Τα αυτοκίνητα που μας λένε “αντίο”

Είτε η ζήτηση γι’ αυτά δεν ήταν μεγάλη, είτε η κατασκευάστρια εταιρεία τους άλλαξε στρατηγική

Τα αυτοκίνητα που μας λένε “αντίο”

Είτε η ζήτηση γι’ αυτά δεν ήταν μεγάλη, είτε η κατασκευάστρια εταιρεία τους άλλαξε στρατηγική

Υπάρχουν διάφορες αιτίες, για τις οποίες κάποια μοντέλα σταματούν να παράγονται πλέον. Εμείς συγκεντρώσαμε τα αυτοκίνητα ή κάποιες εκδόσεις τους, που δεν παράγονται πλέον ή θα σταματήσουν το επόμενο διάστημα.

Η θυγατρική της Daimler, η smart, είχε ήδη περιορίσει το στόλο της Smart σε δύο ηλεκτρικά μοντέλα Fortwo EQ και Forfour EQ. Τώρα, όμως έρχεται το τέλος για το τετραθέσιο. Μάλιστα, από τον Αύγουστο του 2021, οι παραγγελίες για το Forfour δε θα γίνονται πλέον αποδεκτές. Την ίδια στιγμή, η παραγωγή των δύο μοντέλων Mercedes-AMG GT Coupé και AMG GT Roadster πρόκειται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2021. Με διαμόρφωση (εξοπλισμό), σύμφωνα με τις επιθυμίες του πελάτη, και τα δύο μπορούν πια να παραγγελθούν έως τα τέλη Ιουλίου.

Aπό το 2009 η Mitsubishi κατασκεύαζε το αμιγώς ηλεκτρικό μίνι αυτοκίνητό της, το i-MiEV. Σύμφωνα, δε, με την ιαπωνική οικονομική εφημερίδα “Nikkei”, η παραγωγή του σταματά τελείως. Ένα από τα υψηλά ιστάμενα στελέχη της Mitsubishi δήλωσε στη Nikkei ότι ο λόγος για το τέλος της παραγωγής και την έλλειψη περαιτέρω ανάπτυξης ήταν η μη ύπαρξη χρημάτων και προσωπικού. Πάντως, η Mitsubishi συνεργάζεται ήδη με τη Nissan για την εξέλιξη και παραγωγή ενός διαδόχου του i-MiEV, ωστόσο, το όχημα δε θα είναι διαθέσιμο στις αγορές πριν το 2023, ενώ και οι τεχνολογικές λεπτομέρειές του δεν είναι γνωστές, ακόμη.

Οι απαιτήσεις των πελατών αλλάζουν και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να αντιδρούν όσο γίνεται πιο άμεσα σε αυτές. Τα μοντέλα, λοιπόν, που δεν πωλούν, τοποθετούνται σαφώς στο περιθώριο ή στη λίστα με τα προς διαγραφή οχήματα. Στην τελευταία πέρασε πλέον το Mitsubishi Pajero και, μάλιστα, οριστικά: το εκτός δρόμου όχημα… εξαφανίστηκε από την Ευρώπη το 2018 και από το 2019 έπρεπε και η… ντόπια, ιαπωνική αγορά να μείνει χωρίς αυτό. Από το 2021, οι τελευταίες αγορές, όπως της νότιας Αμερικής, της Αυστραλίας ή της Μέσης Ανατολής θα το βλέπουν επίσης με… τα κυάλια. Μάλιστα, δεν προβλέπεται να επιστρέφει σύντομα, επειδή η Mitsubishi σκοπεύει να κλείσει στο σύνολό του το εργοστάσιο στο Gifu της Ιαπωνίας.

Στην Infiniti, οι περικοπές ήταν πιο ξεκάθαρες: η πολυτελής θυγατρική της Nissan αποσύρθηκε εντελώς από τις ευρωπαϊκές αγορές στα τέλη του Μαρτίου, καθώς μοντέλα, όπως τα Q30 και QX30, αλλά και το sedan Q50 δεν είναι πλέον διαθέσιμα.

Η BMW διέκοψε την παραγωγή του ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου της, του i8, τον Απρίλιο του 2020 μετά από την πώληση περίπου 20.000 οχημάτων από το 2014.

Σε άλλους κατασκευαστές σταματούν την καριέρα τους συγκεκριμένα αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, και στην Opel μειώνεται η γκάμα των μοντέλων. Τα Karl, Karl Rocks – τα οποία δεν κυκλοφορούν στην Ελλάδα – διατίθενται στο εξωτερικό πια μόνο ως οχήματα, που έχουν… απομείνει στην αποθήκη. Τα Cascada και Adam έχουν ήδη διαγραφεί από τους τιμοκαταλόγους. Στη Volvo το V40 πλησιάζει στο τέλος της καριέρας του, στην Alfa Romeo η παραγωγή της Giulietta πρόκειται να σταματήσει μετά από περισσότερα από δέκα χρόνια, ενώ το Ka+ αποσύρεται από την γκάμα των μοντέλων της Ford. Όσο για τη Fiat, οι Ιταλοί δείχνουν πως δε θέλουν να δεσμευτούν με τις μελλοντικές προοπτικές των “124 Spider”, “Qubo” και “Doblo”, με το πρώτο, όμως, να παίρνει παράταση ζωής ως Abarth, κάτι, που δε θα ισχύσει για το pick-up Fullback.

Με την αλλαγή της γενιάς του Audi A3 την άνοιξη του 2020, η cabriolet έκδοση σταμάτησε να είναι πλέον διαθέσιμη. Οι ανοιχτές προτάσεις είναι επίσης εκτός προγραμματισμού στη Mercedes-Benz. Η SL δεν ανανεώθηκε σύμφωνα με τις προσταγές της αγοράς για το νέο model year, κάτι που δείχνει ότι πλησιάζει το τέλος της παραγωγής της. Επιπλέον, έχει ήδη επιβεβαιωθεί ένα διάδοχο μοντέλο 2 + 2 θέσεων. Όσο για τη μικρότερη SLC, η αρχή των πωλήσεων της έκδοσης “Final Edition” νομίζουμε ότι τα λέει όλα. Η Mercedes-Benz, όμως, δεν έχει… θέμα μόνο με τα cabriolet, αφού έχει ήδη ολοκληρωθεί η παραγωγή του pick-up της φίρμας, της X-Class.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!