Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Χάνουν έως και το 5% της ζωής της μπαταρίας στα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα

Έρευνα που πραγματοποίησε το P3 Group σε συνεργασία με την εταιρεία φόρτισης Aviloo, δείχνει ότι η μπαταρία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φθείρεται πολύ πιο γρήγορα στα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα χρήσης, ενώ στην συνέχεια σταθεροποιείται.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Χάνουν έως και το 5% της ζωής της μπαταρίας στα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα

Έρευνα που πραγματοποίησε το P3 Group σε συνεργασία με την εταιρεία φόρτισης Aviloo, δείχνει ότι η μπαταρία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φθείρεται πολύ πιο γρήγορα στα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα χρήσης, ενώ στην συνέχεια σταθεροποιείται.

Το P3 Group, μια εταιρεία συμβούλων διαχείρισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε συνεργασία με την εταιρεία φόρτισης Aviloo, δημοσίευσαν από κοινού μια έρευνα σχετικά με την διάρκεια ζωής της μπαταρίας στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η έρευνα αυτή επικεντρώθηκε στην φθορά που παρουσίασαν πάνω από 7.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, διαφορετικών εταιρειών, από τα πρώτα τους χιλιόμετρα στους δρόμους μέχρι και όταν έχουν διανύσει πάνω από 200.000 χιλιόμετρα.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι ένα αξιοσημείωτο ποσοστό της φθοράς της μπαταρίας σημειώνεται κατά τα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα. Αυτό το ποσοστό κυμαίνεται στο 5%, ανάλογα με το όχημα και την χρήση.

Υπάρχει επομένως μια επιταχυνόμενη απώλεια χωρητικότητας της μπαταρίας, στα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα, με την χωρητικότητα να μειώνεται πολύ γρήγορα στο 95%. Έως τα 100.000 χιλιόμετρα η χωρητικότητα φτάνει στο 90%, ωστόσο, χρειάζεται να διανύσει τουλάχιστον τα διπλάσια χιλιόμετρα προκειμένου να φτάσει στο 87%.

Γιατί ωστόσο συμβαίνει αυτό; Κατά τους πρώτους κύκλους φόρτισης – αποφόρτισης της μπαταρίας, σχηματίζεται στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας ένα στρώμα από στερεό ηλεκτρολύτη, το οποίο μειώνει την αποδοτικότητά της. Πρόκειται για μια κοινή διαδικασία σε όλες τις σύγχρονες μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωστόσο μπορεί να ποικίλλει, ανάλογα με την χημική σύσταση της κάθε μπαταρίας.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ωστόσο δεν φαίνονται προβληματισμένες, καθώς δεν έχουν πρόβλημα να προσφέρουν εγγυήσεις 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για τις μπαταρίες τους. Μάλιστα, τον τελευταίο καιρό, υπάρχει και μια τάση οι κατασκευαστές να προσφέρουν εγγυήσεις 10 ετών ή 250.000 χιλιομέτρων.

Φυσικά, σημαντικό ρόλο στη διάρκεια ζωής της μπαταρίας διαδραματίζει ο τρόπος χρήσης του οχήματος. Η έρευνα έδειξε ότι η γρήγορη οδήγηση, η γρήγορη φόρτιση, η πλήρης αποφόρτιση της μπαταρίας και οι ακραίες θερμοκρασίες μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά το προσδόκιμο ζωής της μπαταρίας. Η θερμότητα είναι ο εχθρός της μπαταρίας, είτε προέρχεται από το περιβάλλον, είτε από την χρήση, ενώ όταν πρόκειται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να σταθμεύσει για μεγάλο χρονικό διάστημα, το επίπεδο φόρτισης δε θα πρέπει να ξεπερνά το 50%.

Η έρευνα κλείνει με το συμπέρασμα πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να παρατείνουν τη ζωή της μπαταρίας έως και τα 20 χρόνια, εάν οι οδηγοί τους φροντίσουν να προσέχουν την θερμοκρασία και τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!