Aston Martin Valhalla: Στην παραγωγή το εξωπραγματικό hypercar

Δύο χρόνια μετά την παρουσίαση του πρωτοτύπου, έφθασε η στιγμή για την έναρξη παραγωγής του υβριδικού hypercar των 950 ίππων

Aston Martin Valhalla: Στην παραγωγή το εξωπραγματικό hypercar

Δύο χρόνια μετά την παρουσίαση του πρωτοτύπου, έφθασε η στιγμή για την έναρξη παραγωγής του υβριδικού hypercar των 950 ίππων

Η Valhalla είναι το πιο πρόσφατο και πιο σημαντικό προϊόν της στρατηγικής «Project Horizon» της Aston Martin μέχρι σήμερα. Ένα αυτοκίνητο με μεγάλες επιρροές από τη Formula 1 που οδηγεί τη μετάβαση από τους συμβατικούς κινητήρες σε υβριδικούς και σε αμιγώς ηλεκτρικούς. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με τον κινητήρα στη μέση, αμάξωμα από ανθρακονήματα και αεροδυναμικά βοηθήματα νέας πρωτοποριακής φιλοσοφίας, που είδαμε για πρώτη φορά στην Valkyrie.

Στην καρδιά της Valhalla βρίσκεται ο ολοκαίνουργιος κινητήρας PHEV, ο οποίος ουσιαστικά αποτελείται από τρείς μονάδες. Ο βασικός είναι ο βενζινοκινητήρας V8, 4,0 λίτρων twin turbo, ο πιο δυνατός V8 που τοποθετήθηκε ποτέ σε Aston Martin, ο οποίος στέλνει ισχύ 750 ίππων αποκλειστικά στον πίσω άξονα. Τον βενζινοκινητήρα συμπληρώνει το υβριδικό σύστημα 150kW / 400V με δύο ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους έναν στον μπροστινό άξονα και έναν στον πίσω, που προσθέτουν επιπλέον συνολική ισχύ 204 ίππων και ανεβάζουν τη συνδυαστική ισχύ της Valhalla στους 950 ίππους. Όσο το αυτοκίνητο κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, η ισχύς της μπαταρίας κατευθύνεται αποκλειστικά στον μπροστινό άξονα ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις η ισχύς της μπαταρίας μοιράζεται μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Το ποσοστό τροποποιείται συνεχώς ανάλογα με τις απαιτήσεις της οδήγησης και μπορεί να φτάσει ακόμα και το 100% στον πίσω άξονα.

Το ολοκαίνουργιο 8τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων DCT είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο αποκλειστικά για την Aston Martin, ενώ έχει αναπτυχθεί ειδικά για την υβριδική εποχή. Διαθέτει e-reverse (που χρησιμοποιεί τους ηλεκτροκινητήρες και εξοικονομεί βάρος αναιρώντας την ανάγκη για συμβατική όπισθεν στο κιβώτιο) και διαθέτει ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-Diff) στον πίσω άξονα για μέγιστη πρόσφυση και ευελιξία χειρισμού.

Σε λειτουργία EV, η Valhalla θα έχει μέγιστη ταχύτητα 130 χμλ./ώρα και αυτονομία 15 χλμ. Οι  προβλεπόμενες εκπομπές CO2 (σε WLTP) θα είναι κάτω από 200 γρ/χλμ. Χρησιμοποιώντας το σύνολο των 950 ίππων θα φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα 330 χλμ./ώρα και θα κάνει 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα.

Το πλαίσιο από ανθρακονήματα προσφέρει μέγιστη ακαμψία με μικρό βάρος (1.550 κιλά) και η ανάρτηση με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Adaptive Spool Valve (ASV) Damper βοηθά την νέα Aston Martin να  έχει εξαιρετικές επιδόσεις σε δρόμο και πίστα.

Τα φρένα από κεραμικό άνθρακα (με τεχνολογία brake-by-wire) εγγυώνται εξαιρετική επιβράδυνση και τα ειδικά ελαστικά Michelin (20’’ εμπρός, 21’’ πίσω) που αναπτύχθηκαν ειδικά για τη Valhalla παρέχουν ένα επιπλέον πολύ σημαντικό επίπεδο αρτιότητας.

Η Valhalla, θα είναι διαθέσιμη τόσο στο αριστεροτίμονη όσο και σε δεξιοτίμονη έκδοση, και σε επίπεδο εξοπλισμού θα διαθέτει κεντρική οθόνη αφής με Apple CarPlay και Android Auto, προβολείς Full LED Matrix, διζωνικό κλιματισμό και σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης  οδηγού, όπως Auto Emergency Braking, Forward Collision Warning, Active Cruise Control, Blind Spot Monitoring και κάμερα οπισθοπορείας με επιλογή Sourround view.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!