Στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1985 υποχώρησαν οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2021, κυρίως λόγω της χαμηλής παραγωγής οχημάτων από την έλλειψη ημιαγωγών. Με βάση τα στοιχεία που συνέλεξε η εταιρεία ανάλυσης της αγοράς JATO Dynamics σε 25 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης + Μ. Βρετανία, Νορβηγία και Ελβετία, οι πωλήσεις νέων επιβατικών ανήλθαν στα 11,75 εκατ. αυτοκίνητα το περασμένο έτος, αριθμός που είχε να σημειωθεί από τα μέσα της δεκαετίας του ’80.
Το δεύτερο κύμα της κρίσης άρχισε τον Ιούλιο του 2021, όταν οι πωλήσεις υποχώρησαν σε διψήφιο ποσοστό σε σχέση με το 2020. Το Δεκέμβριο οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 949.252, μειωμένες κατά 22% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2020 και 25% κάτω συγκριτικά με το Δεκέμβριο του 2019, όταν δεν είχε κάνει την εμφάνισή του η πανδημία του κορονοϊού. Το 2021 ήταν το χειρότερο σε ταξινομήσεις στη Γερμανία από το 1985, στην Αυστρία από το 1984, στο Βέλγιο από το 1995 και στην Ολλανδία από το 1980.
«Η μία κρίση μετά την άλλη, είχαν αρνητικό αντίκτυπο στη ζήτηση αλλά και τις ταξινομήσεις. Η συνεχιζόμενη αβεβαιότητα γύρω από την πανδημία του κορονοϊού μαζί με τη μακρά χρονικά έλλειψη ημιαγωγών, δημιούργησαν μία καταιγίδα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων», σχολίασε ο Felipe Munoz, αναλυτής στην JATO Dynamics.