Οδηγούμε το νέο πολυτελές DS 9

Μπορεί η νέα Plug-in υβριδική DS 9 να ανταγωνιστεί το γερμανικό κατεστημένο;

Οδηγούμε το νέο πολυτελές DS 9

Μπορεί η νέα Plug-in υβριδική DS 9 να ανταγωνιστεί το γερμανικό κατεστημένο;

 

Το DS 9 E-Tense Plug-in Hybrid κουβαλάει ένα σήμα με μεγάλο κύρος. Η original Citroen DS, από την οποία η γαλλική μάρκα πήρε το όνομα της, ξεχώριζε για την επαναστατική τεχνολογία και την εντυπωσιακή σχεδίασή της και πρόσφερε άνεση και ποιότητα κύλισης που όμοια της δεν υπήρχε στον ανταγωνισμό. Μπορεί άραγε το νέο DS 9 να ανακτήσει αυτή τη μαγεία;

Λοιπόν, οι πρώτες εντυπώσεις προϊδεάζουν, με κάποιες ωραίες λεπτομέρειες που είναι ικανές να δελεάσουν τους αγοραστές για να το προτιμήσουν έναντι της BMW 530e. Τα πίσω φώτα LED που μοιάζουν με κόσμημα αποτελούν το σημείο αναφοράς, αλλά αυτό που πραγματικά κάνει το DS 9 ξεχωριστή από τον ανταγωνισμό, είναι το εσωτερικό της. Το ρολόι στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει, αφού βρίσκεται κρυμμένο και περιστρέφεται για να ανοίξει όταν πιέζεις τη μίζας για να εκκινήσεις τον κινητήρα.

Επιπλέον, υπάρχει η ψηλή κεντρική κονσόλα που δίνει μια αίσθηση κουπέ στο εμπρός μέρος. Ο σχεδιασμός αναδεικνύεται  στο έπακρο με το προαιρετικό εσωτερικό «Opera» και πιο συγκεκριμένα στο δικό μας αυτοκίνητο, με το δέρμα Nappa και τις επενδύσεις από αλκαντάρα. Αυτή η επιλογή στοιχίζει 3.000 λίρες, αλλά προσθέτει σε γοητεία και στιλ.

Κοιτάζοντας αυτές τις μεγάλες πίσω πόρτες, ενδεχομένως να υποθέσεις ότι αυτό το DS 9 προσφέρει χώρους για τα πόδια των πίσω ανάλογους μιας λιμουζίνας. Δυστυχώς οι προσδοκίες δεν επιβεβαιώνονται, αφού ο χώρος για τα πόδια είναι μικρός και γενικά δεν διαφέρει από άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Κάποιες λεπτομέρειες δείχνουν ποιοτικές, ενώ κάποιες άλλες φαίνεται ότι προέρχονται από πιο οικονομικά μοντέλα της Peugeot και της Citroen. Η ανάλυση της πίσω κάμερας, η περίεργη αίσθηση των πλαστικών των paddles αλλαγών ταχυτήτων στο τιμόνι και το γεγονός ότι γενικά δεν έχει την ίδια στιβαρότητα που επιδεικνύουν οι ανταγωνιστές από τη Γερμανία, με τη συνολική αίσθηση πολυτέλειας του DS 9 να είναι μόνο επιφανειακή.

Αυτό αποδεικνύεται ότι ισχύει και στο δρόμο. Εδώ δοκιμάζουμε την έκδοση Plug-in Hybrid του DS 9. Εφοδιάζεται με έναν turbo κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων με 180 ίππους και 300 Nm ροπής και έναν ηλεκτρικό με 110 ίππους και 320 Nm ροπής. Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα υβριδικά οι δύο πηγές ενέργειας δεν φτάνουν το μέγιστο της απόδοσής τους ταυτόχρονα, με τη συνδυαστική απόδοση να είναι 225 ίπποι και 360 Nm ροπής που περνούν στους εμπρός τροχούς.

Αυτή δεν είναι μεγάλη δύναμη για ένα αυτοκίνητο που λόγω της μπαταρίας των 11,9 kW (που προσφέρει αυτονομία 45 χιλιομέτρων) ζυγίζει πάνω από 1.800 κιλά. Ο ηλεκτρικός κινητήρας προσφέρει σβέλτες (και αθόρυβες) επιδόσεις σε εκκίνηση, αλλά σύντομα αυτή η αίσθηση υποχωρεί. Όταν ο κινητήρας εκκινεί δεν δίνει την αίσθηση του δυνατού. Επίσης, το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αλλάζει απότομα σχέσεις.

Ωστόσο, το πλαίσιο του DS 9 είναι πιο θετικό. Το τιμόνι είναι καλά ζυγισμένο, ενώ το εμπρός μέρος έχει καλή απόκριση. Σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου  η οδήγηση είναι χαλαρωτική, αλλά οι πιο έντονες κακοτεχνίες που αφήνουν ατάραχη μια BMW Σειρά 5, μπορεί να προκαλέσουν ταλαντεύσεις στο αμάξωμα του DS 9.

Ένας τομέας που αναμένεται σύμφωνα με εκτιμήσεις ότι θα πρέπει να «πληρώσουν» αυτοί που θα επιλέξουν να ξεχωρίζουν με του DS 9, είναι η απαξίωση που θα έχει στο χρόνο, -σύμφωνα με τα δεδομένα της αγοράς της Μ. Βρετανίας- και αναμένεται να είναι μεγαλύτερη σε σχέση με τον γερμανικό ανταγωνισμό, όπως αυτός αντικατοπτρίζεται στην BMW 530e.

Συμπέρασμα

Κατά κάποιο τρόπο το DS 9 αποτελεί μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική επιλογή στην κατηγορία των πολυτελών μοντέλων. Πέρα από την ιδιαίτερη ρύθμιση του υβριδικού συστήματος, παρουσιάζεται δυναμική και το εσωτερικό έχει μοναδική σχεδίαση και αρκετή πολυτέλεια για να δελεάσει κοινό από τον γερμανικό ανταγωνισμό.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!