Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026: Οι 7 φιναλίστ του ευρωπαϊκού θεσμού

Από τα 7 μοντέλα που κατέληξαν στη φάση των φιναλίστ για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026 για την Ευρώπη, μόλις ένα είναι κορεάτικο, ενώ όλα τα υπόλοιπα είναι ευρωπαϊκά.

Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026: Οι 7 φιναλίστ του ευρωπαϊκού θεσμού

Από τα 7 μοντέλα που κατέληξαν στη φάση των φιναλίστ για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026 για την Ευρώπη, μόλις ένα είναι κορεάτικο, ενώ όλα τα υπόλοιπα είναι ευρωπαϊκά.

Καθώς η τρέχουσα χρονιά οδεύει προς το τέλος της, έρχεται και η ώρα της ψηφοφορίας για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026 για την Ευρώπη. Από τα 35 μοντέλα που συμπεριλήφθηκαν στην αρχική λίστα των διεκδικητών του τίτλου «Car of the Year 2026», συνολικά 7 αυτοκίνητα προκρίθηκαν στην τελική φάση.

Ο νικητής θα ανακηρυχθεί στις 9 Ιανουαρίου 2026 στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, μέσω ζωντανής ψηφοφορίας της επιτροπής του θεσμού που συνθέτουν 60 Ευρωπαίοι δημοσιογράφοι από 23 χώρες. Aνάμεσά τους βρίσκεται και μια Ελληνίδα δημοσιογράφος, η Ελένη Ξενάκη από το περιοδικό 4Τροχοί.

Η λίστα με τα 7 μοντέλα ανακοινώθηκε μετά από τον πρώτο γύρο ψηφοφορίας. Μεταξύ των φιναλίστ δεν υπάρχει κανένα κινέζικο μοντέλο, καθώς τα 6 από αυτά είναι ευρωπαϊκά και μόνο ένα προέρχεται από την Κορέα.

Ακολουθούν με αλφαβητική σειρά οι φιναλίστ:

Citroen C5 Aircross

Citroen C5 Aircross 2025 (3)

Το Citroen C5 Aircross μπήκε και επίσημα στην δεύτερη γενιά του, έχοντας θέσει τον δικό του στόχο: να προσφέρει υψηλή άνεση και «ευημερία» στους επιβάτες του. Στην βάση της γκάμας τοποθετείται το C5 Aircross Hybrid 145. Αξιοποιεί έναν κινητήρα 1,2 λίτρων και 136 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα και ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων. Το αποτέλεσμα είναι συνδυαστική ισχύς 145 ίππων, η οποία περνά στον δρόμο μέσω ενός 6τάχυτου eDCS αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Πιο πάνω βρίσκεται το C5 Aircross Plug-In Hybrid 195. Εδώ ο βενζινοκινητήρας μεγαλώνει, στα 1,6 λίτρα και παράγει πλέον από μόνος του 150 ίππους. Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προσφέρει έως 125 ίππους, ανεβάζοντας την συνδυαστική ισχύ του συνόλου στους 195 ίππους. Η μπαταρία των 21 kWh προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 86 χιλιομέτρων. Η ισχύς μεταδίδεται στους τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου eDCS αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Citroen C5 Aircross 2025 (12)

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το e-C5 Aircross και κατά το λανσάρισμά του θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Η μία αποκτά ηλεκτροκινητήρα 210 ίππων και μπαταρία 73 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα), χαρίζοντας συνολική αυτονομία 520 χιλιομέτρων. Η δεύτερη έκδοση διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 230 ίππων, η οποία, σε συνδυασμό με την μπαταρία 97 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα), μπορεί να καλύψει έως και 680 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.

Διαβάστε περισσότερα για το Citroen C5 Aircross

Dacia Bigster

Dacia Bigster TCe 130 4x4 TEST 2025 blue (16)

To Dacia Bigster είναι ένα μεγαλύτερο και πιο πρακτικό SUV, στην budget off-road φιλοσοφία του Dacia Duster. Στην βάση της γκάμας κινητήρων του Bigster βρίσκεται η έκδοση TCe 140. Αυτή αξιοποιεί έναν τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων, με ήπια υβριδική τεχνολογία και παράγει συνολικά 140 ίππους και 230 Nm ροπής. Η μέση κατανάλωση, σύμφωνα με την Dacia, φτάνει τα 5,6 λίτρα/100 χλμ..

Ακολουθεί η έκδοση TCe 130 4×4, η οποία έχει τον ίδιο βενζινοκινητήρα – με 130 ίππους αυτή τη φορά – και 230 Nm ροπής. Αποκτά την επιλογή της τετρακίνησης και πέντε νέα προγράμματα, τα οποία διαμορφώνουν το αυτοκίνητο για οδήγηση εκτός δρόμου, σε λασπώδη εδάφη, στην άμμο και στο χιόνι. Και τα δύο κινητήρια σύνολα έρχονται με ένα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Στην γκάμα προστίθεται η έκδοση ECO-G 140, η οποία αξιοποιεί την τεχνολογία διπλού καυσίμου – βενζίνης και LPG – σε συνδυασμό με το ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Ο κινητήρας των 1,2 λίτρων και 140 ίππων λειτουργεί και με τα δύο καύσιμα, ενώ τα δύο ρεζερβουάρ συνολικής χωρητικότητας 99 λίτρων, προσφέρουν συνολική αυτονομία περί τα 1,450 χιλιόμετρα.

DACIA BIGSTER (R1310)

Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει η full-hybrid έκδοση η οποία αξιοποιεί έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων καθώς και έναν ηλεκτροκινητήρα, μια γεννήτρια για την εκκίνηση του κινητήρα και μια μπαταρία 1,4 kWh. Οι 155 ίπποι και τα 370 Nm ροπής περνάνε στον δρόμο μέσω ενός 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.

Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Dacia Bigster 1.2T Mild Hybrid 130 PS 4×4

Fiat Grande Panda

default

Το Fiat Grande Panda είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της ιταλικής μάρκας, καθώς πρόκειται για ένα μοντέρνο crossover με ιδιαίτερη αισθητική. Η γκάμα αποτελείται από κινητήρα βενζίνης, υβριδικό και ηλεκτρικό σύνολο. Στην βασική έκδοση το μοντέλο κινείται από turbo κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm. Αυτός συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και σύστημα Start&Stop για την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου στο αστικό πεδίο οδήγησης.

Το υβριδικό σύνολο αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 29 ίππων, το οποίο βρίσκεται στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Συνδυαστικά οι κινητήρες αποδίδουν 110 ίππους και 205 Nm ροπής, επιταχύνοντας το μοντέλο από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10 δευτερόλεπτα. Οι εκπομπές CΟ2 είναι 115 γρ./χλμ. ενώ η μέση κατανάλωση στον μικτό κύκλο WLTP φτάνει τα 5 λίτρα/100 χλμ..

Fiat Grande Panda Hybrid Test 2025 (27)

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από μια μπαταρία 44 kWh που υπόσχεται αυτονομία 320 χλμ. κατά μέσο όρο και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 113 ίππους και δίνει καλές επιταχύνσεις: 0-100 km/h σε 11 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 132 χλμ./ώρα, προς όφελος της αυτονομίας. Η αναπλήρωση της μπαταρίας μπορεί να γίνει σε δημόσιους φορτιστές με ισχύ έως 100 kW (DC). Στη συγκεκριμένη συνθήκη, η φόρτιση από το 20% στο 80% διαρκεί 27 λεπτά της ώρας.

Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Fiat Grande Panda Hybrid

Kia EV4

Kia EV4 sedan (1)

To μόνο μη ευρωπαϊκό μοντέλο στην λίστα των φιναλίστ είναι το Kia EV4, το οποίο, σύμφωνα με την Kia αποτελεί έναν «εντελώς νέο τύπο EV sedan» και το αμάξωμα είναι μεταξύ τετράθυρου sedan και κομψού coupe-SUV. Στην βασική του μορφή διατίθεται με μια μπαταρία 58,3 kWh, η οποία θα προσφέρει αυτονομία ως και 410 χιλιόμετρα στο hatchback αμάξωμα και έως 430 χιλιόμετρα στο πιο αεροδυναμικό sedan. H αναβαθμισμένη μπαταρία «Long Range» χωρητικότητας 81,4 kWh μπορεί να προσφέρει 590 χιλιόμετρα αυτονομίας στην έκδοση hatchback και έως 630 χιλιόμετρα στην sedan έκδοση.

kia ev4 (12)

Η μπαταρία των 58,3 kWh επαναφορτίζεται από το 10 στο 80% σε 29 λεπτά, ενώ η μεγαλύτερη μπαταρία των 81,4 kWh χρειάζεται 31 λεπτά για το ίδιο επίπεδο φόρτισης. Αμφότερες εκδόσεις διαθέτουν τεχνολογίες Vehicle to Load (V2L) και Vehicle to Grid (V2G).

Προς το παρόν το Kia EV4 διατίθεται με ένα μόνο κινητήριο σύνολο: έναν μονό ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον μπροστινό άξονα, που προσφέρει 204 ίππους. Σύντομα στην γκάμα θα προστεθεί και μια έκδοση GT με παραπάνω από 300 ίππους.

Διαβάστε περισσότερα για το Kia EV4

Mercedes-Benz CLA

Mercedes-Benz

H Mercedes-Benz CLA είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στη γκάμα της Γερμανικής εταιρείας, αφού αναλαμβάνει ουσιαστικά την εκπροσώπησή της στη κόμπακτ κατηγορία, καθώς για την τωρινή A-Class δεν θα υπάρξει αντικαταστάτης.

Η γκάμα αρχικά περιλαμβάνει δύο εκδόσεις:

  • CLA 250+ με απόδοση 272 ίππους και 335 Nm, 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8’’, μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση ενέργειας 12,2-14,1 kWh/100 χλμ. και αυτονομία έως 761 χιλιόμετρα.
  • CLA 350 4MATIC με δύο ηλεκτροκινητήρες, τετρακίνηση, απόδοση 354 ίππους και 515 Nm, 0-100 χλμ./ώρα σε 5’’, μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση ενέργειας 12,5-14,7 kWh/100 χλμ. και αυτονομία 730 χιλιόμετρα.

Der neue Mercedes Benz CLA: großartig, mühelos, intuitiv und flexibel The all new Mercedes Benz CLA: gorgeous, effortless, intuitive, and flexible.

Η Mercedes-Benz σκοπεύει να λανσάρει μια πιο μικρή έκδοση με μπαταρία LFP 58 kWh, ενώ θα προστεθούν στη γκάμα και εκδόσεις mild hybrid 48V. Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Miller και ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, στο οποίο βρίσκεται ενσωματωμένος ένας ηλεκτροκινητήρας. Θα υπάρχουν επιλογές με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή με τετρακίνηση.

Διαβάστε περισσότερα για την Mercedes-Benz CLA

Renault 4 E-Tech

Renault 4 Vert Haut de France Photos

Η Renault έχει ξεκινήσει δυναμικά την παρουσίαση των νέων ρετροφουτουριστικών της μοντέλων, αναβιώνοντας το R5 και επανασχεδιάζοντας το Twingo, σε πρωτότυπη μορφή.

Renault 4 Bleu Nuage Photos

Mιας και το Renault 4 μοιράζεται την πλατφόρμα του με το 5, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η τεχνολογία που ενσωματώνει είναι πανομοιότυπη. Η εισαγωγική έκδοση είναι η E-Tech 120 και διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 122 ίππων και 225 Nm ροπής. Με την ιόντων λιθίου μπαταρία 40 kWh, η προσφερόμενη εργοστασιακή αυτονομία, με βάση το πρότυπο WLTP, είναι 308 χιλιόμετρα. Η ισχυρότερη επιλογή είναι η E-Tech 150, που ουσιαστικά δηλώνει και την ισχύ της (150 ίπποι) με την ροπή να εμφανίζεται βελτιωμένη (245 Nm). Εδώ η μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου των 52 kWh, αυξάνει την αυτονομία στα 409 χιλιόμετρα.

Διαβάστε εδώ την πρώτη μας οδηγική εμπειρία με το Renault 4 E-Tech

Skoda Elroq

Skoda Elroq 85 TEST 2025 (37)

To νέο αμιγώς ηλεκτρικό C-SUV της Skoda είναι το πρώτο μοντέλο της που σχεδιάστηκε εκ θεμελίων με τη σχεδιαστική γλώσσα Modern Solid. Αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο SUV της Skoda. Διατίθεται με τρία μεγέθη μπαταρίας, χωρητικότητας 55, 63 και 82 kWh. Οι δύο μικρότερες μπαταρίες φορτίζουν με μέγιστη ταχύτητα 145 kW (10-80% σε 25 λεπτά), ενώ η μεγαλύτερη μπαταρία θα φορτίζει με ισχύ έως 175 kW.

Skoda Elroq 85 TEST 2025 (28)b

Το Elroq 50, διατίθεται με τη μικρότερη μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων. Ακολουθεί το Elroq 60, με τη μεσαία μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων. To Elroq 85 με ηλεκτροκινητήρα 286 ίππων είναι το τελευταίο σκαλί πριν την κορυφαία έκδοση RS με 340 ίππους, που επιτρέπουν επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα. 

Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Skoda Elroq 85

Η επόμενη φάση δοκιμών για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026 για την Ευρώπη περιλαμβάνει μια κοινή δοκιμή στην Ισπανία και συγκεκριμένα στην πίστα δοκιμών Parc Motor Castellolí. Εκεί, τα μέλη του θεσμού θα αξιολογήσουν τα μοντέλα, πριν ψηφίσουν για τον μεγάλο νικητή.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!