Honda Civic Type R: Με υψηλές προδιαγραφές

Η Honda ανακοίνωσε και επίσημα τις προδιαγραφές του νέου Civic Type R, που αποτελεί την κορυφαία έως τώρα εκτέλεση του γρήγορου ιαπωνικού hot hatch.

Honda Civic Type R: Με υψηλές προδιαγραφές

Η Honda ανακοίνωσε και επίσημα τις προδιαγραφές του νέου Civic Type R, που αποτελεί την κορυφαία έως τώρα εκτέλεση του γρήγορου ιαπωνικού hot hatch.

Η παρουσίαση της νέας γενιάς του Civic Type R έρχεται να συμπέσει στους εορτασμούς της Honda για τα 25 χρόνια της εμβληματικής γρήγορης έκδοσης του μοντέλου, αλλά και τη συμπλήρωση των 50 ετών του Civic. Αυτή είναι συνολικά η 11η γενιά του μοντέλου, με τους μηχανικούς της Honda να έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια.

Η αεροδυναμική παίζει σημαντικό ρόλο, με το καπό να έχει λειτουργική εισαγωγή αέρα, με το diffuser και την αεροτομή να συμβάλουν σημαντικά στην επίτευξη του προσδοκώμενου αποτελέσματος. Το νέο Type R είναι επίσης χαμηλότερο κατά 13 χιλ. και 15 χιλ. πιο πλατύ, σε σχέση με το απλό Civic. Πατάει σε ειδικά σχεδιασμένους τροχούς 19 ιντσών με ελαστικά 265/30 Michelin Pilot Sport 4S.

Η δύναμη έχει ανέβει, χάρη στον ισχυρότερο VTEC Turbo στην ιστορία του Type R. Η απόδοση του 2λιτρου κινητήρα έχει φτάσει τους 329 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή των 420 Nm είναι σταθερά διαθέσιμη στο σύνολό της από τις 2.200 σ.α.λ. έως τις 4.000 σ.α.λ., με τον κόφτη να είναι στις 7.000 σ.α.λ. Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 5,4 δλ., με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 275 χλμ./ώρα.

Οι μηχανικοί έχουν επανασχεδιάσει τον υπερτροφοδότη για καλύτερη αποδοτικότητα. Ένα νέο σύστημα εξαγωγής έχει βελτιώσει κατά 13% τη ροή των καυσαερίων, σε σχέση με τον προηγούμενο μοντέλο, επιτρέποντας στον κινητήρα να είναι πιο αποδοτικός. Η απόληξη είναι επίσης σχεδιασμένη εκ νέου, με τις εξατμίσεις στο κέντρο του πίσω μέρους, που έχει επίσης και πιο σπορ ήχο. Για την καλύτερη ψύξη του κινητήρα η εισαγωγή του αέρα είναι 48% μεγαλύτερη πλέον, ενώ και μια νέα εισαγωγή με 10% μεγαλύτερη διάμετρο επιτρέπει την καλύτερη ροή του αέρα στον κινητήρα.

Ένα ειδικά για το Civic Type R χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων φροντίζει για τη μετάδοση. Έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει πιο γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων, με το βολάν να είναι κατά 18% ελαφρύτερο και μειώνοντας την αδράνεια κατά 25% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα rev-matching που βοηθάει στα κατεβάσματα και προσφέρει καλύτερη ισορροπία στο αυτοκίνητο στις στροφές.

Παρά το γεγονός ότι αυτό είναι το πιο ισχυρό Civic Type R, οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν εκπομπές και να βελτιώσουν την κατανάλωση του. Το αποτέλεσμα είναι 186 γρ./χλμ. εκπομπές CO2 και κατανάλωση καυσίμου 8,2 λτ./100 χλμ., σύμφωνα με τον WLTP.

Το μακρύτερο κατά 35 mm μεταξόνιο, σε σύγκριση με το προηγούμενο Type R, και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων του Civic συνδυάζονται με ένα σημαντικά φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο για να προσφέρουν βελτιωμένη σταθερότητα στις στροφές σε σχέση με τον προκάτοχό του. Ο εμπρός άξονας έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μειωθεί το torque steer, με νέους κάτω βραχίονες που βελτιώνουν επίσης την ακαμψία κατά 16%.

Στη μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές συμβάλει με τη σειρά του και το πιο άκαμπτο κατά 15% πίσω μέρος. Επίσης, για βελτίωση της ακαμψίας του αμαξώματος έχει γίνει εφαρμογή δομικών συγκολλήσεων σε όλο το πλαίσιο, με την κόλλα που έχει χρησιμοποιηθεί σε αυτό το Type R να είναι 3,8 φορές περισσότερη σε σχέση με αυτή που είχε το προηγούμενο μοντέλο.

Το αλουμινένιο καπό του νέου Civic είναι 43% ελαφρύτερο από το ατσάλινο πάνελ του προηγούμενου μοντέλου, ενώ η πίσω πόρτα από ρητίνη είναι 20% ελαφρύτερη από πριν. Η στρατηγική χρήση ελαφρύτερων υλικών, σε συνδυασμό με δομικές βελτιώσεις, οδήγησε σε ένα ελαφρύ, -βάρους 1.429 κιλών- αλλά ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμα.

2023 Honda Civic Type R unveil

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!