Francesco Cresci

Ανεβαίνοντας την κλίμακα της ιεραρχίας από το 2006, χρονιά που εντάχθηκε στην ιταλική μάρκα, ο άνθρωπος που ηγείται των δραστηριοτήτων της στην Γηραιά Ήπειρο είχε πριν τον ρόλο του επικεφαλής της στρατηγικής πωλήσεων στην έδρα της Lamborghini. Μιλώντας στο MotorOne σχολιάζει το ηλεκτροκίνητο μέλλον της φίρμας και επιβεβαιώνει ότι πάντα θα υπάρχει χώρος για εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες, ακόμη και αν αυτές επιτρέπονται μόνο για χρήση σε πίστα.

Francesco Cresci

Ανεβαίνοντας την κλίμακα της ιεραρχίας από το 2006, χρονιά που εντάχθηκε στην ιταλική μάρκα, ο άνθρωπος που ηγείται των δραστηριοτήτων της στην Γηραιά Ήπειρο είχε πριν τον ρόλο του επικεφαλής της στρατηγικής πωλήσεων στην έδρα της Lamborghini. Μιλώντας στο MotorOne σχολιάζει το ηλεκτροκίνητο μέλλον της φίρμας και επιβεβαιώνει ότι πάντα θα υπάρχει χώρος για εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες, ακόμη και αν αυτές επιτρέπονται μόνο για χρήση σε πίστα.

Ανακαλύπτοντας την ηλεκτροκίνηση έχετε ανακοινώσει ότι ολόκληρη η γκάμα της Lamborghini θα είναι εξηλεκτρισμένη έως το 2024 ενώ έχουμε ήδη δει mild-hybrid εκδόσεις της Sian και της νέας Countach. Τα νεότερα μοντέλα σας θα είναι αυτοφορτιζόμενα υβριδικά ή plug-in υβριδικά;
«Δεν έχουμε λάβει ακόμη τις τελικές αποφάσεις. Μπορώ, ωστόσο, να σας πω ότι δεν θα είναι mild-hybrid διότι μέσω της ηλεκτροκίνησης επιθυμούμε να βελτιώσουμε την επιτάχυνση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά κάθε μοντέλου. Με έναν ηλεκτροκινητήρα μπορείς να καλύψεις τα κενά ροπής του κινητήρα εσωτερικής καύσης καθιστώντας το αυτοκίνητο πολύ πιο συναρπαστικό».

Στις Urus και Huracan δανείζεστε την αρχιτεκτονική και μηχανικά μέρη από την τεχνολογική δεξαμενή του ομίλου Volkswagen. Δεδομένων των επενδύσεων και της έρευνας του ομίλου στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης σκοπεύετε να αξιοποιήσετε την τεχνογνωσία και τις πλατφόρμες των άλλων εταιρειών του VW Group στα μελλοντικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα σας;
«Θα ήμασταν τρελοί αν δεν εκμεταλλευόμασταν το γεγονός ότι ανήκουμε σε έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινητοβιομηχανιών στον κόσμο. Σίγουρα υπάρχουν διαφορετικές πλατφόρμες και πολλά άλλα στοιχεία που μπορούμε να πάρουμε από τις υπόλοιπες εταιρείες. Θα επιλέξουμε, ωστόσο, αυτά που θεωρούμε ότι ταιριάζουν απόλυτα στη μάρκα και στο DNA της. Η δυνατότητα επιλογής μας δίνει αναμφισβήτητα ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας».

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποτελεί την «καρδιά» της Lamborghini. Μια αμιγώς ηλεκτρική Lamborghini θα χάσει αυτό το στοιχείο που καθορίζει τα μοντέλα σας, οπότε πώς θα διαχωριστεί η μάρκα από άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδόσεων; Τι είναι αυτό που θα κάνει ένα ηλεκτρικό μοντέλο σας «πραγματική Lamborghini”;
«Μια αμιγώς ηλεκτρική Lamborghini είναι αρκετά μακριά αυτή τη στιγμή. Η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία και οι επενδύσεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι απίστευτες. Ό,τι δεν ήταν εφικτό πριν από πέντε χρόνια, σήμερα είναι. Με αυτό ως δεδομένο θα δούμε πολλά περισσότερα να έρχονται στα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια. Η επεξεργασία του τρόπου με τον οποίο θα δώσουμε ταυτότητα στο προϊόν μας και η διασφάλιση ότι θα ταιριάζει στο DNA της εταιρείας είναι μια συνεχής διαδικασία. Θεωρώ ότι αυτό που θα χαρακτηρίσει το δικό μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι το συναίσθημα που θα αποκομίζεις οδηγώντας το».

Θεωρείτε ότι τα εναλλακτικά καύσιμα θα μπορούσαν να είναι μια λύση για την Lamborghini ώστε να συνεχίσει να ασχολείται με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης; 

«Η ηλεκτροκίνηση είναι η τρέχουσα τάση και η μελλοντική κατεύθυνση για την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αξιολογούμε και άλλες επιλογές όπως τα βιοκαύσιμα και τα συνθετικά καύσιμα. Μέσω τέτοιων επιλογών μπορούμε να διατηρήσουμε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης «ζωντανό», περιορίζοντας ταυτόχρονα τις εκπομπές ρύπων στο σωστό επίπεδο. Αυτό που θέλουμε να διασφαλίσουμε είναι ότι αγοράζοντας ένα από τα αυτοκίνητά μας θα αποκτήσετε ένα αυτοκίνητο με τα χαρακτηριστικά και το DNA μιας Lamborghini».

Πιστεύετε ότι οι κανονισμοί θα διαφοροποιήσουν την τακτική σας για αυτοκίνητα περιορισμένης παραγωγής ή για one-off μοντέλα που χρησιμοποιούν θερμικούς κινητήρες; 

«Οι κανονισμοί γίνονται ολοένα και πιο αυστηροί και πρέπει να βεβαιωθούμε ότι συμμορφωνόμαστε με αυτούς. Η δυσκολία εδώ έγκειται στο γεγονός ότι παράγουμε αυτοκίνητα που διατίθενται σχεδόν παντού, άρα με κάποιο τρόπο πρέπει να συμμορφώνονται με κανονισμούς που διαφέρουν αρκετά από χώρα σε χώρα. Καθώς οι κυβερνήσεις καθορίζουν κανόνες για όλους δεν πιστεύω ότι θα απολαύσουμε ειδική μεταχείριση. Θα ήθελα να συμβεί αλλά είμαι αρκετά σίγουρος ότι δεν πρόκειται να συμβεί».

Οι ειδικές εκδόσεις μόνο για πίστα και όχι για δημόσιους δρόμους μπορούν να διατηρήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στο προσκήνιο όπως είδαμε, για παράδειγμα, με την Essenza SCV12. Θα είναι αυτό ένα συχνότερο φαινόμενο στο ηλεκτρικό μέλλον σας, όταν δεν θα μπορείτε να κατασκευάζετε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής με θερμικούς κινητήρες; 

«Μια σαφής απάντηση σε αυτό φαντάζει πολύ μακρινή. Ο κόσμος εξελίσσεται, οπότε εξαρτάται πραγματικά από το αν, για παράδειγμα, τα συνθετικά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα μπορούν να δώσουν την λύση. Αν πάντως στραφούμε στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα υπάρξει σίγουρα μια θέση για εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες αποκλειστικά για χρήση σε πίστα, στα πλάνα μας».

Στην Aventador χρησιμοποιείτε δομή από ανθρακονήματα ενώ στην Huracan το πλαίσιο είναι από αλουμίνιο. Πόσο πιθανό είναι ο υβριδικός διάδοχος της Huracan να χρησιμοποιεί δομή από ανθρακονήματα ώστε να αντισταθμίσει το επιπλέον βάρος του ηλεκτρικού συστήματος;

«Υπάρχει πάντοτε αυτή η επιλογή. Γενικά έχουμε διαθέσιμα ανθρακονήματα επειδή τα παράγουμε στο εργοστάσιο μας, οπότε η εκτεταμένη χρήση τους μπορεί να αποτελέσει λύση για τη μείωση του βάρους που προκύπτει από την ύπαρξη των μπαταριών. Τώρα, σε ποιες πλατφόρμες θα χρησιμοποιήσουμε ευρέως ανθρακονήματα είναι δύσκολο να το προβλέψουμε διότι εξαρτάται από το είδος και τον ρόλο κάθε μοντέλου. Σε ορισμένες περιπτώσεις απαιτείται μεγαλύτερη ακαμψία, σε άλλες όχι. Τα χρησιμοποιούμε, για παράδειγμα, στην Aventador αλλά όχι στην Urus. Σίγουρα πάντως η εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων βρίσκεται στα σχέδια μας».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!