Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Microlino Dolce

Οι τομείς στους οποίους διαπρέπει και υστερεί το αμιγώς ηλεκτρικό microcar που υπόσχεται στυλάτη αστική μετακίνηση με έντονη δόση νοσταλγίας.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Microlino Dolce

Οι τομείς στους οποίους διαπρέπει και υστερεί το αμιγώς ηλεκτρικό microcar που υπόσχεται στυλάτη αστική μετακίνηση με έντονη δόση νοσταλγίας.

Στη χώρα μας, η ηλεκτροκίνηση έγινε η αιτία να συστηθούμε – έστω κι αργά – με τη μικροκινητικότητα. Η ελληνική αγορά έχει γεμίσει ηλεκτρικά οχήματα μικρού μεγέθους που υπόσχονται ευελιξία, πρακτικότητα και χαμηλό κόστος μετακίνησης. Ανάμεσά τους και τα μικροαυτοκίνητα.

Εδώ κανονικά θα διαβάζατε ότι, μια νέα πρόταση στην κατηγορία των μικροαυτοκινήτων είναι και το Microlino. Λάθος! Το Microlino δεν είναι ένα χαριτωμένο τετράγωνο κουτάκι με τέσσερις τροχούς που σε μεταφέρει με ευκολία, οικονομία και ευελιξία στα στενά της πόλης.

Το Microlino είναι ένα microcar που παντρεύει την πρακτικότητα με το στυλ, την ευελιξία με την εξωστρέφεια, τη μετάβαση στην νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης με ένα ρομαντικό ταξίδι στο πίσω χρόνο. Το Microlino είναι μια μοντέρνα χρονοκάψουλα.

Ρετρό και ανατρεπτικό

Οι παλιότεροι θα αναγνωρίσουν βέβαια στον ιδιαίτερο σχεδιασμό του Microlino την λιλιπούτεια Isetta που παρουσιάστηκε στους δημοσιογράφους 70+ χρόνια πριν, συγκεκριμένα το 1952 στο Τορίνο.

Δεν είναι όμως μόνο η αισθητική που συνδέει το Microlino με το θρυλικό “Bubble Car” της Iso Autoveicoli. Τo σύγχρονο ηλεκτρικό microcar της εταιρίας Micro με το μοναδικό ντιζάιν και τις ρετρό αναφορές, μπορεί να είναι σχεδιασμένο στην Ελβετία αλλά κατασκευάζεται στην Ιταλία και μάλιστα στο Τορίνο. Επιπλέον, το μήκος των μόλις 2,5 μέτρων και οι αναλογίες παραπέμπουν άμεσα στην Isetta – αν και περισσότερο στην παραλλαγή της BMW που μπήκε στην παραγωγή λίγο αργότερα, το 1955.

Σύμφωνα με τους δημιουργούς του και την Kosmoride που έχει αναλάβει τη αποκλειστική διάθεση του στην ελληνική αγορά, πρόκειται για ένα μικροαυτοκίνητο ειδικά για χρήση στο κέντρο των μεγαλουπόλεων και εντάσσεται στην κατηγορία των ελαφριών ηλεκτρικών οχημάτων L7e.

Είναι το πρώτο μοντέλο αυτής της κατηγορίας που παράγεται με αυτοφερόμενο (μονοκόκ) πλαίσιο και διαθέτει ανεξάρτητη ανάρτηση και στους 4 τροχούς, χαρακτηριστικά που υπόσχονται αυξημένη ασφάλεια και καλύτερη οδική συμπεριφορά. Ζυγίζει μόλις 496-530 κιλά – αναλόγως την έκδοση – χάρη στο αμάξωμα αλουμινίου και διαθέτει δύο θέσεις, μία πόρτα στο εμπρός μέρος με μηχανισμό soft close και μεγάλο πορτμπαγκάζ 230 λίτρων.

Το Microlino κινείται από ηλεκτροκινητήρα με ισχύ που φτάνει τους – υπεραρκετούς – 17 ίππους και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως και 90 χλμ./ώρα. Εξοπλίζεται με σύστημα ανάκτησης ενέργειας και είναι διαθέσιμο με τρεις τύπους μπαταρίας ιόντων λιθίου. Η βασική έχει χωρητικότητα 6 kWh, η μεσαία 10,5 kWh και η μεγάλη 14 kWh, δίνοντας αντίστοιχα θεωρητική αυτονομία 91, 177 και 230 χλμ..

Παρέχεται με καλώδιο φόρτισης Type 2 και μπορεί να φορτιστεί σχεδόν σε οποιοδήποτε δημόσιο σημείο φόρτισης, σε AC wallbox ή σε πρίζα σπιτιού. Η μικρή μπαταρία φορτίζει με ισχύ 1,35 kW σε 4 ώρες, ενώ η ισχύς φόρτισης στις άλλες δύο μπαταρίες ανεβαίνει στα 2,6 kW και ο χρόνος είναι 3 ώρες για τη μεσαία και 4 ώρες για τη μεγάλη.

Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης Urban περιλαμβάνει στοιχεία όπως ψηφιακό ταχύμετρο, κεντρική οθόνη αφής για τον έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος, προβολείς και πίσω φώτα Bi-LED, καλοριφέρ και εξαερισμό, θερμαινόμενο μπροστινό και πίσω παρμπρίζ, 4 θύρες USB και υφασμάτινη ηλιοροφή.

Το δικό μας Microlono είναι στην έκδοση Dolce (+ 1.500 €) με τη μεσαία μπαταρία (+ 1.400 €), σε χρώμα Milano Red (+ 390 €) με έξτρα εξοπλισμό το πακέτο Comfort (+ 490 € / ηχείο Bluetooth, βάση smartphone κλπ.), τα λευκά τάσια τροχών (+ 190 €) και το εσωτερικό Premium με επενδύσεις σε γκρι vegan δέρμα και ύφασμα Torino (+590 €). Έτσι, η βασική τιμή των 19.900 € ανεβαίνει στα 24.460 € – χωρίς την επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» που ξεκινά από 3.000 € και φτάνει τα 4.000 € για νέους έως 29 ετών, αλλά αυτή τη στιγμή έχει «παγώσει» καθώς η πλατφόρμα δεν δέχεται νέες αιτήσεις.

Από τη θεωρία στο δρόμο

Κατ’ αρχήν, προφανώς δεν μιλάμε για ένα κανονικό αυτοκίνητο, αλλά για ένα μικροαυτοκίνητο για αστική χρήση που οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου (κατηγορίας Β). Ακόμη κι έτσι πάντως, το Microlino δεν εστιάζει μόνο στην πρακτικότητα, αλλά κυρίως στο πώς θα την προσφέρει με ξεχωριστό στυλ.

Ανοίγεις την πόρτα και «τρυπώνεις» στο εσωτερικό (δεν είναι εύκολη υπόθεση για ηλικιωμένους), κάθεσαι στον ενιαίο (και συρόμενο μπρος-πίσω) διθέσιο πάγκο και έχεις όλα τα απαραίτητα μπροστά σου: το (σταθερό) τιμόνι με έναν έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω του όπου θα βρεις όλες τις απαραίτητες ενδείξεις και πληροφορίες, τον περιστροφικό επιλογέα κίνησης αριστερά σου με τις επιλογές R για την όπισθεν, N για τη νεκρά και D για την κίνηση εμπρός και μια μικρή οθόνη αφής στη μπάρα που διατρέχει το εσωτερικό της πόρτας για τις ρυθμίσεις. Δίπλα της υπάρχει η βάση για το κινητό σου, το οποίο μπορεί έτσι να παίξει το ρόλο του ηχοσυστήματος και του συστήματος πλοήγησης.

Τα υλικά είναι σαφώς πιο μοντέρνα από αυτά που συναντάς συνήθως σε άλλα μικροαυτοκίνητα – αν και δεν πείθουν ποιοτικά για την τιμή του οχήματος. Ούτε οι χώροι επιβατών είναι ανάμεσα στα δυνατά σημεία του. Αν έχεις συνεπιβάτη θα χρειαστεί να στριμωχτείς προς τα αριστερά, κάτι που δυσχεραίνει περεταίρω τη θέση οδήγησης που έτσι κι αλλιώς απέχει από το ιδανικό. Στον αντίποδα, ο χώρος αποσκευών είναι πολύ μεγάλος (230 λτ.) και πολύ εύκολα προσβάσιμος, αν και δεν καλύπτεται αφήνοντας ό,τι υπάρχει εκεί σε κοινή θέα.

Τα πλαϊνά παράθυρα είναι συρόμενα και σε συνδυασμό με την πανεύκολα ανοιγόμενη οροφή, κάνουν το εσωτερικό ευάερο κι ευήλιο. Στη ζέστη όμως του ελληνικού καλοκαιριού, ο κλιματισμός θα γίνει αισθητός δια της απουσίας του…

Με μήκος μόλις 2,5 μέτρα, το Microlino ξεγλιστράει στην κίνηση της πόλης, χωράει σε σοκάκια και παρκάρει σχεδόν παντού, ακόμη και κάθετα – αρκεί να φροντίσεις να ανοίγει η πόρτα. Είναι σβέλτο στην πόλη (0-50 χλμ./ώρα σε 5’’), ακόμη και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας αφού η ταχύτητα κίνησης φτάνει εύκολα στα 80 χλμ./ώρα και μέχρι την τελική των 90 χλμ./ώρα.

Για ακόμη καλύτερη επιτάχυνση και πλουσιότερη ισχύ σε ανηφόρες, στο κέντρο του διακόπτη κίνησης υπάρχει η επιλογή SPORT που ζωηρεύει τον ηλεκτροκινητήρα και συνοδεύεται από… τσαχπινιά στον πίνακα οργάνων: μια φλόγα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου που μεγαλώνει όσο επιταχύνεις!

Όπως όλα τα microcars, αν και ηλεκτρικό δεν είναι ήσυχο αφού ακούγονται τόσο ο κινητήρας κατά την επιτάχυνση όσο και οι ήχοι του περιβάλλοντος. Η ανάρτηση είναι σφικτή και το νιώθεις αυτό στις ανωμαλίες, ενώ το χωρίς υποβοήθηση τιμόνι ίσως φανεί κάπως βαρύ σε μερικούς, ειδικά στους επιτόπιους ελιγμούς. Γενικά το Microlino κρατάει καλά στο δρόμο και κινείται με ασφάλεια ακόμη και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Αν βέβαια αποφασίσεις να το «ρίξεις» με φόρα σε μια στροφή, θα αντιδράσει υποστροφικά μεν αλλά πάντα ελεγχόμενα, ανοίγοντας «μαλακά» την τροχιά του εμπρός μέρους.

Ακόμη και όταν έχεις αναπτύξει ταχύτητα (π.χ. 50 χλμ./ώρα) και χρειαστεί να επιταχύνεις άμεσα, στο σανίδωμα του γκαζιού η ισχύς αναπτύσσεται γραμμικά, δίχως ξεσπάσματα και χωρίς να «σπάει» την πρόσφυση των κινητήριων (πίσω) τροχών. Μόνο οι απότομες εκκινήσεις σε δρόμο με νερά χρειάζονται προσοχή, καθώς εύκολα το πίσω μέρος θα θελήσει να προσπεράσει το εμπρός – εδώ το κοντό πίσω μετατρόχιο παίζει το ρόλο του.

Τα φρένα, αν και χωρίς υποβοήθηση ή ABS είναι αποτελεσματικότατα. Χρειάζεται βέβαια παραπάνω δύναμη στο φρενάρισμα, αλλά είναι δυνατά και δεν μπλοκάρουν εύκολα. Η ορατότητα προς τα πίσω απέχει από το ιδανικό καθώς εξασφαλίζεται από τους μικρούς στρογγυλούς καθρέπτες που ρυθμίζονται εύκολα με το χέρι, απ’ έξω (κεντρικός δεν υπάρχει). Γενικά, αν αντιμετωπίσεις το Microlino ως αυτό που είναι και όχι (λανθασμένα) ως κανονικό αυτοκίνητο, είναι εύκολο και ασφαλές.

Η θεωρητική αυτονομία των 177 χλμ. δύσκολα επιτυγχάνεται στην πράξη στο κέντρο και στα προάστια της Αθήνας, καθώς οι πολλές ανηφόρες απαιτούν συχνά παραπάνω γκάζι. Παρόλα αυτά, δεν παύει να είναι εντυπωσιακό το ότι με φόρτιση 3-3,5 ώρες έχεις ηλεκτρική ενέργεια για διαδρομές γύρω στα 120 χλμ..

Αυτό που κάνει την εμπειρία οδήγησης του Microlino μοναδική ωστόσο, είναι η έκπληξη όλων όσων το βλέπουν να κινείται δίπλα τους ή να περνά μπροστά τους. Αν δεν σου αρέσει η έκθεση στη δημοσιότητα, δεν κάνει για σένα. Τα βλέμματα κολλάνε πάνω του, τα χέρια σηκώνονται ανακλαστικά και το δείχνουν καθώς περνά, τα χαμόγελα γεμίζουν τη θέα σου σε κάθε διαδρομή και οι ερωτήσεις πέφτουν βροχή, από παντού. Το Microlino είναι ο ορισμός της εξωστρέφειας και ο ιδανικός τετράτροχος τρόπος για νέες γνωριμίες, κάθε είδους.

Πού και πώς το αποκτάς

Το Microlino είναι διαθέσιμο με τιμές που ξεκινούν – όπως είπαμε και παραπάνω – από 19.900 € (χωρίς επιδότηση), αλλά και με ένα ευέλικτο πρόγραμμα μίσθωσης για 24, 36 ή 48 μήνες, σε συνεργασία με την Volkswagen Financial Services. Η διαδικασία παραγγελίας γίνεται online μέσω του επίσημου site της Micro (https://microlino-car.com/el/), επιλέγοντας την αγορά της Ελλάδος. Στη συνέχεια, ο ενδιαφερόμενος διαμορφώνει όχημα όπως επιθυμεί, δημιουργεί λογαριασμό και ακολουθεί τα βήματα έως την τελική τιμολόγηση. Να σημειωθεί, τέλος, πως οι παραδόσεις των Microlino και τα Test Drives πραγματοποιούνται μέσω του επίσημου δικτύου Kosmoride σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα και Λάρισα.

Τελικά;

Η πρόταση της Kosmoride δεν βασίζεται ούτε στη λογική, ούτε στην προσιτή τιμή. Το Microlino, στην απλότητα και πρακτικότητα που πρέπει να έχει η σύγχρονη αστική μετακίνηση, προσθέτει εξωστρέφεια, χάρη και φινέτσα, με το ανάλογο βέβαια αντίτιμο. Τα πάντα σε αυτό το ελβετικό μικροαυτοκίνητο με την ιταλική καρδιά είναι μια νέα, μοναδική εμπειρία: από τα έντονα συναισθήματα που σου προκαλεί όταν το βλέπεις και τον τρόπο που μπαίνεις και κάθεσαι μέσα, μέχρι την οδήγηση και την διαδραστικότητα που έχει με το περιβάλλον.

ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

@motorone.gr Βρες το Microlino στα καταστήματα της Kosmoride 👍😁 #fyp #cars #cartok #carsoftiktok #microlino #kosmoride #microcar #micromobility #emobility #electric #photoshoot #video #motorone ♬ France Accordion Swing – MIZUSATO Masaki

Ακολουθήστε μας στο επίσημο λογαριασμό του Tik Tok εδώ! 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!