Οδηγούμε τη νέα σπορ ηλεκτρική Porsche Taycan GTS

Είναι η οδηγοκεντρική Porsche Taycan GTS το καλύτερο μοντέλο στη γκάμα των ηλεκτρικών της Porsche; Πάμε να δούμε…

Οδηγούμε τη νέα σπορ ηλεκτρική Porsche Taycan GTS

Είναι η οδηγοκεντρική Porsche Taycan GTS το καλύτερο μοντέλο στη γκάμα των ηλεκτρικών της Porsche; Πάμε να δούμε…

Η Porsche συνηθίζει λίγα χρόνια μετά την πρεμιέρα ενός μοντέλου της να παρουσιάζει μια έκδοση GTS, η οποία συχνά είναι και αυτή που πρέπει να επιλέξεις, λόγω των σπορ οδηγικών χαρακτηριστικών της, με κάποιες όμως παραχωρήσεις στους τομείς της πολυτέλειας και της ευχρηστίας στην καθημερινότητα. Κάτι που ισχύει για τη νέα Taycan GTS.

Η GTS τοποθετείται ανάμεσα στην Taycan 4S και στην Taycan Turbo και εφοδιάζεται με το πακέτο μπαταριών 93,4 kWh, που της προσφέρει αυτονομία 504 χιλιομέτρων. Όπως και στις άλλες εκδόσεις της Taycan υπάρχει η δυνατότητα ταχείας φόρτισης 270 kW που σημαίνει ότι μπορεί να ανακτήσει το 80% της ενέργειάς της μέσα σε 22,5 λεπτά.

Η διάταξη δύο κινητήρων αποδίδει 440 kW (598 ίππους) σε λειτουργία overboost και 850 Nm ροπής, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 3,7 δλ. Εντυπωσιακή τιμή για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 2.370 κιλά.

Δεδομένου αυτού του μεγάλου βάρους είναι επίσης απίστευτα εντυπωσιακό πόσο ευέλικτη είναι αυτή η έκδοση. Η ανάρτηση έχει προφανώς πιο σπορ ρύθμιση σε σχέση με άλλες εκδόσεις του ηλεκτρικού μοντέλου της Porsche, με ειδική ρύθμιση για την αερανάρτηση, η οποία διαθέτει το Porsche Adaptive Suspension Management.

Όπως ισχυρίζεται η Porsche, αυτή η νέα ρύθμιση έχει εξελιχθεί για να «ωφελήσει την πλευρική δυναμική», αλλά με το αυτοκίνητο να είναι ρυθμισμένο στη Normal λειτουργία εξακολουθεί να προσφέρει την άνετη αίσθηση ενός αυτοκινήτου GT που χαρακτηρίζει όλες τις εκδόσεις της Taycan.

Είναι εύκολη και δεν απαιτεί κόπο, προσφέροντας τεράστια ποσότητα ισχύος ανά πάσα στιγμή, την ίδια ώρα που οι επιβαίνοντες απολαμβάνουν την απόλυτη ησυχία στο εσωτερικό της. Από την άλλη υπάρχουν αρκετά ακόμα ηλεκτρικά ικανά να προσφέρουν κάτι αντίστοιχο και σίγουρα δεν είναι αυτό που κάνει την GTS ξεχωριστή. Αντίθετα, όλα αλλάζουν όταν αρχίσεις να παίζεις με τα προγράμματα οδήγησης.

Αν ο δρόμος είναι ομαλός, καλά στρωμένος χωρίς κακοτεχνίες, τότε μπορείς απλά να ενεργοποιήσεις το Sport Plus, – την πιο σπορ λειτουργία που διατίθεται -, με το αμάξωμα να χαμηλώνει και όλα τα συστήματα να ρυθμίζονται με στόχο τη μέγιστη απόδοση. Επίσης υπάρχει και περισσότερος θόρυβος – ψεύτικος θόρυβος – αλλά σε αντίθεση με τις άλλες Taycan η GTS έχει πιο χαρακτηριστικό ήχο.

Σε κάθε περίπτωση δεν προσπαθεί να ακουστεί σαν αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά ο ήχος που περνάει στην καμπίνα παραπέμπει περισσότερο σε αυτοκίνητο, παρά σε διαστημόπλοιο, ενώ είναι επίσης και πιο δυνατός. Με κάποιο τρόπο η παρουσία ενός συγκεκριμένου ήχου βάζει τον οδηγό περισσότερη στο παιχνίδι να αξιοποιήσει τις επιδόσεις και γίνεται γρήγορα σαφές ότι η GTS που μπορεί να μην διαθέτει τη δύναμη των Turbo και Turbo S, αλλά αναμφίβολα είναι εκπληκτικά γρήγορη όταν το δεξί πόδι βυθιστεί βαθιά στη μοκέτα.

Ωστόσο παρουσιάζεται και εκλεπτυσμένη στον τρόπο που αποδίδει τις επιδόσεις της. Ο προοδευτικός τρόπους που αποδίδεται η ισχύς σε ενθαρρύνει να είσαι πιο ευαίσθητος με το δεξί σου πόδι, μια ακρίβεια και ένα φυσικό βάρος στο τιμόνι – περισσότερη από τις άλλες Taycan – θυμίζει τα παραδοσιακά σπορ μοντέλα της εταιρείας, ενώ η απολαυστική αίσθηση που σου προσφέρει το πλαίσιο, σε κάνει πραγματικά να θέλεις να οδηγήσεις αυτό το αυτοκίνητο.

Μπορείς να προσαρμόσεις τη γραμμή σου στη μέση της στροφής με περισσότερη ΄λιγότερη δύναμη και παρά το γεγονός ότι είναι ένα μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο, αυτή η Taycan GTS δεν παρουσιάζει καθόλου αδράνεια στο δρόμο. Είναι ευέλικτη, όπως πρέπει να είναι ένα σπορ αυτοκίνητο της Porsche. Είναι εκπληκτικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που βάζει τον οδηγό πρωταγωνιστή και παράλληλα αποδεικνύει ότι το ηλεκτρικό μέλλον είναι πολλά υποσχόμενο.

Συμπέρασμα

Με την προσθήκη της νέας GTS στη γκάμα της Taycan, η Porsche δημιούργησε το καλύτερο οδηγικά ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όπως θα περιμένατε, οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές, αλλά είναι ο τρόπος που η Taycan πατάει και συμπεριφέρεται στο δρόμο αυτό που την κάνει τόσο υπέροχη. Με πραγματικά μεγάλη αυτονομία, δυνατότητα ταχείας φόρτισης, μεγάλη πρακτικότητα, αλλά και εξαιρετική τεχνολογία, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Taycan είναι από τα μοντέλα της Porsche με τις καλύτερες πωλήσεις.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!