Valentino Rossi: O «Γιατρός» των δύο και των τεσσάρων τροχών

Το φαινόμενο Valentino Rossi είναι μοναδικό, ακριβώς επειδή είναι τόσο πολυδιάστατο.

Valentino Rossi: O «Γιατρός» των δύο και των τεσσάρων τροχών

Το φαινόμενο Valentino Rossi είναι μοναδικό, ακριβώς επειδή είναι τόσο πολυδιάστατο.

Είναι εννιά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Moto GP. Έχει διαπρέψει σε αγώνες μοτοσυκλετών κάθε κατηγορίας. Έχει οδηγήσει από Go-Kart μέχρι αυτοκίνητα GT. Τα «φρένα» του όμως, παραμένουν… «σπασμένα», καθώς έως σήμερα, στα 45 του χρόνια, εκεί που άλλοι αποσύρονται από την ενεργό δράση, αυτός συνεχίζει να αγωνίζεται και να… κερδίζει. Ποιος είναι όμως τελικά ο «Γιατρός» Valentino Rossi;

Ο Valentino Rossi γεννήθηκε στο Urbino της Ιταλίας, στις 16 Φεβρουαρίου του 1979. Ο πατέρας του, Graziano Rossi οδηγούσε μοτοσυκλέτες σε αγώνες και μύησε από πολύ μικρή ηλικία τον Valentino στην τέχνη αυτή. Όμως, η πρώτη του αγάπη ήταν τα καρτ.

Όταν λοιπόν, η μητέρα του εξέφρασε τις ανησυχίες της για την ασφάλεια του μικρού Valentino στις μηχανές, ο Graziano του αγόρασε ένα go-kart, το οποίο εξόπλισε με κινητήρα 100 κυβικών εκατοστών. Στα 5 του μόλις χρόνια, ο Valentino ξεκίνησε να μαθαίνει να οδηγεί το καρτ και να μαθαίνει τον έλεγχο του οχήματος. Το 1990 ο Rossi συμμετείχε στο τοπικό πρωτάθλημα καρτ, όπου κατέκτησε την 1η θέση. Μέχρι και το 1993 συνέχιζε να χτίζει το «βιογραφικό» του, μέχρι που ήρθε η πρώτη του μεγάλη ευκαιρία.

Valentino Rossi

Εκείνη τη χρονιά ο Rossi δέχθηκε μια πρόταση να οδηγήσει μια μοτοσυκλέτα 125 κ.εκ.. Τρία μόλις χρόνια αργότερα έκανε το ντεμπούτο του σε αγώνα μοτοσυκλέτας Grand Prix. Ήταν μόλις 17 χρονών, όμως κατάφερε να τερματίσει ένατος στην πρώτη του σεζόν, με την πρώτη του νίκη να έρχεται στην Τσεχοσλοβακία.

Η επόμενη σεζόν ήταν αυτή που τον «έβαλε στον χάρτη», καθώς κυριάρχησε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα 125 cc του 1997, κερδίζοντας 11 από τους 15 συνολικά αγώνες της χρονιάς. Κάποιοι άρχισαν να δίνουν προσοχή στον ατίθασο 18χρονο, που μόλις στο δεύτερο έτος του στο πρωτάθλημα κατάφερε να κυριαρχήσει τόσο εμφατικά.

Το 1998 ο Rossi αγωνίστηκε στην κατηγορία των 250 cc. Στην πρώτη του χρονιά εκεί τερμάτισε 2ος στο πρωτάθλημα, μόλις 23 πόντους από τον πρωταθλητή Capirossi. Το 1999 κυριάρχησε για μία ακόμα φορά, κερδίζοντας το πρώτο του πρωτάθλημα στην κατηγορία και το δεύτερο παγκόσμιο πρωτάθλημα της καριέρας του.

MOTORCYCLE Austrian MotoGP 2018

To 2000 και το 2001 ο Rossi έτρεξε στην κατηγορία των 500 cc, κερδίζοντας στη δεύτερή του σεζόν το τρίτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα. Έγινε έτσι ο νεότερος αναβάτης που έχει κερδίσει ποτέ Παγκόσμια Πρωταθλήματα και στις τρεις κατηγορίες 125 cc, 250 cc και 500 cc. Έχοντας πλέον στην τροπαιοθήκη του κύπελλα από όλες τις μικρές κατηγορίες, το Moto GP ήταν το αμέσως επόμενο, λογικό βήμα στην καριέρα του. Εκεί ήταν που ο Valentino Rossi ξεκίνησε να χτίζει τον θρύλο του, μέσα στα μηχανοκίνητα αθλήματα.

Valentino Rossi, Casey Stoner

Από το 2002 μέχρι και το 2021 o Ιταλός κέρδισε 6 παγκόσμια πρωταθλήματα, τερμάτισε στην 2η θέση σε άλλα 4 και στην 3η θέση άλλες 3 φορές. Το στυλ οδήγησής του ήταν πλήρως μεθοδικό, ακριβές αλλά στο όριο του παράτολμου, κάνοντας όλους όσοι αγωνίστηκαν μαζί ή απέναντί του να τον σέβονται πλήρως ως έναν οδηγό κλάσης.

Valentino Rossi, Marc Marquez Action

Η καριέρα του όμως δεν περιορίστηκε στο Moto GP. Από το 2015 έως και το 2024 συμμετέχει στη διοργάνωση «La 100km Dei Campioni» του Motocross, με 8 συμμετοχές, 6 νίκες και 2 τερματισμούς στην 2η θέση. Η καριέρα του επεκτάθηκε και στα τετρακίνητα, στο Monza Rally Show, όπου από το 1998 ως και το 2018 συγκέντρωσε 7 νίκες και 14 podium, ενώ είχε και τρεις μεμονωμένες συμμετοχές στο WRC.

MOTORCYCLE Austrian MotoGP 2018

Από το 2022, μετά την αποχώρησή του από το Moto GP, ο Valentino Rossi επικεντρώθηκε στους αγώνες αντοχής και συνεχίζει να χτίζει κι εκεί τον μύθο του. Συμμετείχε πρώτη φορά στις 24 ώρες του Le Mans με Audi R8 της WRT, ενώ τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς στελέχωσε την εργοστασιακή ομάδα της BMW. Με αυτήν αγωνίστηκε φέτος στις 24 ώρες του Le Mans, που πραγματοποιήθηκαν στις 15 και 16 Ιουνίου του 2024. Μάλιστα ο ίδιος με την ομάδα του κυνηγούσαν τη διάκριση, ωστόσο καθώς έπεφτε το σκοτάδι και η βροχή δυνάμωνε, ο έτερος οδηγός της ομάδας του, Al Harthy έχασε τον έλεγχο και προκάλεσε ανεπανόρθωτη ζημιά στο αυτοκίνητο, οδηγώντας τους σε εγκατάλειψη.

Ο «γιατρός» θα πρέπει να περιμένει μέχρι του χρόνου για να προσπαθήσει να κερδίσει στον θρυλικό αγώνα αντοχής. Όμως… πόσο σημασία έχει; Κανείς δε θα αμφισβητήσει τις ικανότητές του πίσω από το τιμόνι, οποιοδήποτε κι αν είναι αυτό. Κανείς δεν θα καταφέρει να του «κλέψει» την λάμψη, τουλάχιστον σύντομα. Το φαινόμενο Valentino Rossi είναι μοναδικό, ακριβώς επειδή είναι τόσο πολυδιάστατο. Και για αυτόν τον λόγο, ο «γιατρός» με το νούμερο 46 θα παραμείνει στο Hall of Fame του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Valentino Rossi , Andrea Dovizioso, Andrea Iannone Lifestyle

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!