Νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης από τη Nissan

Μάλλον πρόκειται για εξέλιξη παραγωγής του πρωτότυπου Nissan IMk, το οποίο εθεάθη να κάνει καμουφλαρισμένο δοκιμές στους δρόμους των ΗΠΑ

Νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης από τη Nissan

Μάλλον πρόκειται για εξέλιξη παραγωγής του πρωτότυπου Nissan IMk, το οποίο εθεάθη να κάνει καμουφλαρισμένο δοκιμές στους δρόμους των ΗΠΑ

Μια πιθανή έκδοση παραγωγής του concept IMk της Nissan εντοπίστηκε στους δρόμους των ΗΠΑ, με το αυτοκίνητο να φέρει βαρύ καμουφλάζ. Οι αναλογίες του κρυμμένου μοντέλου μοιάζουν πολύ με αυτές του πρωτότυπου που παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο το 2019. Τότε η ιαπωνική εταιρεία δεν έδωσε καμιά πληροφορία για το μέλλον του IMk, αλλά ανέφερε ότι ενσωματώνει συστήματα αυτόνομης οδήγησης που ίσως δούμε σε επόμενα ηλεκτρικά μοντέλα. Η Nissan εξετάζει τα ενδεχόμενο η επόμενη γενιά Micra να είναι μια αμιγώς ηλεκτρική, αλλά το IMk είναι μεγαλύτερο από το δημοφιλές supermini. Φαίνεται να ανήκει στην κατηγορία που στην ιαπωνική αγορά είναι γνωστή ως «kei» και περιλαμβάνει μοντέλα με χαμηλή φορολογία που ίσως διατεθούν και σε άλλες αγορές.

Το concept IMk κατασκευάστηκε ως το «απόλυτο αστικό μεταφορικό μέσο». Χρησιμοποιεί μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων με χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν να το τοποθετήσουν στην αγορά ως ανταγωνιστή των Honda e και Fiat 500 e. Έχει μόνο έναν ηλεκτροκινητήρα και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης όπως το ProPilot που δίνει τη δυνατότητα οδήγησης χωρίς χρήση χεριών σε μια λωρίδα κυκλοφορίας. Το σύστημα Remote Park επιτρέπει στο IMk να βρει χώρο στάθμευσης μόνο του, αφού αφήσει τους επιβάτες στον προορισμό τους και να επιστρέψει για να τους πάρει αργότερα με μια εφαρμογή στο smartphone. Μέσω τις ίδιας εφαρμογής το αυτοκίνητο αναγνωρίζει τον κάθε οδηγό και προσαρμόζει αυτόματα τις θέσεις των καθισμάτων, τον εσωτερικό φωτισμό και τον κλιματισμό, σύμφωνα με τις προτιμήσεις που έχει αποθηκεύσει νωρίτερα.

Εξωτερικά ο σχεδιασμός του IMk έχει όλα τα τυπικά χαρακτηριστικά των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, με τους τροχούς τοποθετημένους κοντά στις γωνίες ώστε να μεγαλώνει το χώρο των επιβατών και αεροδυναμικά στοιχεία όπως η κλειστή μάσκα εμπρός, οι επίπεδες ζάντες και οι κάμερες αντί για πλαϊνούς καθρέπτες. Σύμφωνα με την εταιρία το εσωτερικό θυμίζει  σύγχρονο lounge  και έχει ελάχιστα χειριστήρια, αφού σχεδόν τα πάντα ελέγχονται από επιφάνειες αφής. Πληροφορίες όπως η ταχύτητα και οι οδηγίες πλοήγησης προβάλλονται εμπρός από τον οδηγό με ένα σύστημα ολογραφικής απεικόνισης, το οποίο περιλαμβάνει και μια λειτουργία avatar για την επικοινωνία με τους επιβάτες. Το μήκος του είναι 3.434 mm, το πλάτος 1.512 mm και το ύψος 1.644 mm. Δεν είναι πολύ ευρύχωρο, αλλά σύμφωνα με τον executive design director της Nissan Satoru Tai, το ζητούμενο στο IMk ήταν η άνεση και το στιλ.

Όταν το αυτοκίνητο δεν χρησιμοποιείται, η Nissan λέει ότι μπορεί να ενσωματωθεί σε ένα οικιακό ενεργειακό σύστημα (vehicle-to-grid) χρησιμοποιώντας την ενέργεια της μπαταρίας για να καλύψει τις οικιακές ανάγκες.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!