To πρώτο ηλεκτρικό Caterham

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Caterham, το EV Seven, θα κάνει το δημόσιο ντεμπούτο του τον Ιούλιο, στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood.

To πρώτο ηλεκτρικό Caterham

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Caterham, το EV Seven, θα κάνει το δημόσιο ντεμπούτο του τον Ιούλιο, στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood.

Γνωστή για την κατασκευή εξαιρετικά ελαφρών, απογυμνωμένων σπορ αυτοκινήτων, η Caterham μπορεί να μη φαίνεται η ιδανική μάρκα για την ηλεκτροκίνηση, αλλά έχει βαλθεί να αποδείξει το αντίθετο με το νέο EV Seven concept. Η Caterham αναφέρει ότι το αυτό το πρωτότυπο θα δοκιμάσει τη σκοπιμότητα διάθεσης στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα ενθουσιάζει τον οδηγό εξίσου με το αντίστοιχο βενζινοκίνητο μοντέλο.

Ο Bob Laishley, Διευθύνων Σύμβουλος της Caterham, δήλωσε: «Κάθε μελλοντικό ηλεκτρικό μοντέλο που θα παράγουμε πρέπει να είναι πιστό στο DNA ενός Caterham: ελαφρύ, διασκεδαστικό στην οδήγηση και εστιασμένο στον οδηγό. Δεν πρόκειται ποτέ να λανσάρουμε ένα Seven ενός τόνου, θα προτιμούσαμε να μην το κάνουμε».

Το concept μοιάζει σίγουρα με ένα Seven. Έχει όλα τα παραδοσιακά στοιχεία με μακρύ καπό, στρογγυλά φωτιστικά σώματα και ανοιχτό cockpit. Ακόμα και το βάρος δεν έχει αλλάξει τόσο πολύ. To Seven ζυγίζει κάτι λιγότερο από 700 κιλά, δηλαδή μόνο 70 κιλά περισσότερα από το τρέχον μοντέλο 485.

Κάτω από το καπό που ανοίγει από το πλάι, βρίσκεται μια μπαταρία 40 kWh, η οποία μεταδίδει 243 ίππους και 250 Nm ροπής στον πίσω άξονα μέσω ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Η Caterham εκτιμά ότι ο χρόνος 0-100 χλμ./ώρα θα είναι κάτω από 4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα θα κυμαίνεται στα 210 χλμ./ώρα.

Η Caterham έχει υιοθετήσει μια νέα προσέγγιση για την ταχύτητα φόρτισης (152 kW σε DC) αναφέροντας ότι το EV Seven θα πρέπει να μπορεί να βγαίνει στην πίστα για 20 λεπτά, να φορτίζει σε 15 λεπτά και στη συνέχεια να επιστρέφει στην πίστα για άλλα 20 λεπτά. Η ανάρτηση είναι… ευγενική χορηγία του ρυθμιζόμενου σετ της Bilstein που υπάρχει στο 420 Cup. Υπάρχουν τροχοί 13 ιντσών, οι οποίοι καλύπτουν αεριζόμενους δίσκους και δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων.

Ωστόσο, ενδέχεται να μην περάσει ποτέ στην παραγωγή: «Δεν έχουμε σχέδια να βάλουμε το EV Seven στην παραγωγή σε αυτό το στάδιο, είναι μία πλατφόρμα δοκιμών για να δούμε πόσο καλά λειτουργεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης για το συγκεκριμένο τρόπο χρήσης των πελατών μας», δήλωσε ο Laishley.

Το EV Seven κατασκευάζεται σε συνεργασία με την Swindon Powertrain Ltd, κορυφαία εταιρεία εξέλιξης προηγμένων και ανθεκτικών συστημάτων κίνησης για εφαρμογές τόσο στο δρόμο όσο και στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το EV Seven διαθέτει μια ειδική έκδοση του άξονα E της Swindon Powertrain, σε συνδυασμό με ένα πακέτο μπαταριών που διαθέτει σύστημα ψύξης με εμβάπτιση.

Αυτό χρησιμοποιεί ένα διηλεκτρικό υγρό, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση παρέχεται από την Motul, μακροχρόνιο τεχνικό συνεργάτη της Caterham. Το υγρό βρίσκεται σε άμεση επαφή με τις κυψέλες, επιτρέποντας την καλύτερη θερμική διαχείριση κατά τη διάρκεια των κύκλων φόρτισης και εκφόρτισης. Αυτή η τεχνολογία αιχμής είναι πρωτοποριακή για τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες, και μέχρι τώρα χρησιμοποιούνταν συνήθως για την ψύξη υπερυπολογιστών, που παράγουν πολύ υψηλές τιμές θερμότητας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!