Δοκιμάζουμε την Porsche Taycan 4S Sport Turismo

Θέλεις Taycan, αλλά αναζητάς λίγο παραπάνω πρακτικότητα και ευρυχωρία. Η Porsche δημιουργεί για εσένα την Sport Turismo και λύνει το «πρόβλημα».

Δοκιμάζουμε την Porsche Taycan 4S Sport Turismo

Θέλεις Taycan, αλλά αναζητάς λίγο παραπάνω πρακτικότητα και ευρυχωρία. Η Porsche δημιουργεί για εσένα την Sport Turismo και λύνει το «πρόβλημα».

Porsche Taycan 4S Sport Turismo – Αν μπορεί να θεωρηθεί πρόβλημα η κατοχή μια Taycan, αυτό προκύπτει κυρίως από την γκρίνια καλοζωισμένων ενήλικων επιβατών που θα βρεθούν στις πίσω θέσεις. Όχι ότι είναι στριμόκωλα τα πράγματα εκεί πίσω, αλλά όπως και να το κάνουμε δεν θα απλωθείς σε ένα αυτοκίνητο με οροφή χαμηλή, δεν θα δεις τον κόσμο έξω από παράθυρο με θέα, δεν θα τεντωθείς ταυτόχρονα με τον διπλανό σου. Από την άλλη, ας μην είμαστε υπερβολικοί.

Η Sport Saloon είναι η κλασική, δυναμική και δημοφιλής Taycan, το αυτοκίνητο που έβαλε την Porsche στην ηλεκτροκίνηση με τον μικρότερο δυνατό συμβιβασμό απέναντι στο απαιτητικό petrolhead κοινό της.

Μια γνήσια Porsche σε αίσθηση, παραδοσιακά γρήγορη, ταχύτατη για την ακρίβεια στην νέα EV εποχή και μια καλή απάντηση προς όλους τους ηλεκτροκίνητους ανταγωνιστικούς μνηστήρες.

Ρεαλιστικά ως τετράθυρο και τετραθέσιο έχει τους χώρους να βολεύεις την παρέα και τα μετρημένα τους μπαγκάζια. Από την άλλη βέβαια η Porsche δεν επαναπαύτηκε στις δάφνες της και πήρε την σωστή απόφαση να διευρύνει τη γκάμα. Τι πουλάει λοιπόν στις μέρες μας; Τα SUVCrossover;

Πάρε κόσμε Cross Turismo, μια Taycan με ανάστημα και brutal στιλάκι, αρρενωπή και πρακτική συνάμα με βάση την stationίζουσα λογική σχεδίασης.    Προηγήθηκε λοιπόν η light SUV, Cross Turismo, που δηλώνει ότι δεν θα «τσαλακωθεί» και με λίγη σκόνη επάνω της, αφήνοντας τις εκδρομικές προσδοκίες να καλπάσουν στην φαντασία. Έφτασε όμως και η νεότερη Sport Turismo που κάθεται ανάμεσα και παντρεύει την ευρυχωρία με τα σπορ χαρακτηριστικά.

Porsche Taycan με βαθμό Sport Turismo

Η Sport Turismo, «μοιράζεται» το ίδιο σπορ, αλλά πρακτικό αμάξωμα με την κεκλιμένη προς τα πίσω οροφή που χαρακτηρίζει την Cross Turismo. Σε αντίθεση όμως με αυτήν, η προτεραιότητα δεν είναι η crossover τοποθέτηση, αλλά να παντρέψει την ευρυχωρία με τα σπορ χαρακτηριστικά.

Αν η Sport Saloon λοιπόν είναι η χαμηλή και αθλητική βερσιόν, η εναλλακτική Sport Turismo έρχεται με ανασηκωμένους ώμους και οροφή σε μια ένδειξη πρακτικότητας, που δεν στερείται φυσικά μυώδους εμφάνισης και δυναμισμού, ως γνήσια Porsche.

Οι διαστάσεις επιβλητικές! Δίμετρη σε πλάτος και σχεδόν 5μετρη σε μήκος γεμίζει κυριολεκτικά το δρόμο με τη συνολική macho σιλουέτα της, που δηλώνει την ταυτότητα του κατασκευαστή στο σύνολο και στις λεπτομέρειες. Λεπτομέρειες συνυφασμένες με την Porsche, όπως το ταλέντο των σχεδιαστών να συνδέουν με καμπύλες καίρια σημεία του αμαξώματος και οι επικεφαλής να εγκρίνουν το τελικό αποτέλεσμα.

Η επιλογή της Porsche για την ηλεκτρική τροφοδοσία δεν είναι μία, αλλά δυο ψαρωτικές θύρες αφής με αναδυόμενο ηλεκτρικό πορτάκι, μια σε κάθε μπροστινό φτερό για AC ή DC φόρτιση.

Η ισορροπία στο συνδυασμό του αιχμηρού με το καμπύλο είναι κάτι συνηθισμένο για την εταιρεία από το προάστιο Τσούφενχαουζεν της Στουτγάρδης. Αλλά και μια πετυχημένη δεξιότητα με βάση το διαχρονικό αποτέλεσμα. Ακόμα και η πρώτη ηλεκτρική της προσπάθεια στο πρόσωπο της Taycan Sport Saloon δεν προέκυψε με νερόβραστη EV οπτική ντιζαϊνιά, αλλά διατήρησε τη λαχταριστή εικόνα που οφείλει να έχει μια ζουμερή Porsche.

Γιατί μια Porsche θα είναι πάντα γρήγορη και συναρπαστική στις παροχές της, ασχέτως αν αναζητά οκτάνια ή κιλοβατώρες για το φαΐ της. Ομοίως και τα παρακλάδια της Taycan, Sport και Cross Turismo, διαπρέπουν σε brutal όψη και δηλώνουν τις δυναμικές τους προθέσεις τους ασχέτως αν ήρθαν να πλασάρουν προσθέτους λόγους ύπαρξης.

Την εντυπωσιακή εξωτερική εικόνα διαδέχεται μια επίσης υποδειγματική σχεδιαστική έμπνευση και υλοποίηση εσωτερικού. Ο κυρτός και αιωρούμενος ψηφιακός πίνακας οργάνων, με τη ρετρό προσέγγιση, είναι ένας ύμνος στις νέες τεχνολογίες, σεβόμενος την ιστορική ταυτότητα Porsche.

Χωρίς να στηρίζεται σε αχρείαστους εντυπωσιασμούς, η σπορ πολυτέλεια είναι ουσιαστική και δεδομένη. Στην digital ολοκλήρωση παροχών, εφαρμογών και πληροφοριών συμβάλλουν και οι δυο χορταστικές οθόνες αφής, στην κεντρική κονσόλα, ενώ στο φινετσάτο σπορ σαλόνι, το ποιοτικό πάντρεμα υλικών και συναρμολόγησης, είναι σεμιναριακό.

Χωροταξικές αδυναμίες δεν υπάρχουν για τέσσερις ενήλικες, με τους πίσω επιβάτες να νιώθουν πιο ευρύχωρο τον αέρα της οροφής και να απολαμβάνουν περισσότερη ορατότητα προς τα έξω, στοιχεία σημαντικά για την ευχάριστη παραμονή σε μια φιλόξενη και υπερσύγχρονη καμπίνα. Ομοίως βελτιωμένος και ο χώρος αποσκευών που με 446 λτ. υπερκαλύπτει τις αποθηκευτικές ανάγκες της τετραμελούς παρέας.

Και φυσικά υπάρχει και το εξτραδάκι αποθηκευτικού χώρου των 84 λτ., κάτω από το εμπρός καπό για επιπλέον ανάγκες. Φυσικά το επίπεδο εξοπλισμού είναι εξ ορισμού κορυφαίο, αλλά υπάρχει και η δυνατότητα να βάλεις χέρι, με το αζημίωτο φυσικά, στις κρεμ ντε λα κρεμ παροχές της προαιρετικής λίστας.

Sport Turismo με παράσημο 4S

Σε αντίθεση με την Cross Turismo που βγαίνει αποκλειστικά τετρακίνητη, η Sport Turismo δίνει και την πισωκίνητη δυνατότητα, με πιο γήινες επιδόσεις και απαιτήσεις. Η δική μας περίπτωση βέβαια με το συνοδευτικό παράσημο 4S, κατά την πάγια τακτική Porsche, δηλώνει τετρακίνητη.

Πρακτικά αυτό συμβαίνει μέσω δυο ηλεκτροκινητήρων, έναν σε κάθε άξονα, που η συνδυαστική τους απόδοση είναι 530 ίπποι. Αν συμπεριλάβουμε και τη ροπή των 640 Nm, το επίπεδο επιδόσεων παραμένει συναρπαστικό, για το βάρος του αυτοκινήτου. Ζυγίζει κάτι λιγότερο από 2.300 κιλά και καταφέρνει να πετύχει έτσι απλά 4 δλ., με το δεξί πόδι στη μοκέτα, για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση. Χρειάζεστε κι άλλη απόδειξη της ταχύτητάς της;

Μάθετε λοιπόν ότι τα 0-160 χλμ./ώρα υλοποιεί σε 8,7 δλ. και τα 0-200 χλμ./ώρα σε 13,3 δλ. και όλα συμβαίνουν με χαρακτηριστική ευκολία που σε κολλάει στο κάθισμα, δίχως ίχνος σπάταλης δύναμης που θα προβληματίσει την πρόσφυση στους θηριώδης προαιρετικούς τροχούς 21΄΄. Λογικό όταν πατάει σε 265/35R21 εμπρός και 305/35R21 πίσω.

To θετικό είναι ότι η ευκολία επιτάχυνσης αντιστρέφεται σε αντίστοιχη επιβράδυνση και η πρώτη θετική εικόνα συμπεριφοράς σε πείθει ότι η ταχύτητα είναι απόλυτα διαχειρίσιμη, αν έχεις μυαλό στο κεφάλι.

Η μέγιστη, αναμενόμενα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα και η Taycan 4S Sport Turismo οφείλει στο κύκλωμα των 800V τον περιορισμό θερμικών απωλειών, ώστε να κινείσαι flat out για αρκετή ώρα και να απολαμβάνεις την επαναλαμβανόμενη επιβεβαίωση των επιδόσεων.

Το βάρος και οι διαστάσεις μπορεί να είναι ανασταλτικοί παράγοντες για σπορ οδήγηση, παρόλα αυτά τα κιλά εξαφανίζονται και μια συνεπής για Porsche πληροφόρηση γεμίζει την αυτοπεποίθηση του οδηγού για κορυφαίες στιγμές σπορ αποτελεσματικότητας. Έχεις να κάνεις με ένα σπορ αυτοκίνητο που δεν εξιτάρει μόνο την φαντασία, αλλά υλοποιεί τις φαντασιώσεις.

Στην πλατφόρμα J1 πάνω στην οποία πρωταγωνιστεί ως πάτωμα η υγρόψυκτη μπαταρία των 79,2 kWh, με το ωφέλιμό της να προσφέρει 71 κιλοβατώρες μπορεί να μην είναι η μεγαλύτερη (υπάρχει και 93,4 kWh), όμως τα 300 με 350 χλμ. αυτονομίας δεν είναι υπόθεση επιστημονικής φαντασίας αλλά μια ρεαλιστική συνθήκη εφόσον δεν πάσχει το δεξί πόδι από αγκύλωση. Από την άλλη, η ηλεκτρική προίκα των 800V επιτρέπει τάχιστη φόρτιση σε λιγότερο από μισάωρο. Για παράδειγμα σε ταχυφορτιστή DC έως 270 kW, μπορείς να εξασφαλίζεις το 80% φόρτισης στην μπαταρία.

Αν και αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, προσφέρει τεχνητό ήχο που παίρνει όγκο στο Sport και Sport Plus πρόγραμμα και προσομοιώνει το στιλ έκφρασης των θερμικών κινητήρων αναλογικά με την επιτάχυνση.

Η καταιγιστική δράση της 4S προσαρμόζει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, σε ένα πλήρως ηλεκτρονικά μεταβλητό σύστημα μετάδοσης, ανάμεσα στα δύο ηλεκτρομοτέρ και στους δύο άξονες, αναλόγως των αναγκών. Όταν υπάρχει επαρκής πρόσφυση, η ισχύς κατά βάση εκφράζεται πρωταγωνιστικά μέσω του μπροστινού άξονα, ενώ όταν οι αισθητήρες στείλουν στο λογισμικό τις απαραίτητες πληροφορίες, η επιστράτευση των ίππων παρουσιάζεται και επιχειρεί πίσω.

Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση διασφαλίζει ότι η ισχύς κατανέμεται τάχιστα και έξυπνα στους επιμέρους τροχούς. Η αερανάρτηση ακόμα και στις μαλακότερες ρυθμίσεις διατηρεί την σπορ συνέπεια και γενικά νοιώθεις ότι αυτό που οδηγείς δεν είναι τόσο μεγάλο και διαπρέπει σε ευελιξία και αποτελεσματικότητα.

Μπορείς να εκμεταλλευτείς την αδράνεια και με στιγμιαίο σήκωμα του γκαζιού να εισπράξεις το ελάφρωμα της ουράς. Θυμήσου όμως τις διαστάσεις των ελαστικών και αναλογίσου με πόση ταχύτητα πρέπει να τα κάνεις αυτά για να υπερνικήσεις την πρόσφυση και κατά συνέπεια τη Φυσική.

Η επικοινωνιακή αποτελεσματικότητα και η ουσία της ταχύτητας, η υποδειγματική αίσθηση που λαμβάνεις από το τιμόνι και η αναλογικότητα των φρένων που αποδίδουν ανάλογα με την πίεση στο πεντάλ είναι τα σημεία που οφείλουν να αντιγράψουν από μια Taycan, όσοι σημαδεύουν τον στόχο ιδανικό σπορ EV σήμερα.

Εν τέλη, η Sport Turismo επεκτείνει το φάσμα χρήσης μιας Taycan, διατηρώντας παράλληλα την εστίαση στις επιδόσεις και στην οδική συμπεριφορά. Παραδοσιακά δυναμική, διαπρέπει σε συνολική αρμονία και παραμένει τεχνολογικά top για να γίνει πηγή έμπνευσης των ανταγωνιστών.  Ψήφος εμπιστοσύνης λοιπόν, στην πρακτικότερη εκδοχή μιας γνήσιας Porsche.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!