ευαίσθητες συσκευές μέτρησης που ήταν τοποθετημένες στο πίσω μέρος του.

Από τα μέσα του 20ου αιώνα και μετά, τα δεδομένα έγιναν όλο και πιο σημαντικά και παρείχαν στους μηχανικούς πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το εάν μια εφεύρεση λειτούργησε σωστά ή υπήρχε περιθώριο βελτίωσης. Αλλά υπήρχε ένα πρόβλημα. Τα όργανα μέτρησης στη δεκαετία του 1950 ήταν μεγάλα, βαριά και ευαίσθητα.

Η λύση ήταν απλή. Η Mercedes-Benz χώρισε την τεχνολογία των αισθητήρων μέτρησης και την απόκτησης δεδομένων σε δύο οχήματα και έτσι δημιουργήθηκε το αυτοκίνητο μετρήσεων. Ενώ το πρωτότυπο περνούσε τις δοκιμές χειρισμού, το κινούμενο εργαστήριο ακολούθησε σε μικρή απόσταση και έπαιρνε τα δεδομένα μέτρησης μέσω του καλωδίου. Μια πρώιμη μορφή τηλεμετρίας. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα δεδομένα των αισθητήρων καταγράφονταν στο αυτοκίνητο μετρήσεων σε μαγνητική ταινία και αξιολογούνταν αργότερα.

Το πρωτότυπο αυτοκίνητο δοκιμών μπορούσε να μεταδώσει 14 τιμές ταυτόχρονα στο κινητό εργαστήριο, όχι άσχημα για την εποχή του. Για την τροφοδοσία των μηχανημάτων,  το αυτοκίνητο μετρήσεων είχε και μια γεννήτρια ενώ φυσικά υπήρχε και ραδιοσύνδεση μεταξύ των δύο οχημάτων.

Αυτή η ειδικά τροποποιημένη Mercedes-Benz 300 εφοδιάζεται με τον κινητήρα της νεότερης έκδοσης της W 189 (που κατασκευαζόταν από το 1957 έως 1962), ο οποίος αποδίδει 160 ίππους. Το αυτοκίνητο μετρήσεων χρησιμοποιήθηκε μέχρι τη δεκαετία του 1970, κυρίως στην πίστα δοκιμών στο Unterturkheim.

Σήμερα, ολόκληρο το σύστημα καταγραφής δεδομένων βρίσκεται μέσα στο πρωτότυπο αυτοκίνητο δοκιμών, χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία αισθητήρων και υπολογιστών, ενώ μπορεί να καταγράψει ταυτόχρονα περισσότερες από 1.000 παραμέτρους, η αξιολόγηση των οποίων κάνει τα καθημερινά μας αυτοκίνητα καλύτερα και ασφαλέστερα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!