Οδηγούμε το Kia EV6

Το Hyundai Ioniq 5 είναι το απόλυτο αυτοκίνητο της χρονιάς για εμάς, άραγε όμως, το συγγενικό Kia EV6 μπορεί να ανταποκριθεί στις προσδοκίες;

Οδηγούμε το Kia EV6

Το Hyundai Ioniq 5 είναι το απόλυτο αυτοκίνητο της χρονιάς για εμάς, άραγε όμως, το συγγενικό Kia EV6 μπορεί να ανταποκριθεί στις προσδοκίες;

Η Kia αναμφίβολα μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι ο ηγέτης της αγοράς όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα. Μπήκε νωρίς στα υβριδικά με αυτοκίνητα όπως το Niro, προσθέτοντας λίγο αργότερα την αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση e-Niro, που είχε τον έλεγχο της κατηγορίας μέχρι πρόσφατα. Ωστόσο, οι Κορεάτες δεν επαναπαύτηκαν στις δάφνες τους, έχοντας τώρα ως στόχο να ανέβουν επίπεδο με το νέο EV6. Είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Kia που έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί ως τέτοιο και βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τις αδελφές εταιρείες Hyundai και Genesis.

Το Hyundai Ioniq 5 είναι το μόνο αυτοκίνητο μέχρι τώρα που έχουν οδηγήσει και βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα και ως το αγαπημένο μας αυτοκίνητο της χρονιάς, οι προσδοκίες μας για το EV6, το δεύτερο μοντέλο που προκύπτει από την πλατφόρμα E-GMP. Στόχος της Kia με το EV6 είναι να δημιουργήσει κάτι πιο σπορ και πιο δυναμικό και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό από τη σχεδίασή του με την κουπέ αισθητική, έναντι της πιο τετραγωνισμένης και γωνιώδης του Ioniq 5. Όπως και το Ioniq 5, είναι πιο μεγάλο στην πραγματικότητα, απ’ ότι δείχνει στις φωτογραφίες.

Είναι ελάχιστα πάνω από 4,7 μ. με μεταξόνιο 2,9 μ. Ανάμεσα στους άξονες και κάτω από το πάτωμα είναι τοποθετημένη μπαταρία των 77,4 kWh, ενώ υπάρχει και μικρότερη έκδοση με 58 kWh. Η αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία είναι 505 χιλιόμετρα, στην έκδοση με την κίνηση πίσω και τους δύο κινητήρες. Η απόδοση φτάνει τους 325 ίππους και τα 605 Nm ροπής, τα οποία είναι αρκετά για εκτοξεύσουν το ηλεκτρικό μοντέλο από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα.

Το νιώθεις γρήγορο, με δυνατέ επιταχύνσεις ακόμα και με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, έχοντας αρκετή άμεση ισχύ για εύκολα και άνετα προσπεράσματα σε επαρχιακούς δρόμους. Αν αυτό δεν είναι αρκετό για εσάς, έρχεται σύντομα μια έκδοση GT με 585 ίππους! Χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης να παράγει κάποιο θόρυβο, το EV6 είναι απόλυτα ήσυχο, με ελάχιστο αεροδυναμικό θόρυβο από το αέρα στις υψηλές ταχύτητες, ενώ και ο θόρυβος από τα ελαστικά είναι περιορισμένος.

Στο δρόμο παρουσιάζεται σφιχτό όσον αφορά την ποιότητα κύλισης, με πιο απότομες αντιδράσεις μόνο όταν αντιμετωπίζει έντονες κακοτεχνίες, που θα δημιουργούσαν πρόβλημα σε άλλα αυτοκίνητα, αλλά σε κάθε περίπτωση δείχνει να ακολουθεί το σπορ προφίλ που θέλει η Kia να του δώσει για να ξεχωρίζει και ειδικά απέναντι στο αδελφό μοντέλο το Hyundai Ioniq 5.

Το EV6 παρουσιάζεται «αιχμηρό» στις στροφές, ενώ τα έξυπνα ελεγχόμενα αμορτισέρ στις χαμηλές ταχύτητες όπου η ενέργεια που περνάει στην ανάρτηση είναι μικρότερη (σε λακκούβες ή όταν παίρνει κλίσεις το αμάξωμα) τα αμορτισέρ γίνονται πιο μαλακά και η άνεση καλύτερη. Σφίγγει όταν η ενέργεια που περνάει στα αμορτισέρ είναι μεγαλύτερη, συνήθως σε υψηλές ταχύτητες ή όταν αναγνωρίζει «επιθετικότητα» στις κινήσεις του τιμονιού. Έχει ευμετάβλητο χαρακτήρα, και μπορεί να είναι όσο άνετο επιθυμείτε, αλλά και παράλληλα και στιβαρό στον αυτοκινητόδρομο, όπου παρουσιάζεται ευθύβολο, ενώ στις στροφές γίνεται πιο συμμετοχικό.

Φυσικά τα 2.015 κιλά του EV6 δεν κρύβονται, αλλά αυτός είναι κοινός παρονομαστής όλων των ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Ωστόσο, στρίβει καλά για τόσο μεγάλο αυτοκίνητο που είναι, με σχετικά μακρύ μεταξόνιο -αυτό είναι που κρύβει καλά, προσφέροντας αξιόλογη ευελιξία, αλλά και καλή σταθερότητα στις στροφές-. Έχει στοιχεία που το καθιστούν απολαυστικό στην οδήγηση και αναμένουμε να το οδηγήσουμε στους δρόμους μας για να τα ανακαλύψουμε. Οι μηχανικοί της Kia μας αποκάλυψαν ότι έχουν να κάνουν κάποιες τελικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση προκειμένου να είναι έτοιμη, αν και σε εμάς φάνηκε πολύ καλά ρυθμισμένη.

Η πλατφόρμα E-GMP επιτρέπει τη φόρτιση 350 kW που προσφέρουν δυνατότητα φόρτισης από 10% έως 80% σε μόλις 18 λεπτά, σίγουρα μια εντυπωσιακή επίδοση, ενώ μπορεί να ανακτήσει ενέργεια για κίνηση μέχρι 100 χιλιόμετρα, σε μόλις 5 λεπτά της ώρας. Κάνοντας χρήση πιο συμβατικού φορτιστή 11 kW, ο χρόνος που απαιτείται για πλήρη φόρτιση είναι επτά ώρες και 20 λεπτά. Όπως και με άλλα ηλεκτρικά μοντέλα της Kia, έτσι και το EV6 αξιοποιεί την αυτονομία του (ειδικά στο Eco mode) που παρουσιάζεται προβλέψιμο. Φυσικά για να μεγιστοποιήσετε την αυτονομία μπορείτε να κάνετε χρήση της ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης και τα διάφορα επίπεδα που είναι διαθέσιμα, με το κορυφαίο να ονομάζεται i-pedal.

Αυτό μεγιστοποιεί την ανάκτηση ενέργειας από τον κινητήρα, στέλνοντας στην μπαταρία ενέργεια που θα πήγαινε χαμένη σε άλλη περίπτωση. Είναι τέλειο για οδήγηση με ένα πεντάλ κυρίως μέσα στην πόλη, με τη ρύθμιση να είναι εύκολη. Επίσης υπάρχει ένα κολπάκι γι’ αυτό. Μπορείτε να κρατήσετε σταθερά τραβηγμένο το αριστερό paddle έτσι ώστε να πάτε απευθείας σε αυτό το mode, άσχετα σε ποιο μέχρι εκείνη τη στιγμή είχατε επιλέξει και χρησιμοποιούσατε και έτσι να έχει τη μέγιστη δυνατή ανάκτηση.

Όλες οι άλλες τεχνολογίες στο εσωτερικό λειτουργούν με την ίδια ήρεμη απήχηση όπως περιμέναμε από την κορεατική μάρκα, εισάγοντας τη νέα γενιά του συστήματος πολυμέσων της Kia. Οι δίδυμες οθόνες 12,3 ιντσών έχουν καθαρά γραφικά και γρήγορη απόκριση, ενώ είναι γεμάτες από λειτουργίες. Οι εκδόσεις GT-Line, εξοπλίζονται με στερεοφωνικό Meridian, επαγωγική φόρτιση για smartphone, head-up display, Apple CarPlay, Android Auto, κάμερα 360 μοιρών που συνδέεται με εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, υπηρεσίες Kia UVO connect, κλιματιζόμενα καθίσματα, και θερμαινόμενο τιμόνι, διζωνικό κλιματισμό, LED φώτα, ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών και πολλά συστήματα υποστήριξης του οδηγού και ασφάλειας.

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα προσφέρει και αξιόλογους χώρους στο εσωτερικό, με το επίπεδο πάτωμα να άνετη θέση για τους πίσω επιβαίνοντες. Ο χώρος για το κεφάλι είναι μια χαρά, παρά το χαμηλό προφίλ του αυτοκινήτου. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 480 λίτρα, με το subwoofer να τρώει λίγο από το ωφέλιμο χώρο, αλλά και πάλι υπάρχει υψηλός δείκτης ευελιξίας, που είναι ένα χαρακτηριστικό που ορίζει την εν γένει φιλοσοφία του EV6.

Συμπέρασμα

Το Kia EV6 διεκδικεί με αξιώσεις το τίτλο του σπορ ηλεκτρικού crossover. Η ποιότητα κύλισης μπορεί να είναι σχετικά σφιχτή, αλλά ανεκτή, προσφέροντας ως αντάλλαγμα μια πιο συμμετοχική οδική συμπεριφορά. Η έκδοση AWD έχει εξαιρετικές επιδόσεις, ενώ η αυτονομία που ανακοινώνει ο κατασκευαστής και η τεχνολογία φόρτισης καθιστούν το EV6 ένα ευέλικτο μοντέλο, αλλά μάλλον όχι ιδιαίτερα προσιτό.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!