Bugatti Bolide: Hypercar πίστας αξίας 4 εκατ. ευρώ

Το πρώτο hypercar της Bugatti αποκλειστικά για την πίστα τροφοδοτείται από έναν W16 κινητήρα με τετραπλό turbo, με απόδοση 1.600 ίππων, και ζυγίζει μόλις 1.450 κιλά.

Bugatti Bolide: Hypercar πίστας αξίας 4 εκατ. ευρώ

Το πρώτο hypercar της Bugatti αποκλειστικά για την πίστα τροφοδοτείται από έναν W16 κινητήρα με τετραπλό turbo, με απόδοση 1.600 ίππων, και ζυγίζει μόλις 1.450 κιλά.

Η Bugatti Bolide, o πιο άγριος αδερφός της Chiron, είναι η πρώτη απόπειρα της εταιρείας να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο πίστας. Αυτό που ξεκίνησε ως ένα πειραματικό concept hypercar έχει γίνει πραγματικότητα, με την κατασκευή 40 μονάδων της Bugatti Bolide, καθεμία από τις οποίες κοστίζει 4 εκατομμύρια ευρώ.

Ο σχεδιασμός είναι σχεδόν αμετάβλητος από το concept, με το αμάξωμα της Bolide να έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να ταιριάζει όσο το δυνατόν καλύτερα γύρω από τον θρυλικό 8λιτρο κινητήρα W16 με τετραπλό turbo της Bugatti, με το ειδικά σχεδιασμένο monocoque του αυτοκινήτου, που είναι ακόμα πιο ισχυρό και σκληρό από αυτό της Chiron, και είναι κατασκευασμένο από από ανθρακονήματα που χρησιμοποιούνται κυρίως σε αγωνιστικά αυτοκίνητα της Formula 1 και του Le Mans.

Το αποτέλεσμα είναι ότι η Bolide έχει ξηρό βάρος μόλις 1.450 κιλά, δηλαδή μισό τόνο λιγότερο από το Chiron, και με τον κινητήρα να παράγει 1.600 ίππους και 1.600 Nm ροπής, έχει τρομακτική αναλογία ισχύος / βάρους 1.088 ίππων ανά τόνο. Δεν έχουν αποκαλυφθεί στοιχεία επιδόσεων για την Bolide, αλλά η Bugatti ανέφερε ότι το αυτοκίνητο μπορεί να παράγει σχεδόν 3.000 κιλά αεροδυναμικού φορτίου σε υψηλές ταχύτητες και έως και 2,5 G πλευρικού φορτίου στις στροφές, η οποία απέχει μόλις 0,5 G από το ποσό που βιώνουν οι αστροναύτες σε διαστημικό λεωφορείο κατά την απογείωση.

Παρότι πρόκειται για ένα σκληροπυρηνικό αυτοκίνητο πίστας, η Bugatti έχει διατηρήσει στην καμπίνα της Bolide με μια αίσθηση πολυτέλειας, με κάθε στοιχείο του εσωτερικού να έχει δημιουργηθεί ειδικά για αυτήν. Μεταξύ αυτών είναι το τιμόνι «X-theme», το οποίο σχεδιάστηκε με βάση τα σχόλια των οδηγών δοκιμών της Bugatti, οι οποίοι ήθελαν ένα πιο μικρό και εργονομικό τιμόνι από αυτό του αρχικού concept, με οκτώ κουμπιά και διακόπτες που προστέθηκαν για τον έλεγχο βασικών λειτουργιών.

Η Bugatti αναφέρει ότι το τιμόνι μπορεί επίσης να αποσπαστεί εύκολα, όχι για να βοηθήσει στην είσοδο ή επειδή η ομάδα εμπνεύστηκε από τις γρήγορες αλλαγές οδηγών στο Le Mans. Αντίθετα, η Bugatti οραματίζεται ότι οι ιδιοκτήτες θα πάρουν το τιμόνι και θα το χρησιμοποιήσουν για να διακοσμήσουν κάποιο χώρο που θεωρούν κατάλληλο, όπως μια αίθουσα συνεδριάσεων.

Το νέο monocoque του Bolide επέτρεψε επίσης μια πιο αγωνιστική θέση οδήγησης, που μοιάζει με αγωνιστικού αυτοκινήτου. Το σώμα του οδηγού γέρνει περισσότερο προς τα πίσω, με τις φτέρνες του ελαφρώς ανασηκωμένες. Τα καθίσματα τοποθετούνται απευθείας πάνω στο monocoque, και υπάρχουν τέσσερις διαθέσιμες επιλογές καθισμάτων, συμπεριλαμβανομένης μιας που προσαρμόζεται στο σώμα του ιδιοκτήτη. Οι αγοραστές μπορούν επίσης να επιλέξουν ανάμεσα σε επενδύσεις δέρματος, suede και Alcantara.

Τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός λαμβάνουν ένα εγκεκριμένο από τη FIA σύστημα ζωνών ασφαλείας έξι σημείων, και για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια, το cockpit της Bolide είναι συμβατό με το δοκιμασμένο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό σύστημα υποστήριξης του αυχένα και του κεφαλιού HANS (Head And Neck Support). Οι πρώτες παραδόσεις του Bolide σε πελάτες θα ξεκινήσουν το 2024.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BUGATTI (@bugatti)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!