Η χρήση φυσικού αερίου (CNG) για επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα είναι αρκετά διαδεδομένη σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα η Ιταλία, όπου κυκλοφορούν περισσότερα από 1 εκατ. οχήματα CNG. Βέβαια υπάρχει και το ανάλογο δίκτυο ανεφοδιασμού, με 20 πρατήρια ανά 100 χλμ. κατά μέσο όρο στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Ένας κινητήρας που καταναλώνει φυσικό αέριο εκπέμπει σημαντικά μειωμένους ρύπους CO2 σε σχέση με έναν συμβατικό κινητήρα, που φθάνει το 25% σε σύγκριση με τους βενζινοκινητήρες. Τα αυτοκίνητα διπλού καυσίμου είναι αναμφίβολα ένα μεταβατικό στάδιο προς την ηλεκτροκίνηση, όμως απαιτείται το αντίστοιχο δίκτυο πρατηρίων για την καθιέρωσή τους.
Στην Ελλάδα αυτό το δίκτυο απουσιάζει, καθώς υπάρχουν σε όλη τη χώρα μόλις 21 πρατήρια φυσικού αερίου, εκ των οποίων τα 8 στην Αττική. Η ανάπτυξή του πάντως δεν αναμένεται να γίνει με γοργούς ρυθμούς, καθώς έως το 2025 ο αριθμός τους πρόκειται να αγγίξει τα 50.
Το στοιχείο αυτό ανέφερε η Αλεξάνδρα Σδούκου, στη διαδικτυακή εκδήλωση Blue Corridor. «Η υποκατάσταση των πιο “βρώμικων”, συμβατικών καυσίμων, δηλαδή πετρελαίου και λιγνίτη, από το πιο “καθαρό” φυσικό αέριο, αποτελεί ένα ενδιάμεσο βήμα για να κάνει η χώρα μας το άλμα στις πράσινες μετακινήσεις», είπε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών.
«Η στρατηγική ανάπτυξης του δικτύου ανεφοδιασμού, που είναι απαραίτητο για τη διείσδυση του φυσικού αερίου στις μετακινήσεις, προβλέπει, μέσα στην επόμενη πενταετία, ένα δίκτυο 50 πρατηρίων, εκ των οποίων τα 39 θα έχουν τη “σφραγίδα” της ΔΕΠΑ Εμπορίας». Η στρατηγική αυτή βασίζεται στην εκτίμηση ότι ο αριθμός των οχημάτων CNG στην Ελλάδα θα αγγίξει τα 40.000 το 2025, αποτελώντας το 0,7% της συνολικής αγοράς.
Στη χώρα μας, η χρήση συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για επιβατικά και ελαφρά οχήματα και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για βαρέα οχήματα, προβλέπεται από το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), με στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων.
«Στοχεύουμε στην περαιτέρω ενίσχυση των εναλλακτικών καυσίμων. Στρεφόμαστε προς το βιομεθάνιο ή ανανεώσιμο φυσικό αέριο, το οποίο θεωρείται διεθνώς ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, καθιστώντας τα οχήματα που το χρησιμοποιούν περιβαλλοντικά ουδέτερα. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη της αγοράς βιομεθανίου, τόσο για έγχυσή του στο δίκτυο του φυσικού αερίου, όσο και για τη χρήση του ως καύσιμο μεταφορών» δήλωσε η κα Σδούκου, επισημαίνοντας ότι η χρήση του θα συμβάλλει στην επίτευξη του στόχου για αύξηση του μεριδίου των ΑΠΕ στις μεταφορές στο 14% το 2030.