Audi R8 EV: Θέμα χρόνου  

Η έλευση ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου supercar δια χειρός Audi είναι ειλημμένη απόφαση αν και η εξέλιξη της ηλεκτρικής τεχνολογίας όσο και οι ευρύτερες EV εξελίξεις στον όμιλο VW θα δείξουν τον χρόνο άφιξής του

Audi R8 EV: Θέμα χρόνου  

Η έλευση ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου supercar δια χειρός Audi είναι ειλημμένη απόφαση αν και η εξέλιξη της ηλεκτρικής τεχνολογίας όσο και οι ευρύτερες EV εξελίξεις στον όμιλο VW θα δείξουν τον χρόνο άφιξής του

Η Audi παρουσίασε προσφάτως μια «αποχαιρετιστήρια», περιορισμένη έκδοση του R8 με την ονομασία V10 GT RWD και επίκεντρο μια αναβαθμισμένη εκδοχή του ατμοσφαιρικού V10 των 5,2 λίτρων ο οποίος φτάνει στο τέλος της κοινής διαδρομής του με το κορυφαίο sportscar της γερμανικής φίρμας. Οι νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων αλλά και η υπόσχεση της Audi να διαθέτει αποκλειστικά μοντέλα με ηλεκτρική τεχνολογία από το 2026 συνεπάγονται τον μετασχηματισμό όλων των προτάσεων της γερμανικής φίρμας από τη βάση ως την κορυφή.

Με αυτό ακριβώς το σκεπτικό η πρώην υπεύθυνη προϊοντικού σχεδιασμού της Audi και νυν επικεφαλής προώθησης και marketing της φίρμας , Linda Kurz, είχε ανακοινώσει κατά το όχι και τόσο μακρινό παρελθόν ότι το μοντέλο που θα αντικαταστήσει τα R8 θα υιοθετήσει αμιγώς ηλεκτροκίνητη τεχνολογία.

Ωστόσο με δεδομένο ότι το R8 δεν έχει ιδιαίτερη επίδραση στις πωλήσεις της φίρμας αλλά στην εικόνα της, υπήρξαν πάμπολλες εσωτερικές συζητήσεις για τα κατά πόσο έπρεπε τελικώς να εξελιχθεί μια νέα ηλεκτρική γενιά του με δεδομένο το κόστος που αυτό συνεπάγεται αλλά και το γεγονός ότι ταυτόχρονα η Audi να πράξει το ίδιο για κάθε μοντέλο που απαρτίζει την γκάμα της.

Σημείο καμπής στην παραπάνω εσωτερική συζήτηση στην Audi αποτέλεσε η ενθουσιώδης υποδοχή του e-tron GT η οποία και τελικώς φαίνεται να έγειρε τη ζυγαριά υπέρ της ηλεκτρικής αντικατάστασης του R8, καθώς σύμφωνα με εσωτερικές πηγές στη γερμανική φίρμα, τα στελέχη της AudiSport που θα αναλάβει και την εξέλιξη του μοντέλου, θεωρούν πλέον ότι το κοινό είναι ώριμο να υποδεχθεί ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο επιδόσεων ως το «halo car» της γκάμας.

Έτσι, σύμφωνα με όσα είπε ο Οliver Hoffman, επικεφαλής εξέλιξης της γερμανικής φίρμας, πλέον θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη η ηλεκτροκίνητη φύση του νέου R8. «Έχουμε ήδη ξεκαθαρίσει ότι ο αντικαταστάτης του R8 θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητος. Εργαζόμαστε ήδη σκληρά για την εξέλιξη νέων αρχιτεκτονικών και concepts που θα μπορούν να υποστηρίξουν στο μέλλον sportscars. Έχουμε ήδη αποφασίσει επίσης ότι θέλουμε να εκπλήξουμε τους πελάτες μας. Ήδη προετοιμάζουμε διθέσια concepts καθώς και πρωτότυπα που θα δώσουν μια γεύση από το μελλοντικό R8».

Με δεδομένη την χρονική απόσταση έως την εμφάνιση του νέου R8, το ηλεκτρικό sportscar της Audi δεν αναμένεται να αξιοποιήσει την πλατφόρμα PPE η οποία θα αποτελέσει τη βάση για μοντέλα όπως το A6 e-tron. Επικρατέστερη υποψήφια είναι η αρχιτεκτονική SSP το βάρος της εξέλιξης της οποίας έχει αναλάβει η Porsche και σύμφωνα με τις συστάσεις θα μπορεί να φιλοξενήσει πολλαπλά ηλεκτρικά μοτέρ, υποστηρίζοντας ισχύ που θα ξεπερνά τους 1.150 ίππους.

Ωστόσο, με δεδομένο του status του R8, η Audi μπορεί να αναζητήσει μια ακόμα πιο σοφιστικέ λύση συνδυάζοντας στοιχεία της αρχιτεκτονικής SSP με μια διθέσια διάταξη και τεχνολογίες πλαισίου που θα εμφανιστούν στις ηλεκτρικές Boxster και Cayman οι οποίες θα επιχειρήσουν να μιμηθούν την οδική συμπεριφορά και το στήσιμο ενός συμβατικού κεντρομήχανου sporstcar.  

Ήδη πάντως η Audi έχει παρουσιάσει στο Concours d’ Elegance του Pebble Beach το 2018 ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο με την ονομασία AI:Race e-tron και μια σειρά χαρακτηριστικών σχεδιαστικών και μη τα οποία δείχνουν προς την κατεύθυνση του ηλεκτρικού διαδόχου του R8.

Για την ιστορία εκείνο το πρωτότυπο αξιοποιούσε μια τριπλέτα ηλεκτρικών μοτέρ με συνδυαστική ισχύ 625 ίππων και παρόλο που το συγκεκριμένο μέγεθος θα μπορούσε να θεωρηθεί «παρωχημένο» με την εξέλιξη της τεχνολογίας δεν ισχύει το ίδιο και για τη διάταξη και τον αριθμό των ηλεκτρικών μοτέρ. Βέβαια στην περίπτωση του concept car τις μπαταρίες αναλάμβαναν να τροφοδοτούν μπαταρίες στερεού τύπου οι οποίες σε αντίθεση με την πρόοδο στην τεχνολογία των ηλεκτροκινητήρων δεν έχουν βρει ακόμα διέξοδο στην παραγωγή. Σε κάθε περίπτωση όλα θα εξαρτηθούν από την χρονική στιγμή που η Audi θα παρουσιάσει το διάδοχο του R8 ο οποίος θα πρέπει να αναμένεται προς το τέλος της δεκαετίας.

Εκτός από το παραπάνω concept car η Audi είχε παρουσιάσει επίσης νωρίτερα και συγκεκριμένα από την έκθεση της Γενεύης το 2015, το Audi R8 e-tron το οποίο αποτελούσε μια ηλεκτροκίνητη έκδοση του sportscar με αστρονομική τιμή η οποία κατασκευάστηκε σε 100 αντίτυπα.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς οι βάσεις για τη διαδοχή του R8 από ένα ηλεκτρικό μοντέλο έχουν ήδη τεθεί με το ζήτημα να αποτελεί θέμα χρόνου αλλά και προτεραιοτήτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!