Το Ford Escort επανήλθε στο προσκήνιο χάρη στην βρετανική Boreham Motorworks η οποία, μισό αιώνα μετά το τέλος της παραγωγής του Escort 1ης γενιάς, αποφάσισε να το ανανεώσει, με περισσότερη δύναμη, τεχνογνωσία από τις πίστες και τεχνολογία από τον 21ο αιώνα.
Πρόσφατα η Ford επέλεξε να επαναφέρει ένα άλλο όνομα – θρύλο της αυτοκίνησης, τo Capri. Σε αντίθεση όμως με την Ford, η οποία άλλαξε την συνταγή του μοντέλου κάνοντάς το ένα αμιγώς ηλεκτρικό coupe SUV, το Escort της Boreham Motorworks αξιοποίησε τα σχέδια του αυθεντικού Escort RS.
Ως αποτέλεσμα, το εντελώς νέο μοντέλο που δημιουργείται, καθώς δεν βασίζεται σε ένα υπάρχον αυτοκίνητο – δωρητή, αποκτά έναν δικό του αριθμό πλαισίου, εγκεκριμένο μάλιστα από την ίδια την Ford!
H Boreham Motorworks δηλώνει πως το μοντέλο σχεδιάστηκε ώστε να «συντηρήσει και να ενισχύσει τον θρύλο που έχουν δημιουργήσει μερικά από τα μοντέλα της Ford», ενώ πρόσθεσε πως το νέο Escort είναι «η απόλυτη εξέλιξη της 1ης γενιάς και της έκδοσης RS, σχεδιασμένο για λάτρεις της οδήγησης».
Το τιμόνι δεν έχει καμία υποβοήθηση, ούτε καν ηλεκτρική. Το ABS και το traction control λάμπουν επίσης με την απουσία τους, ενώ δεν υπάρχει κανένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Aντ’ αυτού, υπάρχει η επιλογή δύο βενζινοκινητήρων. Ο ένας είναι τετρακύλινδρος, 1.800 κ.εκ. ο οποίος διαθέτει fuel injection και παράγει 185 ίππους. Η ισχύς περνά στους πίσω τροχούς, μέσω ενός τετρατάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων αγωνιστικών προδιαγραφών.
Η δεύτερη επιλογή αξιοποιεί έναν αγωνιστικό κινητήρα 2,1 λίτρων ο οποίος ζυγίζει λιγότερο από 85 κιλά και αξιοποιεί ενισχυμένο στρόφαλο, πιο εξελιγμένο σύστημα fuel injection και σύστημα εξάτμισης από τιτάνιο. Το αποτέλεσμα είναι 300 ίπποι και «κόφτης» στις 10.000 σ.α.λ, ενώ η δύναμη περνά πάλι στους πίσω τροχούς, αυτή τη φορά μέσω ενός αγωνιστικού κιβωτίου 5 ταχυτήτων.
Η κατανομή βάρους στους δύο άξονες είναι 55:45, ενώ η Boreham θέλει να διατηρήσει το βάρος του αυτοκινήτου κάτω από τα 800 κιλά. Μπροστά υπάρχουν αναρτήσεις τύπου McPherson ενώ πίσω υπάρχει ένα μπλοκέ διαφορικό, το οποίο θα βελτιώσει την πρόσφυση και την αίσθηση στον δρόμο. Πίσω από τις ζάντες 15 ιντσών – οι οποίες είναι διαθέσιμες και σε εκδόσεις από μαγνήσιο – κρύβονται τετραπίστονες και διπίστονες δαγκάνες φρένων εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Η Boreham Motorworks αξιοποίησε τα επίσημα σχεδιαγράμματα τoυ Ford Escort, χρησιμοποιώντας ψηφιακή τεχνολογία για να δημιουργήσει με μεγάλη ακρίβεια το αμάξωμα του νέου μοντέλου. Ωστόσο αξιοποιεί μοντέρνα υλικά, όπως ανθρακονήματα στο καπό και το πορτμπαγκάζ, ενώ υπάρχουν καίριες αναβαθμίσεις για ενδυνάμωση του σασί.
Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω είναι τεχνολογίας LED, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν επενδύσεις από alcantara, δέρμα και ανοδιωμένα εξαρτήματα. Το τριάκτινο τιμόνι έχει πίσω του έναν αναλογικό πίνακα οργάνων, με μια μόνο μικρή οθόνη για το infotainment στο κέντρο.
Το κόστος για το μοντέλο ανέρχεται σε πάνω από 300.000 ευρώ, ενώ η παραγωγή θα περιοριστεί σε μόλις 150 αντίτυπα. Μπορεί να μην είναι επομένως η οικονομική σπορ πρόταση για τους πολλούς που ήταν κάποτε, ωστόσο τιμάει πλήρως τον θρύλο του Ford Escort.