Jeep Avenger: New kid on the block

Η αμερικανοτραφής φίρμα δίνει από την έκθεση του Παρισιού τις πλήρεις συστάσεις για το νέο entry-level και διαθέσιμο ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο της που προσγειώνεται σε μια ιδιαιτέρως δημοφιλή, πολυπληθή όσο και ανταγωνιστική κατηγορία

Jeep Avenger: New kid on the block

Η αμερικανοτραφής φίρμα δίνει από την έκθεση του Παρισιού τις πλήρεις συστάσεις για το νέο entry-level και διαθέσιμο ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο της που προσγειώνεται σε μια ιδιαιτέρως δημοφιλή, πολυπληθή όσο και ανταγωνιστική κατηγορία

H Jeep έχει από καιρό ανακοινώσει τις προθέσεις της για την ηλεκτροκίνηση οι οποίες βρίσκουν αρχικά την ιδανική τους έκφραση στο νέο, μικρότερο της μοντέλο, Avenger. Προϊόν ευρωπαϊκού ή μάλλον για την ακρίβεια, ιταλικού σχεδιασμού και εξέλιξης, το Avenger με μήκος λίγο κάτω από τα 4,1 μέτρα θα μπορούσε να θεωρηθεί ως το πιο στοχευμένο μοντέλο της Jeep για την γηραιά ήπειρο με δεδομένο και ότι η Ευρώπη θα έχει σχεδόν την αποκλειστικότητα στη διάθεσή του μαζί με ορισμένες χώρες της Β. Αφρικής.

Οι διαστάσεις του αλλά και τη ηλεκτρική τεχνολογία του το τοποθετούν στην καρδιά μιας εξαιρετικά δημοφιλούς κατηγορίας η οποία περιλαμβάνει από τα ομογάλακτα Peugeot 2008, Opel Μokka και DS 3, έως τα Hyundai Kona και Ford Puma.

Αφετηρία για τα νέο μοντέλο αποτελεί η μετεξέλιξη της πλατφόρμας e-CMP με το διακριτικό αριθμό «2» η οποία υπόσχεται μια σειρά βελτιώσεων σε σχέση με τα ήδη γνωστά μικρά SUV του ομίλου Stelllantis αλλά και χαρακτηριστικών που οφείλονται στον ιδιαίτερο χαρακτήρα της Jeep.

Έτσι το Avenger διαθέτει κοντούς προβόλους ώστε αφενός να συμβαδίζει με τα αισθητικά πρότυπα της Jeep αλλά και να διευκολύνει τις δυνητικά εκτός ασφάλτου περιηγήσεις. Υπό το ίδιο ακριβώς σκεπτικό εξάλλου το μικρό Jeep είναι το μοντέλο που προσφέρει την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (20+ εκ.) σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο με αφετηρία την αρχιτεκτονική CMP.  Επίσης, η Jeep έχει φροντίσει να δηλώσει σε κάθε τόνο ότι τις επιλογές του θα συμπληρώσουν στο μέλλον και τετρακίνητες εκδόσεις.

Σε ό,τι αφορά την αισθητική του, είναι η προφανής η (επιτυχημένη) προσπάθεια των σχεδιαστών του να «χωρέσουν» την σχεδιαστική ταυτότητα της Jeep «σε τέσσερα μέτρα» με προφανές αποτέλεσμα μια εμφάνιση τυπική της αμερικανικής φίρμας και που κανένας δεν θα μπορούσε να «μπερδέψει» με οτιδήποτε άλλο.

Εκτός από την χαρακτηριστικά τετραγωνισμένη σιλουέτα, τις στοχευμένα ανάγλυφες μεταλλικές επιφάνειες και την αφθονία σε προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, το παρών δίνει και η χαρακτηριστική γρίλια με τα επτά κάθετα στοιχεία που ωστόσο υιοθετούν μια διαφορετική «κλειστή» λογική λόγω ηλεκτροκίνησης, φιλοξενώντας και το διακριτικό της EV έκδοσης.

Στις λεπτομέρειες θα μπορούσε να επισημάνει κανείς την ιδιάζουσα χάραξη της τρίτης κολώνας κατά τρόπο που να θυμίζει πτερύγιο καθώς και μια νέα προσέγγιση στο εσωτερικό μοτίβο «Χ» των πίσω φωτιστικών σωμάτων, ένα σχέδιο που επανέρχεται και στα ενδότερα του μικρού Jeep. Να σημειωθεί ότι η αμερικανική μάρκα έχει δηλώσει ήδη ότι σκοπεύει να προσφέρει μια ευρεία γκάμα επιλογών εξατομίκευσης που θα περιλαμβάνουν, διάφορες δυνατότητες από διαφορετικά γραφικά έως διαφορετική φωτεινή υπογραφή και 100 στοιχεία επιπλέον εξοπλισμού και αξεσουάρ με στόχο (και αποτέλεσμα), να μην υπάρξουν δύο πανομοιότυπα Avenger στο μέλλον.

Με δεδομένο ότι πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Jeep, αναμενόμενα το βάρος των συστάσεων αναλαμβάνει η ηλεκτρική τεχνολογία αν και στο μέλλον θα υπάρξουν περισσότερες επιλογές. Στην αθέατη πλευρά του Avenger παρεπιδημεί η τελευταία εκδοχή της ηλεκτρικής τεχνολογίας του ομίλου Stellantis η οποία συνοψίζεται στην παρουσία μιας νέας μπαταρίας με νέα χημική σύσταση, χωρητικότητας 54 kWh (51 KWh αξιοποιήσιμων) η οποία μοιράζεται στο κάτω μέρος των μπροστινών και των πίσω καθισμάτων. Η μπαταρία συνοδεύεται από κύκλωμα που επιτρέπει την φόρτιση με τάση έως και 100 kW σε ταχυφορτιστή DC, διαδικασία η οποία επιτρέπει την αναπλήρωση της ενέργειας από 20-80% σε 24 λεπτά.

Η παραπάνω μπαταρία αναλαμβάνει να τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ 154 ίππων και 260 Nm ροπής με την κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. Προς το παρόν η Jeep δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία επιδόσεων, σημειώνοντας παρ΄όλα αυτά ότι στην συγκεκριμένη πιο αποδοτική διαμόρφωση του Avenger, το μικρό Jeep με βάρος 1.541 κιλών θα μπορεί να διανύσει με μία πλήρη φόρτιση έως και 400 χλμ.  μέγεθος που μπορεί να αυξηθεί ακόμα και σε 550 χλμ. εφόσον η πλειονότητα των διαδρομών του πραγματοποιείται σε αστικό περιβάλλον.

Παρά τον εμπροσθοκίνητο χαρακτήρα της «εισαγωγικής» έκδοσης, η Jeep υπόσχεται ότι το Avenger θα προσφέρει αυξημένες δυνατότητες off-road, εμφανίζοντας μάλιστα καλύτερες επιδόσεις στις διαδικασίες προσέγγισης ράμπας και διαφυγής από το μεγαλύτερο Renegade. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson στον μπροστινό άξονα και ημιάκαμπτο άξονα πίσω αν και, οι μελλοντικές τετρακίνητες εκδόσεις αναμένεται να αξιοποιήσουν μια διάταξη πολλαπλώς συνδέσμων σε ό,τι αφορά τη δεύτερη περίπτωση. Τις προδιαγραφές του συμπληρώνουν η παρουσία συστήματος hill descent καθώς και έξι προγραμμάτων οδήγησης (eco, normal, sport, sand, mud, snow) που εκτός από τη διαμόρφωση του ηλεκτρικού συνόλου για περισσότερη οικονομία ή επιδόσεις έχουν σχεδιαστεί για να συνδράμουν σε πιο απαιτητικές συνθήκες.

 

Στα ενδότερα, στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη 10,25 ιντσών για το infotainment η οποία βασίζεται σε λειτουργικό Android αλλά και προσφέρει την δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με smartphone OS με την συνδρομή του Apple CarPlay. Ενσωματώνει σύστημα πλοήγησης TomTom και συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων από 7,0 έως 10,25 ιντσών. Η κεντρική κονσόλα υιοθετεί ένα “clean-cut” σχεδιασμό φιλοξενώντας φυσικούς διακόπτες και περιστροφικούς επιλογείς για τα προγράμματα οδήγησης και το σύστημα κλιματισμού.

Σε ό,τι αφορά την χρηστικότητα, ο όγκος του πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 380 λίτρα ενώ προσφέρονται και 34 λίτρα αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό που, εκ πρώτης όψεως, δείχνει λίγο μικρότερο από το Opel Mokka σε ό,τι αφορά το πίσω κάθισμα το οποίο σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται να προβληματίσει καθ΄ύψος ακόμα και τους ψηλότερους.

Σύμφωνα με τις συστάσεις το Avenger θα διατεθεί σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, Sport Longitude και Limited, όντας διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα επτά χρωματικών επιλογών και με τροχούς από 16 έως 18 ίντσες. Θα υπάρξει και μια ιδιαίτερα γενναιόδωρη εξοπλιστικά First Edition αν και οι λίστες εξοπλισμού εκκρεμούν.

Η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει το αμέσως επόμενο διάστημα  στο εργοστάσιο του Tichy στην Πολωνία.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!