Οδηγούμε το Pininfarina Battista των 1.900 ίππων

Βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του Pininfarina Battista, του ηλεκτρικού hypercar των 1.900 ίππων!

Οδηγούμε το Pininfarina Battista των 1.900 ίππων

Βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του Pininfarina Battista, του ηλεκτρικού hypercar των 1.900 ίππων!

 

Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας πλησιάζει αθόρυβα. Η ηλεκτροκίνηση συνεπάγεται απουσία ήχου, αλλά στην περίπτωση του Pininfarina Battista, εξαιρετικές επιδόσεις. Αρκεί να πατήσεις αποφασιστικά το πόδι στο πάτωμα σε αυτό το αμιγώς ηλεκτρικό hypercar και η επιτάχυνση είναι τόσο βίαιη που τη νιώθεις στο λαιμό σου με τη μορφή κλωτσιάς από το πουθενά. Αυτό δεν είναι περίεργο, γιατί το Battista είναι το ισχυρότερο και πιο γρήγορο αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί ποτέ στην Ιταλία, την πατρίδα των Maserati, Lamborghini και πάνω από όλα της Ferrari, αυτό σίγουρα λέει κάτι.

Αλλά δεν είναι μόνο η ισχύς των 1,4 megawatts -ή σε πιο γνώριμη τιμή 1.900 ίππους– αυτή που κάνει τη διαφορά. Με την εκπληκτική ροπή των 2.300 Nm το Battista επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 1,9 δευτερόλεπτα και σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα η ένδειξη πίσω από το τιμόνι ξεπερνάει τα 200 χλμ./ώρα. Για το 0-300 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 12 δευτερόλεπτα. Αλλά είναι ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται αυτή η δύναμη που συναρπάζει.

Η Battista δεν χρησιμοποιεί έναν αναχρονιστικό πολυκύλινδρο κινητήρα, αλλά εξελίσσει το μύθο των hypercar στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, διαθέτοντας δύο κινητήρες 340 ίππων εμπρός και άλλους δύο πίσω, οι οποίοι αποδίδουν 612 ίππους ο καθένας.

Αλλά είναι επίσης ήσυχο και ραφιναρισμένο. Δεν χρειάζεσαι όλη αυτή τη δύναμη πάντα, μεγιστοποιώντας έτσι την προσφερόμενη αυτονομία από την μπαταρία των 120 kW η οποία ξεπερνάει, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, τα 500 χιλιόμετρα.

Επιλέγοντας τη λειτουργία «Calma» χρησιμοποιώντας ένα περιστροφικό επιλογέα και το Battista παρουσιάζεται πιο ήπιο και όπως υποδηλώνει το όνομά του, ήρεμο -αλλά υπάρχει πάντα η αίσθηση ότι είναι διαθέσιμα τεράστια αποθέματα επιδόσεων αν πιέσεις λίγο παραπάνω το πόδι σου.

Στο άλλο άκρο του φάσματος είναι η ρύθμιση «Furiosa». Είναι η πιο άγρια από τα πέντε διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης και ανταποκρίνεται απόλυτα στο όνομά της. Χωρίς καμία προειδοποίηση από τον ήχο του βενζινοκινητήρα, αυτά τα 2.300 Nm σε χτυπούν σαν μια αόρατη βαριοπούλα και πιέζουν τον αέρα στα πνευμόνια σου.

Εκτός όμως από αυτή την απόλυτη αίσθηση επιτάχυνσης, αυτό που προεξέχει είναι η σχεδόν χειρουργική ακρίβεια την οποία προσφέρει στην οδήγηση το Battista και σίγουρα ενθουσιάζει, επειδή κάθε κινητήρας ελέγχεται ξεχωριστά και η ισχύς κατανέμεται τέλεια και στους τέσσερις τροχούς ενισχύοντας έτσι τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Αν και το διθέσιο, με 2,2 τόνους που ζυγίζει κάθε άλλο παρά ελαφρύ ή εστιασμένο στην πίστα είναι, διαπιστώνεις ότι αυτό το βάρος ελέγχεται εντυπωσιακά εύκολα. Το πλαίσιο δείχνει συμπαγές, χωρίς να παρουσιάζει περίεργες αντιδράσεις και δεν χρειάζεται πολύ περισσότερο από κινήσεις με τις άκρες των δακτύλων σου για να κατευθύνεις το Battista ακόμα και σε μια στενή ορεινή διαδρομή. Και εκεί που σε άλλες περιπτώσεις θα έπρεπε να περιμένεις βασανιστικά για μια προσπέραση, εδώ το μόνο που χρειάζεται είναι μια πολύ, πολύ σύντομη ευθεία.

Το Battista δεν είναι μόνο πιο ισχυρό από οποιοδήποτε άλλο κλασικό super sport μοντέλο και πιο ακριβές, αλλά εξελίχθηκε ως GT, το Pininfarina είναι κατά πολύ ανώτερο από τον συμβατικό ανταγωνισμό, ακόμα και πάνω από τα όρια ταχύτητας. Κάθεσαι πιο άνετα και έχεις περισσότερο χώρο. Η ατμόσφαιρα δεν είναι τόσο «παιχνιδιάρικη» όσο σε μια Bugatti, αλλά όμως όχι λιγότερο πολυτελής. Υπάρχει επίσης μπόλικη τεχνολογία, -θα συνηθίσεις να ρυθμίζεις ακόμα και τα καθίσματα ή τους καθρέπτες μέσα από τις δύο οθόνες αφής, γιατί η Battista φιλοδοξεί να ξεχωρίσει σε κάθε λεπτομέρεια.

Όσο λίγοι μύες και αν απαιτούνται, πρέπει να συγκεντρωθείς, οπότε η επιστροφή στο πρόγραμμα «Calma» δίνει μια ευπρόσδεκτη ανάπαυλα, καθώς έτσι το Battista γίνεται πιο ήπιο, χαλαρωτικό, με άνετη ποιότητα κύλισης, δείχνοντας έτσι και το μεγάλο εύρος δυνατοτήτων. Είναι υπέροχο.

Χάρη στην μπαταρία των 120 kW, τη μεγαλύτερη που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο, το Battista έχει εξαιρετικά αυτονομία. Ο κατασκευαστής υπόσχεται ότι η μπαταρία θα διαρκέσει τουλάχιστον μία ώρα σκληρής χρήσης σε μια πίστα και με αξιόλογη αυτονομία υπηρετεί τη θέση του στα hyper GT, όντας ικανό να καλύψει μεγάλες αποστάσεις. Με δυνατότητα ταχείας φόρτισης 250 kW, η διαδικασία μέχρι το 80% διαρκεί μόλις 25 λεπτά της ώρας.

Εκρηκτικά γρήγορο, απίστευτα ισχυρό και εξίσου αιχμηρό και ακριβές στην οδήγηση, το Battista είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα της νέας γενιάς των hypercar, διαθέτοντας τεχνολογία από την κροατική Rimac Automobili και προσθέτοντας το δικό του χαρακτήρα.

Η σχεδίαση και το εσωτερικό είναι μοναδικά, με τις δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρονται να είναι απεριόριστες. Τα περισσότερα από τα 150 αυτοκίνητα που θα κατασκευάσει η Pininfarina στο Cambiano κοντά στο Τορίνο έχουν ήδη πωληθεί και με τιμή 2,3 εκατομμυρίων ευρώ σίγουρα δεν είναι φθηνό, αλλά η αποκλειστικότητα, η ποιότητα κατασκευής και οι επιδόσεις που προσφέρονται την φέρνουν ψηλά, απέναντι στην Bugatti.

Συμπέρασμα

Με το Battista η Pininfarina γίνεται αυτόνομη μάρκα, αναδεικνύοντας το μέλλον των πολυτελών GT επιδόσεων μοντέλων. Είναι απίστευτα γρήγορο, έχει ωραία οδική συμπεριφορά, αξιόλογη αυτονομία και με πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης προσφέρει όλα όσα περιμένεις από ένα αυτοκίνητο με τέτοια τιμή.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!