Μπορεί η BYD να είναι μια νέα μάρκα στην Ευρώπη και την Ελλάδα, αποτελεί ωστόσο πολύ γνωστή ποσότητα στους λάτρεις της ηλεκτροκίνησης. Ο Κινέζος κολοσσός κλείνει τον Φεβρουάριο του ‘25 τα 30 χρόνια από την ίδρυσή του, αρχικά ως κατασκευαστής μπαταριών και από το 2003 (και) ως αυτοκινητοβιομηχανία.
Ετοιμάζεται μάλιστα να το γιορτάσει δεόντως, μετά από μια εξαιρετική χρονιά κατά την οποία έσπασε το φράγμα των 9 εκατομμυρίων οχημάτων στις γραμμές παραγωγής της, διατήρησε την κορυφή στις πωλήσεις αυτοκινήτων NEV (βλέπε New Energy Vehicle, αλλιώς ηλεκτρικά και υβριδικά), διετέλεσε ως Official Partner του παγκόσμιου πρωταθλήματος UEFA EURO 2024 και παρουσίασε μια σειρά νέων μοντέλων με αιχμή του δόρατος το υπερ-όπλο U9.
Θα μπορούσαμε να μιλάμε ώρες για τα επιτεύγματα της BYD, όμως εδώ θέμα μας είναι το ολοκαίνουριο Sealion 7, το έβδομο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που λανσάρει η μάρκα στην Ευρώπη και το οποίο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Φρανκφούρτη.
Hi performance electric SUV
Θα πέσεις έξω αν το δεις βιαστικά ως μια κουπέ παραλλαγή του SUV SEAL U είτε ως μια ψηλότερη εκδοχή του sedan SEAL. Το μήκους 4,8 μέτρων coupe D-SUV υιοθετεί μεν πολλά στοιχεία από τα δύο αυτά μοντέλα, τελικά έχει όμως τον δικό του, ξεχωριστό χαρακτήρα.
Υιοθετεί ένα πιο σπορ προφίλ με σκοπό να κοντράρει μοντέλα όπως το Kia EV6, το Skoda Enyaq Coupe, η Ford Mustang Mach-E, αλλά κυρίως το Tesla Model Y, το best seller ηλεκτρικό μοντέλο δηλαδή της ευρωπαϊκής αγοράς αλλά και το πρώτο σε πωλήσεις D-SUV στην Ελλάδα.
Είναι κατά 10 χιλιοστά μακρύτερο και 160 χιλιοστά ψηλότερο από το SEAL και η αισθητική του αποτελεί δημιουργία του στούντιο της BYD στη Shenzhen, υπό την καθοδήγηση του Wolfgang Egger. Σαφέστατα ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα ‘Ocean’, με ρέουσες γραμμές και καμπύλες στο αμάξωμα.
Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζουν το μοτίβο «X» και οι χαρακτηριστικοί λεπτοί προβολείς. Στο πλάι το βλέμμα γοητεύει η κουπέ σιλουέτα με την τύπου fastback οροφή, τη διπλή μεσαία γραμμή στις πόρτες και τις χωνευτές χειρολαβές, ενώ πίσω τον τόνο δίνουν οι μυώδεις ώμοι πάνω από τους τροχούς, η λεπτή ducktail αεροτομή και τα φώτα που οι σχεδιαστές αποκαλούν «water-drop», στη λογική της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Ocean.
Άπλετοι χώροι και γερή δόση πολυτέλειας
Μπαίνοντας στον εσωτερικό κόσμο του Sealion 7, το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι είναι η εξαιρετική ποιότητα υλικών και συναρμογής. Η εκτεταμένη χρήση vegan δέρματος (ή Nappa στην κορυφαία έκδοση) και ο πλουσιότατος βασικός εξοπλισμός συντελούν στην αύρα πολυτέλειας που αποπνέει η καμπίνα, την οποία θα ζήλευαν ακόμη και premium αυτοκίνητα με γερμανική καταγωγή.
Η μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή προσφέρει ευάερη ατμόσφαιρα, ενώ στην πολύ καλή ηχομόνωση συμβάλλουν τα διπλά κρύσταλλα στα εμπρός παράθυρα.
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής 15,6 ιντσών που μπορεί να περιστρέφεται σε κατακόρυφη ή οριζόντια θέση. Ενσωματώνει το πιο πρόσφατο λογισμικό της BYD, το οποίο περιλαμβάνει μια αναθεωρημένη διεπαφή που μπορεί να προβάλλει μια πλήρη τρισδιάστατη απεικόνιση του αυτοκινήτου, καθώς και το σύστημα φωνητικού ελέγχου που λειτουργεί με μια βάση τεσσάρων ζωνών, για να μπορεί να αντιλαμβάνεται ποιος επιβάτης δίνει εντολές στο όχημα.
Τον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” συμπληρώνει στην κορυφαία έκδοση το Head-Up Display (HUD), ενώ οι λάτρεις της μουσικής θα ενθουσιαστούν με το ηχοσύστημα 12 ηχείων της δανέζικης Dynaudio.
Τα μπροστινά καθίσματα έχουν ενσωματωμένα προσκέφαλα, είναι θερμαινόμενα, αεριζόμενα και πολύ αναπαυτικά, διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση σε 8 κατευθύνσεις και προσφέρουν σωστή στήριξη του σώματος. Θα θέλαμε ωστόσο αυτό του οδηγού να ρυθμίζεται χαμηλότερα για να βολεύει καλύτερα οδηγούς ύψους 1,95 μ. και πάνω. Μια ακόμη παρατήρηση αφορά το πολύ μικρό και κεκλιμένο πίσω τζάμι που περιορίζει αισθητά την ορατότητα.
Οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα από την άλλη απολαμβάνουν άπλετη ευρυχωρία, τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι, ακόμη κι αν είναι δίμετροι, χάρη και στο μακρύ μεταξόνιο των 2, 93 μ.. Οι περισσότερες από 20 πρακτικές θήκες εμπρός και πίσω προσθέτουν πόντους στην πρακτικότητα, ενώ το πορτμπαγκάζ, αν και ρηχό, έχει όγκο 520 λίτρων που εκτείνεται στα 1.789 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Συμπληρώνεται μάλιστα από έναν ακόμη αποθηκευτικό χώρο στο εμπρός μέρος (frunk) χωρητικότητας 58 λίτρων, ιδανικό π.χ. για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.
Έως 532 ίπποι, μέχρι 502 χλμ. αυτονομίας
Το Sealion 7 βασίζεται στην ‘e-Platform 3.0’ της BYD, η οποία χαρακτηρίζεται κυρίως από τη δομή ‘Cell-to-Body’. Κάνοντας χρήση της μπαταρίας ως δομικό στοιχείο του πλαισίου, συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας.
Η μπαταρία είναι φυσικά τύπου Blade. Χρησιμοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου και είναι 100% απαλλαγμένη από κοβάλτιο, εξασφαλίζοντας υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και ανθεκτικότητας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Παράλληλα, είναι λιγότερο ευαίσθητη στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας – χάρη και στην αντλία θερμότητας – και μπορεί να αντέξει περισσότερους κύκλους φόρτισης.
Η γκάμα του ηλεκτρικού Coupe SUV απαρτίζεται από τρεις εκδόσεις που αποτελούν συνδυασμούς δύο μπαταριών και ενός ή δύο ηλεκτροκινητήρων. Όλες τους διαθέτουν στάνταρ τριφασικό σύστημα φόρτισης AC 11 kW, ενώ διαφορετικές για κάθε μια είναι οι ταχύτητες φόρτισης DC.
Η έκδοση Comfort είναι πισωκίνητη, με έναν ηλεκτροκινητήρα 313 ίππων και 380 Nm τοποθετημένο πίσω και μπαταρία χωρητικότητας 82,5 kWh που υπόσχεται μέση κατανάλωση ενέργειας 19,9 kWh/100 χλμ. και αυτονομία 482 χλμ.. Το συγκεκριμένο μοτέρ είναι εντελώς νέο και μπορεί να περιστρέφεται έως και τις 23.000 σ.α.λ., γεγονός που το καθιστά ως τον ταχύτερα περιστρεφόμενο ηλεκτροκινητήρα μαζικής παραγωγής στον κόσμο! Επιταχύνει το Sealion 7 Comfort από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,7’’ και μέχρι την – πολύ υψηλή για ηλεκτρικό – τελική ταχύτητα των 215 χλμ./ώρα.
Η τετρακίνητη έκδοση Design AWD εφοδιάζεται με την ίδια μπαταρία (82,5 kWh) και έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα εμπρός. Η απόδοση σε αυτή την περίπτωση ανεβαίνει στους 532 ίππους και τα 690 Nm αντίστοιχα, δίνοντας ακόμη πιο γρήγορες επιταχύνσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,5’’. Η τελική ταχύτητα παραμένει στα 215 χλμ./ώρα, η μέση κατανάλωση ενέργειας ανεβαίνει ελαφρώς στα 21,4 kWh/100 χλμ., ενώ η αυτονομία ορίζεται στα 456 χλμ..
Η κορυφαία έκδοση Excellence AWD συνδυάζει το ίδιο ζεύγος ηλεκτροκινητήρων με μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 91,3 kWh. Οι επιδόσεις είναι ίδιες με την έκδοση Design AWD, η κατανάλωση ενέργειας διαφέρε ελάχιστα (μ.ο. 21,9 kWh/100 χλμ.), ενώ η αυτονομία σκαρφαλώνει στα 502 χλμ..
Οι εκδόσεις Comfort και Design μπορούν να υποστηρίξουν φόρτιση DC έως και 150 kW, με τη μπαταρία τους να χρειάζεται 32’ για να φτάσει από το 10% στο 80%. Η Excellence AWD με τη μεγαλύτερη μπαταρία μπορεί να φτάσει σε ταχύτητες φόρτισης έως και 230 kW όταν συνδεθεί σε ταχυφορτιστή DC. Σε αυτή την περίπτωση αρκούν 24’ για τη φόρτιση 10% – 80%.
Από τη θεωρία στην πράξη
Οδηγήσαμε την κορυφαία τετρακίνητη επιλογή της γκάμας σε επαρχιακές διαδρομές και στις – χωρίς όριο ταχύτητας – autobahn στα πέριξ της Φρανκφούρτης. Το ηλεκτρικό coupe SUV ταξιδεύει πολύ ήσυχα, είναι ευθύβολο και εμπνέει εμπιστοσύνη και ασφάλεια ακόμη και κοντά στην τελική των 215 χλμ./ώρα.
Η επιτάχυνση είναι πολύ γραμμική. Απουσιάζει το κλότσημα που περιμένεις από τους 532 ίππους στο απότομο σανίδωμα του γκαζιού, αλλά στη συνέχεια η επιτάχυνση έρχεται με δύναμη και διάρκεια.
Η ανάρτηση (με αμορτισέρ τεχνολογίας Frequency Variable Damping) έχει ξεκάθαρα σφικτή ρύθμιση. Δεν επιτρέπει στο αυτοκίνητο να παίρνει μεγάλες κλίσεις και προσφέρει σταθερότητα και αποτελεσματικότητα στις στροφές.
Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (ECO, Normal, Sport και Snow), αλλά όχι και την πολύ χρήσιμη λειτουργία one pedal. Ακόμη και η ρύθμιση (σε δύο επίπεδα) της έντασης ανάκτησης της ενέργειας στο άφημα του γκαζιού, δεν κάνει ιδιαίτερα αισθητή διαφορά.
Στον τομέα της ασφάλειας από την άλλη, η σουίτα DiPilot 10 της BYD ενσωματώνει τεχνολογίες που σε βοηθούν να δεις μακρύτερα και να ενεργήσεις ταχύτερα σε περίπτωση ανάγκης, ή που επεμβαίνουν για να σε βοηθήσουν όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες.
Εκτός από τα προηγμένα Adaptive Cruise Control και Traffic Jam Assist που λειτουργεί με πιο φυσικό τρόπο, υπάρχει και το νέο σύστημα Intelligent Torque Adaption Control (iTAC), το οποίο στις εκδόσεις με τετρακίνηση κατανέμει έξυπνα τη ροπή, χρησιμοποιώντας torque shift για να μειώσει τη ροπή και να εφαρμόσει ακόμη και αρνητική ροπή για να ελαχιστοποιήσει την ολίσθηση.
Το BYD Sealion 7 αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί οι τιμές του για τη χώρα μας, το πιθανότερο ωστόσο είναι πως δεν θα απέχουν πολύ από αυτές τις γερμανικής αγοράς που ξεκινούν από 47.990 € χωρίς επιδότηση.
BYD SEALION 7 – Τεχνικές προδιαγραφές
Χαρακτηριστικά | Εκδόσεις | ||
Comfort | Design AWD | Excellence AWD | |
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ χιλ.) | 4.830/1.925/1.620 | ||
Βάρος (κιλά) | 2.225 | 2.340 | 2.435 |
Μεταξόνιο (χιλ.) | 2.930 | ||
Τύπος μετάδοσης κίνησης | RWD | AWD | AWD |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 215 | ||
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (kW/ίπποι) | 230/313 | 390/532 | 390/532 |
Επιτάχυνση 0-100km/h (δλ.) | 6,7 | 4,5 | 4,5 |
Διάσταση τροχών (ίντσες) | 19 | 20 | 20 |
Ηλεκτρική αυτονομία –
WLTP Συνδυασμένη (χλμ.) |
482 | 456 | 502 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα, πίσω καθίσματα όρθια/αναδιπλωμένα) | 520/1.789 | ||
Αριθμός επιβατών | 5 | ||
Τύπος μπαταρίας | BYD Blade Battery (LFP) | ||
Ονομαστική χωρητικότητα (kWh) | 82.5 | 82.5 | 91.3 |
Ισχύς φόρτισης | 150kW DC Έως 11kW AC (3-φασική) |
150kW DC Έως 11kW AC (3-φασική) |
230kW DC
Έως 11kW AC (3-φασική) |
Χρόνος φόρτισης DC (30-80%, λεπτά)
Χρόνος φόρτισης DC (10-80%, λεπτά) |
24
32 |
24
32 |
18
24 |
Αντλία θερμότητας | Στάνταρ | ||
Λειτουργία V2L | Στάνταρ |