Διαστρικός… ο νέος κύκλος δοκιμών του EuroNCAP

Έντεκα πεντάστερα και τρία τετράστερα μοντέλα από Ευρώπη, Αμερική και Ασία (όχι την συνήθη) είναι ο απολογισμός του τελευταίου για το 2022, κύκλου δοκιμών πρόσκρουσης του EuroNCAP που διευρύνει ολοένα το φάσμα αυτοκινήτων που υπόκεινται στις δοκιμασίες

Διαστρικός… ο νέος κύκλος δοκιμών του EuroNCAP

Έντεκα πεντάστερα και τρία τετράστερα μοντέλα από Ευρώπη, Αμερική και Ασία (όχι την συνήθη) είναι ο απολογισμός του τελευταίου για το 2022, κύκλου δοκιμών πρόσκρουσης του EuroNCAP που διευρύνει ολοένα το φάσμα αυτοκινήτων που υπόκεινται στις δοκιμασίες

Εξαιρετικά πολυσυλλεκτικός σε ό,τι αφορά την προέλευση όσο και τις κατηγορίες αυτοκινήτων που δοκιμάστηκαν είναι ο τελευταίος κύκλος δοκιμών για το 2022, της ευρωπαϊκής ανεξάρτητης αρχής καθώς, μεταξύ των 14 αυτοκινήτων περιλαμβάνονται τρία κινεζικής κατασκευής, ένα αμερικανικό και φυσικά πολλά ευρωπαϊκά μοντέλα «εκπροσωπώντας» διαφορετικές κατηγορίες από supermini, και οικογενειακά έως pickup, van και φυσικά SUV από premium και μη κατασκευαστές.

Για την ακρίβεια όπως σημειώνει ο EuroNCAP, ο νέος κύκλος δοκιμών είναι ενδεικτικός κατά κάποιο τρόπο της χρονιάς που πέρασε σε ό,τι αφορά τις δοκιμές πρόσκρουσης και η οποία σηματοδοτήθηκε από την ολοένα αυξανόμενη συμμετοχή και αριστεία των νεοαφιχθέντων και μη στην Ευρώπη, κινέζων κατασκευαστών και φυσικά την ηλεκτροκίνηση με τα αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλα να αποσπούν κατά κανόνα υψηλές βαθμολογίες.

Ειδικότερα στο νέο κύκλο δοκιμών συμμετείχαν το αμερικονοτραφές και ηλεκτροκίνητο Lucid Air, τα κινεζικής προέλευσης Chery Omoda5, MG4 Electric και Maxus Mifa9 και τα οικεία Ford Puma και Ranger, LR Discovery Sport, Lexus RX, Mercedes-Benz GLC, Peugeot 408, Skoda Octavia και VW Amarok, Touran και ID.Buzz.

Ξεκινώντας αντιστρόφως, τέσσερα αστέρια απέσπασαν τα Peugeot 408, Ford Puma και VW Touran με τα δύο τελευταία να αποτελούν τις ανανεωμένες εκδοχές των μοντέλων που σε κάθε περίπτωση κυκλοφορούν αρκετά χρόνια ανάμεσα μας, ενώ το γαλλικό μοντέλο αν και ολοκαίνουριο βασίζεται στην τεχνολογία του 308 που έχει ήδη συμπληρώσει ένα χρόνο και πλέον παρουσίας του στην αγορά.

Ο λόγος που το αναφέρουμε αυτό είναι ότι η αιτία που τα τρία παραπάνω αυτοκίνητα έχασαν από ένα αστέρι, εντοπίζεται περισσότερο στον εξοπλισμό τους και λιγότερο στην ευρύτερη συμπεριφορά τους και ανθεκτικότητά τους σε ενδεχόμενες συγκρούσεις. Για την ακρίβεια, κοινή συνισταμένη και των τριών μοντέλων είναι η έλλειψη κεντρικού αερόσακου κουρτίνας, στοιχείο που σύμφωνα με τον EuroNCAP ενδέχεται να οδηγήσει σε τραυματισμούς, εφόσον υπάρχει συνοδηγός, σε ενδεχόμενη πλευρική σύγκρουση.

Παράλληλα στις περιπτώσεις του Ford Puma και του Peugeot 408, δεν διατίθεται το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης eCall αν και η παρουσία συστήματος αποτροπής δευτερευουσών συγκρούσεων μετά την κύρια πρόσκρουση εκτιμήθηκε θετικά. Αντιθέτως το Touran διαθέτει eCall, αλλά η αποτελεσματικότητα του συστήματος αποτροπής δευτερευουσών συγκρούσεων κρίθηκε οριακή και δεν αξιολογήθηκε. Σε ό,τι αφορά ειδικά το Puma, οριακή υπήρξε και η προστασία που προσφέρουν τα μπροστινά καθίσματα και προσκέφαλα.  Με δεδομένα τα παραπάνω στοιχεία, τα τρία αυτοκίνητα έχασαν κάποιους βαθμούς στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών που συνδυαστικά και με την αξιολόγησή τους σε ό,τι αφορά τα περιφερειακά συστήματα ασφάλειας τους αφαίρεσαν το ένα αστέρι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην κατηγορία αξιολόγησης των συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας, ο κύριος λόγος αφαίρεσης κάποιων βαθμών και στα τρία αυτοκίνητα ήταν η αποτελεσματικότητα του συστήματος αυτόνομης πέδησης που για διαφορετικούς λόγους κρίθηκε οριακή , αφαιρώντας και πάλι κάποιους βαθμούς.

Σε ό,τι αφορά τα αυτοκίνητα που απέσπασαν την κορυφαία πεντάστερη διάκριση, εντυπωσιακή λόγω του νεοσύστατου της φίρμας, ήταν η απόδοση του επιβλητικού ηλεκτροκίνητου Lucid Air που απέσπασε ιδιαίτερα υψηλές βαθμολογίες σε όλες ανεξαιρέτως τις κατηγορίες.

Ιδιαίτερη μνεία κάνει ο EuroNCAP και στα τρία κινεζικής σύλληψης και κατασκευής αυτοκίνητα που συμμετείχαν στο νέο κύκλο δοκιμών αποσπώντας την κορυφαία διάκριση, εδραιώνοντας την καλή απόδοση που έχουν παρουσιάσει οι ανάλογες προέλευσης φίρμες και τα αυτοκίνητα τους τον τελευταίο χρόνο στις δοκιμές πρόσκρουσης της ευρωπαϊκής αρχής. Ο λόγος για τα Omoda 5, ένα μικρό off-roader της Chery, το Mifa9, ένα ευμέγεθες MPV δια χειρός SAIC και το ηλεκτρικό οικογενειακό hatchback MG4 του ίδιου ομίλου καθώς η τέως βρετανική MG έχει περάσει από χρόνια σε κινεζικά χέρια.

Βέβαια, εκτός από τα παραπάνω, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει τις ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις σε όρους ασφάλειας premium προτάσεων όπως το Lexus RX, το Land Rover Discovery Sport και φυσικά η νέα Mercedes-Benz GLC. Αν και οι πεντάστερες επιδόσεις στην προκειμένη περίπτωση θα μπορούσαν να θεωρηθούν έως και αναμενόμενες χάρη στην εμμονή που δείχνουν οι premium κατασκευαστές στις ευφυείς τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης τα μεγέθη και οι βαθμολογίες που αποσπούν στις δοκιμές πρόσκρουσης παραμένουν αξιοπρόσεκτα. Ενδεικτικό είναι ότι χάρη σε αυτές το απολύτως τετραγωνισμένης όψης,  Discovery Sport και κάποτε εντελώς «ξένο» σε ό,τι αφορά την προστασία πεζών, απέσπασε 71% στην συγκεκριμένη κατηγορία χάρη στην αποτελεσματικότητα του συστήματος αυτόνομης πέδησης και την παρουσία αερόσακου κάτω από το καπό του που φιλοδοξεί να μετριάσει τους τραυματισμούς σε ενδεχόμενο ατύχημα με πεζό.

Εξίσου εντυπωσιακές θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν οι πεντάστερες επιδόσεις και των πιο «σκληροτράχηλων» συμμετεχόντων του συγκεκριμένου κύκλου δοκιμών με την μορφή των pickup VW Amarok και Ford Ranger τα οποία όπως σημειώνει ο EuroNCAP μπορεί να εφοδιάζονται με «παραδοσιακούς» κινητήρες αλλά διαθέτουν τεχνολογία αιχμής, σύμφωνη με τα σύγχρονα δεδομένα.

O όμιλος VW είχε ακόμα δύο πεντάστερες συμμετοχές στις δοκιμές πρόσκρουσης με την εγνωσμένου κύρους Skoda Octavia αλλά και το ακόμα πιο ενδιαφέρον, λόγω νεότητας, αλλά και ηλεκτροκίνησης ID.Buzz να αποσπά την κορυφαία διάκριση. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο παρά την δεδομένη σχεδίαση του μπροστινού τμήματος λόγω van κατηγορίας το ηλεκτροκίνητο μοντέλο κατάφερε να αποσπάσει βαθμολογία 60% στην κατηγορία προστασίας για τους πιο ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου χάρη στο σύστημα αυτόνομης πέδησης με ανίχνευση πεζών ή ποδηλατών και στην αποτελεσματική λειτουργία του. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν και η αξιολόγησή του στην κατηγορία ενηλίκων επιβατών όπου απέσπασε 92%. 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!