Γερμανία και Ιταλία υποστηρίζουν τους θερμικούς κινητήρες πέραν του 2035

Γερμανία και Ιταλία υποστηρίζουν την πώληση οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εφόσον χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα, πέραν του 2035.

Γερμανία και Ιταλία υποστηρίζουν τους θερμικούς κινητήρες πέραν του 2035

Γερμανία και Ιταλία υποστηρίζουν την πώληση οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εφόσον χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα, πέραν του 2035.

Παρότι ο εξηλεκτρισμός της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ένα παγκόσμιο σχέδιο που έχει τεθεί σε εφαρμογή εδώ και αρκετά χρόνια, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να κάνει ιδιαίτερες προσπάθειες για να επιταχύνει τη διαδικασία, ορισμένα κράτη-μέλη της θέλουν να αφήσουν ανοικτό το ενδεχόμενο και άλλων εναλλακτικών λύσεων, που θα επιτρέψουν στον κλάδο να γίνει πιο «πράσινος».

Πέρυσι, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρότεινε την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035. Ωστόσο, Γερμανία και Ιταλία αντιτίθενται στο μέτρο αυτό. Ο Υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Volker Wissing, δήλωσε ότι η χώρα του είναι διατεθειμένη να απαγορεύσει την πώληση οχημάτων με κινητήρες βενζίνης και diesel, αλλά θέλει να συνεχίσει να επιτρέπει την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, υπό την προϋπόθεση ότι αυτά θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά συνθετικά καύσιμα.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η Ιταλία ανακοίνωσε ότι συζητά με την Ευρωπαϊκή Ένωση το ενδεχόμενο να εξαιρεθεί από το μέτρο απαγόρευσης πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Άλλωστε η πρόταση του μέτρου περί απαγόρευσής τους το 2035, βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο και θα πρέπει να περάσει από διαδικασία έγκρισης και αποδοχής από τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Έπειτα από τις δηλώσεις του Wissing, η ANFIA (ο εθνικός σύνδεσμος εφοδιαστικής αλυσίδας της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιταλίας), ανήρτησε ανακοίνωση στην επίσημη ιστοσελίδα της, με την οποία υποστηρίζει τη θέση της Γερμανίας. Στην ανακοίνωση της ANFIA, αναφέρεται ότι και ο Υπουργός Οικολογικής Μετάβασης της Ιταλίας, Roberto Cingolani, επίσης υποστηρίζει τη θέση της.

Ferrari

O Wissing έκανε σαφή τη θέση του έπειτα από μια ανεπίσημη συνάντηση των Υπουργών Μεταφορών των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μεταξύ άλλων θεμάτων, στην ατζέντα της συνάντησης ήταν και η συζήτηση τρόπων με τους οποίους η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα που παράγει. Επί παραδείγματος, τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε βενζινοκινητήρες χωρίς να υπάρχει ανάγκη σημαντικών τροποποιήσεων.

Ο Γερμανός Υπουργός υποστήριξε επίσης τη θέση της Γαλλίας ότι τα υβριδικά οχήματα μπορούν επίσης να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα. «Σήμερα, δεν έχουμε αρκετά ηλεκτρικά οχήματα, πρέπει να αυξήσουμε τη διαθεσιμότητά τους. Οπότε είναι καλύτερο ο κόσμος να χρησιμοποιεί υβριδικά οχήματα, ως μεταβατική λύση. Δε μπορούμε να βασιστούμε μόνο σε ηλεκτροκίνηση ή υδρογόνο για το μέλλον», δήλωσε ο Wissing.

Το ζήτημα έχει τεθεί στο τραπέζι έπειτα από την συνάντηση εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον περασμένο Σεπτέμβριο με κεντρικό θέμα το κλίμα του πλανήτη. Περισσότερες από 24 χώρες, καθώς και αυτοκινητοβιομηχανίες δεσμεύτηκαν ότι θα καταβάλουν προσπάθειες να πωλούνται μόνο οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2040. Εντούτοις, χώρες με σημαντικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Κίνα, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Γαλλία και Γερμανία δεν συντάχθηκαν με το στόχο αυτό. Μάλιστα, η Γερμανία επέκτρινε το γεγονός ότι τα συνθετικά καύσιμα δε συμπεριλήφθηκαν στην ατζέντα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!