Οι εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα με κατεύθυνση την Ευρώπη σχεδόν διπλασιάστηκαν το Νοέμβριο, αν και η πλειονότητά τους, αφορά επί της ουσίας αυτοκίνητα με ευρωπαϊκή σφραγίδα με δεδομένες τις κοινοπραξίες που διατηρούν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές στην αχανή ασιατική χώρα, σε συνεργασία με τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ως αποτέλεσμα της συγκεκριμένης τακτικής η Κίνα εξήγαγε στην Ευρώπη ηλεκτρικά αυτοκίνητα αξίας 3,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Νοέμβριο, καθώς οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 165% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι σημειώνοντας ιστορικό υψηλό, βάσει των στοιχείων που προκύπτουν από τις κινεζικές τελωνειακές αρχές.
Στις ευρωπαϊκές χώρες που υποδέχτηκαν τις περισσότερες εισαγωγές (70%) συγκαταλέγονται η Μεγ. Βρετανία και το Βέλγιο ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που εξάγονται από την Κίνα, εκπροσωπούν ποσοστό που υπερβαίνει το 50%, των συνολικών εξαγωγών αυτοκινήτων, με τη συγκεκριμένη προέλευση, για δεύτερο μήνα κατά σειρά (Οκτώβριος-Νοέμβριος) .
Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά οι εξαγωγές αυτοκινήτων –συμβατικών και ηλεκτρικών- από την Κίνα για τον μήνα Νοέμβριο ανήλθαν σε έξι δισεκατομμύρια δολάρια.
Και αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί καθώς όμιλοι όπως η VW και η BMW αναζητούν τρόπους να αυξήσουν την παραγωγή εξαρτημάτων και αυτοκινήτων σε κινεζικό έδαφος προκειμένου να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση και να επιλύσουν αποτελεσματικότερα τα προβλήματα που συνδέονται με την παραγωγή ημιαγωγών.
Ταυτόχρονα κινέζοι παίκτες όπως η SAIC, η Great Wall και η Geely αυξάνουν συνεχώς την παρουσία τους στην Ευρώπη, παρουσιάζοντας νέα ηλεκτρικά μοντέλα και δημιουργώντας δίκτυα πωλήσεων στη γηραιά ήπειρο. Ωστόσο από την Κίνα προέρχονται επίσης και πολλά Tesla, καθώς μόνο το Νοέμβριο η αμερικανική φίρμα εισήγαγε στην Ευρώπη περισσότερα από 37.000 αυτοκίνητα.