Η αμιγώς ηλεκτρική Rolls-Royce Spectre ολοκληρώνει τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης

Το μοντέλο-σταθμός για τη μάρκα θα κάνει συνολικά 2,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα, που αντιστοιχούν σε τουλάχιστον 400 χρόνια χρήσης του αυτοκινήτου.

Η αμιγώς ηλεκτρική Rolls-Royce Spectre ολοκληρώνει τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης

Το μοντέλο-σταθμός για τη μάρκα θα κάνει συνολικά 2,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα, που αντιστοιχούν σε τουλάχιστον 400 χρόνια χρήσης του αυτοκινήτου.

Τον Σεπτέμβριο του 2021, η Rolls-Royce έκανε μια ιστορική ανακοίνωση, για την δημιουργία της αμιγώς ηλεκτρικής Spectre. Το μοντέλο χαρακτηρίζεται ως το πιο σημαντικό προϊόν στην ιστορία της μάρκας. Όμως, παρότι η Rolls-Royce έχει χτίσει το όνομα της χρησιμοποιώντας κινητήρες εσωτερικής καύσης, η ιδέα της ηλεκτροκίνησης είναι κάτι οικείο στη μάρκα. Ο Henry Royce ήταν ηλεκτρολόγος μηχανικός και αφιέρωσε μεγάλο μέρος της ζωής του στη δημιουργία κινητήρων εσωτερικής καύσης που προσομοίωσαν τα χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου: αθόρυβη λειτουργία, άμεση ροπή και την αίσθηση μίας ταχύτητας.

Όταν ο Charles Rolls οδήγησε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο του 1900 με το όνομα Columbia, είπε προφητικά: «Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι απολύτως αθόρυβο και καθαρό. Δεν υπάρχει μυρωδιά ή δόνηση. Αυτά τα αυτοκίνητα θα είναι πολύ χρήσιμα όταν μπορούν να κατασκευαστούν σταθεροί σταθμοί φόρτισης». Η Spectre είναι η εκπλήρωση αυτής της προφητείας.

Κάθε νέο αυτοκίνητο της Rolls-Royce ξεκινά τη ζωή του το χειμώνα. Οι θερμοκρασίες στις εγκαταστάσεις Bespoke στο Arjeplog της Σουηδίας, μόλις 55 χιλιόμετρα από τον αρκτικό κύκλο, πέφτουν στους -26 βαθμούς Κελσίου και φτάνουν στους -40 βαθμούς Κελσίου. Όταν κατασκευάζονται τα πρώτα πρωτότυπα, οι μηχανικοί εκτελούν πολύ βασικές δοκιμές σε ακραίες συνθήκες για να διασφαλίσουν ότι κάθε σύστημα είναι λειτουργικό σε περιβάλλον με χαμηλές θερμοκρασίες.

Οι δοκιμές, που ως ένα σημείο είναι κοινές στην αυτοκινητοβιομηχανία, περιλαμβάνουν δοκιμές θορύβου, κραδασμών και σκληρότητας και επηρεάζονται από πολλές μεταβλητές, οι οποίες αλλάζουν σε ακραίες θερμοκρασίες. Μετά από περισσότερα από μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα δοκιμών, το 25%  της διαδικασίας έχει ολοκληρωθεί.

Τεχνολογικά η Spectre είναι η πιο συνδεδεμένη Rolls-Royce που κατασκευάστηκε ποτέ και κάθε εξάρτημα της είναι πιο έξυπνο από οποιοδήποτε προηγούμενο της μάρκας. Διαθέτει 141.200 διασυνδέσεις αποστολέα-παραλήπτη και έχει περισσότερες από 1.000 λειτουργίες με περισσότερες από 25.000 υπολειτουργίες.

Αντίστοιχα η Phantom έχει 51.000 σχέσεις αποστολέα-παραλήπτη, 456 λειτουργίες και 647 υπολειτουργίες. Αυτές οι διασυνδέσεις απαιτούν αύξηση των καλωδιώσεων του αυτοκινήτου από περίπου 2 χιλιόμετρα στα υπόλοιπα μοντέλα της Rolls-Royce σε 7 χιλιόμετρα στη Spectre.

Κατά το σχεδιασμό του μοντέλου επιλέχθηκε ένα στυλ αμαξώματος με γενναιόδωρες αναλογίες, άκρως συναισθηματικό. Αυτό θα μπορούσε να βασίζεται μόνο στο αλουμινένια αρχιτεκτονική spaceframe της μάρκας. Το Ηλεκτρικό Super Coupé είναι σύμφωνα με την εταιρεία ο πνευματικός διάδοχος του Phantom Coupé, διατηρώντας τους εμβληματικούς διαιρούμενους προβολείς του grand coupe, μια σχεδιαστική ιδέα που η Rolls-Royce χρησιμοποιεί εδώ και πολλές δεκαετίες.

Με την ολοκλήρωση της χειμερινής φάσης δοκιμών, η Spectre θα συνεχίσει το παγκόσμιο πρόγραμμα εξέλιξης της μέχρι να ολοκληρώσει ακόμα σχεδόν δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα πριν οι μηχανικοί της μάρκας πιστοποιήσουν ότι το αυτοκίνητο είναι έτοιμο για παραγωγή. Οι πρώτες παραδόσεις σε πελάτες θα γίνουν το τελευταίο τρίμηνο του 2023.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!