Δοκιμάζουμε το Nissan Ariya 87 kWh 2WD

Το Nissan Ariya ενσαρκώνει τη νέα εποχή Nissan στην ηλεκτροκίνηση με συνέπεια στις ρεαλιστικές αξίες που αναζητά ο απαιτητικός.

Δοκιμάζουμε το Nissan Ariya 87 kWh 2WD

Το Nissan Ariya ενσαρκώνει τη νέα εποχή Nissan στην ηλεκτροκίνηση με συνέπεια στις ρεαλιστικές αξίες που αναζητά ο απαιτητικός.

Nissan Ariya 87 kWh 2WD: Η ηλεκτροκίνητη έναρξη έγινε με το LEAF, ένα ρεαλιστικό πέρασμα σε έναν νέο κόσμο αυτοκίνησης, με την Nissan να πιστεύει σε αυτό και να προωθεί την παραγωγή του.

Επι της ουσίας η πρώτη γενιά LEAF εμφανίστηκε το 2010. Ξεκίνησε ως μια νέα πλευρά του Nissan Intelligent Mobility, του οράματος της εταιρείας για την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο τα αυτοκίνητα τροφοδοτούνται, οδηγούνται και ενσωματώνονται στην κοινωνία. Φυσικά μιλάμε για ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που δεν χρειάζεται ειδικές γνώσεις από τον οδηγό του.

Στον εξηλεκτρισμό της Nissan, που αναμένεται δραστήριος, περιλαμβάνεται και το Ariya ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Crossover μοντέλο της μάρκας βασισμένο στη νέα σχεδιαστική κατεύθυνση της εταιρίας που θα καθορίζει τα προϊόντα της από εδώ και στο εξής.

Ariya στα DSUV

Οι διαστάσεις του δηλώνουν ξεκάθαρα ότι ανήκει στα D-SUV και η πληθωρική κλειστή μάσκα ξεκαθαρίζει με το καλημέρα ότι απουσία ψυγείου και της ανάγκης για εισαγωγή αέρα, είναι μέλος της ηλεκτροκίνητης κοινότητας. Με μήκος 4.595 χιλ., πλάτος 1.850 χιλ. και ύψος 1.660 χιλ., το Ariya «πατάει» στην πλατφόρμα CMF-EV (συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi), με το μεταξόνιο των 2.775 χιλ. να επιβεβαιώνει ότι ανήκει ψηλότερα των C-SUV.

Άλλα χαρακτηριστικά στοιχεία της Ariya σχεδίασης είναι το κεκλιμένο τόξο της κουπέ οροφής, τα στενά φώτα, οι θηριώδης τροχοί 19” έως 21” και οι κομψές λεπτομέρειες στην μοντέρνα του σχεδίαση. Κάτι υπέρμετρα φουτουριστικό και με δυσανάλογο κόστος μάλλον θα απωθούσε το κοινό της Nissan που άλλωστε είναι συνηθισμένο σε γήινες προτάσεις από την Ιαπωνική εταιρεία.

Η σχεδιαστική κατεύθυνση της Nissan (Timeless Japanese Futurism), άλλωστε καταφέρνει να παντρέψει την καινοτομία με τον ρεαλισμό κάτι που διαπιστώνει κανείς και όταν ανοίξει «την πύλη» του εσωτερικού κόσμου του Ariya.

Από την στιγμή που περάσεις στο εσωτερικό αντιλαμβάνεσαι ότι κάτι επίσης πολύ καλό, συμβαίνει και εδώ. Ποιοτικά υλικά, premium υλοποίηση και σύγχρονη τεχνολογία. Θα μπορούσες να το πεις και Infiniti, την θυγατρική εταιρεία πολυτελών αυτοκινήτων της Nissan και αυτό είναι κάτι που δίνει επιπλέον αξία σε ένα Ariya.

Το φινετσάτο σαλόνι σε πείθει ότι το αποτέλεσμα και η ατμόσφαιρα συνθέτουν ένα σύνολο πλήρες και διακριτικό σε εικόνα, που επιλέγει την εύστοχη μίνιμαλ έκφραση και όχι μια λαμπερή φανφάρα που δεν εξυπηρετεί την ουσία. Ένα μικρό παράδειγμα είναι η απουσία piano black επιφανειών, που λερώνουν μόνο που τις κοιτάς. Εδώ η Nissan φρόντισε οι διακόπτες αφής να ξεχωρίζουν επάνω σε μια επιφάνεια απομίμησης ξύλου κάτι που κρίνεται ξεχωριστό, εργονομικά σαφές και λειτουργικά πετυχημένο.

Το επίπεδο της τεχνολογικής προσφοράς άλλωστε είναι υψηλό σε ένα Ariya, με την κομψότητα να συναντά την τεχνολογία με απλότητα και ρεαλισμό.

Μαλακά πλαστικά συνδυάζονται με δέρμα στο ταμπλό ενώ στο επάνω μέρος του συναντάμε δύο οθόνες 12,3”, για τα όργανα και το Infotainment, ενώ το head-up-display απλοποιεί την πληροφόρηση με την μικρότερη απόσπαση προσοχής του οδηγού από το δρόμο. Πλήθος αισθητήρων υποστηρίζουν το προηγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης ProPilot της Nissan, ενώ και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού περιχαρακώνουν την ασφάλεια και συμβάλλουν στο high-tech υπόβαθρο.

Πέραν της αποδεδειγμένης αριστοκρατικής του εικόνας και εξασφαλισμένης εργονομίας, το εσωτερικό του Ariya διαπρέπει και σε ευφυΐα, με κρυφές θήκες να συμπληρώνουν τις ορατές και την μετακινούμενη ηλεκτρικά κεντρική κονσόλα να διαμορφώνει τον χώρο ανάλογα με τις ανάγκες. Χωροταξικά αναγνωρίζεις πληθωρική προσφορά προς τους επιβάτες και ανέσεις που κάνουν απολαυστική την παραμονή στο σαλόνι του D-SUV της Nissan, ενώ και ο χώρος των 468 λίτρων για τις αποσκευές είναι ανάλογα γενναιόδωρος.

Ηλεκτρικά ουσιώδες

Βγάζει μάτι, με τον μοντέρνο σχεδιασμό μέσα έξω, όμως τα καλά νέα είναι και πίσω από την εντυπωσιακή του εικόνα. Το Nissan Ariya μπορεί ήδη να καυχιέται για μια πλήρη γκάμα που περιλαμβάνει τρεις διαμορφώσεις ισχύος – και με δύο διαφορετικές μπαταρίες, ενώ η κίνηση σε όλους τους τροχούς είναι διαθέσιμη από δυο ηλεκτροκινητήρες, αξιοποιώντας την τεχνολογία e-4ORCE.

Η πλατφόρμα CMF-EV, στην οποία πατάει το ηλεκτρικό SUV της Nissan, είναι ειδικά σχεδιασμένη για ηλεκτρικά μοντέλα και επιτυγχάνει ιδανική κατανομή βάρους, δηλαδή 50:50 για τις εκδόσεις με τους δυο ηλεκτροκινητήρες και 52:48 στην προσθιοκίνητη βερσιόν που είχαμε στα χέρια μας.

Η ισχυρότερη μπροστοκίνητη εκδοχή των 242 ίππων και 300 Nm ροπής προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. και 160 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας), παρότι έχει να διαχειριστεί παραπάνω από δυο τόνους ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία 91 kWh (87 kWh ωφέλιμης χωρητικότητας). Άλλωστε για εκρηκτικές επιδόσεις η Nissan διαθέτει το Ariya σε έκδοση Performance που και πάλι όμως δεν αλλοιώνει την συνολική ολοκληρωμένη εικόνα του με στόχο να υπερισχύσει σε έναν και μόνο τομέα.

Σε κάθε περίπτωση η διαχείριση της ενέργειας είναι εξαιρετική, δεν χρειάζεται να νοιώσεις καταπιεσμένος καθώς κινείσαι σβέλτα και δεν θα δεις με το παραμικρό πάτημα το ενεργειακό φορτίο των μπαταριών να εξαντλείται. Η αποδοτική αίσθηση επιτάχυνσης είναι παρούσα χωρίς να σε συνεπάρει με γουρλωμένα τα μάτια, ενώ το χαλινάρι της Nissan έχει όφελος το προφανές, δηλαδή μια αυτονομία έως και 500 χλμ..

Στο δρόμο απλοποιεί την διαδικασία της οδήγησης και εκφράζεται με αποτελεσματικότητα, ησυχία στην καμπίνα και καλοτάξιδη λογική. Βασίζεται στην φιλική και εύστοχη μεταφορά της δύναμης στο δρόμο, καταφέρνει να είναι γρήγορο και να μην σπαταλά την ενέργεια των μπαταριών και προειδοποιεί όταν το παρακάνεις. Διαθέσιμα είναι και τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport) που καλύπτουν τα οδηγικά γούστα, ενώ η επιλογή e-Pedal λειτουργεί στρωτά και επιβραδύνει τους 2 τόνους της κατασκευής χωρίς να πηγαίνει συχνά το πόδι στα φρένα.

Αναφορικά με την φόρτιση, μπορεί να εξασφαλίσει πλήρη χωρητικότητα στις μπαταρίες ιόντων λιθίου του σε 5 ώρες σε παροχή 22 kWh εναλλασσόμενου ρεύματος ή να δεχτεί έως και 130 kW σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος κάτι που σημαίνει, φόρτιση στο μισάωρο έως και 80%.

Ηλεκτρική ωριμότητα

To Nissan Ariya μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως η νέα ναυαρχίδα της φίρμας. Με φουτουρισμό εικόνας και τεχνολογικό υπόβαθρο, προσφέρει ρεαλιστικά την αποδοτική του ωριμότητα και δείχνει τον δρόμο στον τρόπο υλοποίησης πετυχημένων ηλεκτρικών SUV. Η πλούσια γκάμα του άλλωστε προσφέρει επιλογές για κάθε γούστο και απαίτηση.

Φωτογραφίες: Γιώργος Σαργιαννίδης

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!