Η τελευταία φορά που η Porsche κατασκεύασε ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο με την ονομασία Mission – τη Mission E – προέκυψε η Taycan, η οποία φέτος θα είναι η Porsche με τις περισσότερες πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο. Έτσι, όταν η εταιρεία ανακοίνωσε το άγριο σε εμφάνιση αγωνιστικό Mission R concept, αμέσως δημιούργησε έντονες σκέψεις.
Οι 718 Boxster και Cayman θα είναι τα πρώτα σπορ μοντέλα της Porsche που θα γίνουν αμιγώς ηλεκτρικά. Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί προς το παρόν, φαίνεται ότι πιθανότατα αυτό θα γίνει με τις επόμενες γενιές τους και το Mission R ενδεχομένως μας δίνει μια γεύση από το πώς θα μπορούσαν να μοιάζουν αυτές οι νέες γενιές, αν αφαιρέσετε τα μεγάλα φτερά και τα λοιπά αγωνιστικά στοιχεία.
Αυτό το αυτοκίνητο επίσης αποτελεί μια πρόταση από την Porsche Motorsport για το πώς θα μπορούσε ένα μελλοντικό αγωνιστικό ηλεκτρικό, να μοιάζει και να οδηγείται, στα πρότυπα του επιτυχημένου πρωταθλήματος 911 Carrera Cup. Και η οδήγηση είναι αυτό ακριβώς που είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε εδώ.
Η Mission R είναι φαρδιά και απροσδόκητα κοντή, με τα τεράστια slick ελαστικά και την μεγάλη φτερούγα της να κυριαρχούν στην αισθητική της. Μια πλήρης ενημέρωση σχετική με την ασφάλεια μας προειδοποιεί για τους κινδύνους, όταν ένα ηλεκτρικό 900V με έως 1.090 ίππους σε «λειτουργία κατάταξης» παρουσίασε ένα πρόβλημα και ενώ σήμερα δεν θα βιώσουμε την κανονική ισχύ των 680 ίππων που αποδίδει στο πρόγραμμα «Race» (ίσως κάτι περισσότερο από 400 ίππους) σε ένα αυτοκίνητο 1.500 κιλών είναι και πάλι αρκετοί για να προσφέρουν ζωντανές επιδόσεις.
Σκαρφαλώνοντας μέσα από τις μπάρες του κλωβού ασφαλείας, δενόμαστε στο αγωνιστικό κάθισμα και βλέπουμε την πίστα μέσα από ένα στενό ορθογώνιο παρμπρίζ. Το αυτοκίνητο είναι αθόρυβο όταν είναι ενεργοποιημένο, αλλά μόλις ξεκινάμε γίνεται μια πανδαισία από ουρλιαχτά γραναζιών και ηλεκτρικών κινητήρων, καθιστώντας τις ωτοασπίδες αναγκαίες.
Παράγει έναν ήχο διαφορετικό από αυτόν που έχουμε συνηθίσει να ακούμε από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα -ακόμα και από οποιοδήποτε ηλεκτρικό- αλλά από μέσα τουλάχιστον, εξακολουθεί να βγάζει μια επιθετικότητα.
Τα φρένα δεν διαθέτουν ABS, αλλά είναι εξαιρετικά ισχυρά, ενώ απαιτούνται μικρές κινήσεις στο τιμόνι για να έχει πρόσβαση σε αυτή την απίστευτη πρόσφυση. Πρόκειται για μια δυναμική, αλλά και εκπληκτικά συναισθηματική (δεδομένης της απουσίας κινητήρας) εμπειρίας που σε βάζει στο… παιχνίδι.
Συμπέρασμα
Αν αυτό είναι το αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τότε ίσως αυτή η αλλαγή να μην είναι τόσο δυσάρεστη, όσο οι δύσπιστοι θέλουν να πιστεύουν. Επιπλέον, αποτελεί μια εξαιρετική βάση για ένα ελκυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο δρόμου για το μέλλον από την Porsche.
Φωτογραφίες: Auto Express