Το Citroen C5 Aircross μπήκε και επίσημα στην δεύτερη γενιά του, έχοντας θέσει τον δικό του στόχο: να προσφέρει υψηλή άνεση και «ευημερία» στους επιβάτες του.
Σε σύγκριση με την πρώτη γενιά, το C-SUV μεγαλώνει και μεταφέρεται στην κατηγορία των D-SUV, με το αμάξωμα να έχει μήκος 4,65 μ. – 15 εκατοστά παραπάνω από τον προκάτοχό του.
Εμφανισιακά, τo νέο C5 Aircross υιοθετεί την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με τα C3 και C3 Aircross, ωστόσο την πάει… ένα βήμα παρακάτω, με έντονες γωνίες και μοντέρνο συνολικά design.
Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό μοντέλο, το οποίο ακολουθεί πιστά την φιλοσοφία του C5 Aircross Concept, που παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2024 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού.
Η ομάδα σχεδιασμού, υπό την ηγεσία του Pierre Leclercq, αποδόμησαν πλήρως τον σχεδιασμό των φωτιστικών σωμάτων του C3. Στο C5 Aircross, δύο οριζόντιες γραμμές και δύο κύβοι συνθέτουν τα φώτα ημέρας. Ανάμεσά τους βρίσκονται οι LED Matrix προβολείς, με 20 ξεχωριστά στοιχεία LED που μπορούν να περιορίσουν τη δέσμη τους αν εντοπίσουν διερχόμενο όχημα.
To μοντέλο έχει σχεδιαστεί με στόχο να περιορίσει την αεροδυναμική αντίσταση. Η οροφή είναι συνολικά πιο χαμηλή σε σχέση με τον προκάτοχό του, ενώ μετά τα πίσω καθίσματα αποκτά και μια ελαφριά κλίση προς τα κάτω. Το πιο εντυπωσιακό αεροδυναμικό χαρακτηριστικό βρίσκεται πάνω από τον πίσω θόλο των τροχών. Εκεί οι σχεδιαστές δημιούργησαν το αμάξωμα με τέτοιο τρόπο ώστε να διοχετεύει τον αέρα κατά μήκος της κατασκευής και ανάμεσα από τα πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία προεξέχουν.
Το μακρύτερο αμάξωμα προσφέρει, σύμφωνα με την Citroen, κορυφαίους χώρους στην καμπίνα. Είναι ξεκάθαρο ότι οι σχεδιαστές θέλησαν να προσφέρουν υψηλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες. Η τεχνολογία ανάρτησης με υδραυλικά “μαξιλάρια” προοδευτικής απόσβεσης (Progressive Hydraulic Cushions) που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην πρώτη γενιά του C5 Aircross κάνει ξανά την εμφάνισής της.
Η διαρρύθμιση της καμπίνας έχει ως στόχο να «βελτιώσει την ευεξία» των επιβατών. Το ταμπλό έχει υφασμάτινη επένδυση και τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα μπροστινά καθίσματα μπορούν να ρυθμιστούν ηλεκτρικά σε 10 διαφορετικές παραμέτρους. Οι επιβάτες των πίσω θέσεων μπορούν να γείρουν μεταξύ 21 και 33 μοιρών τις πλάτες των καθισμάτων για μεγαλύτερη άνεση. Όλα τα καθίσματα είναι ενισχυμένα με έξτρα αφρό και προσαρμόζονται στο σώμα, υιοθετώντας την φιλοσοφία Citroen Advanced Comfort. Σε συνδυασμό με τον κρυφό φωτισμό και την προαιρετική γυάλινη πανοραμική οροφή, η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του C5 Aircross θυμίζει περισσότερο… σαλόνι, παρά αυτοκίνητο.
Ένα σαλόνι, το οποίο μάλιστα βρίθει από τεχνολογία. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η νέα κάθετη οθόνη αφής, η οποία είναι μάλιστα η μεγαλύτερη που έχουμε δει σε ολόκληρο τον όμιλο Stellantis – αν και ακόμα οι διαστάσεις της δεν έχουν ανακοιωνωθεί. Υπάρχουν μερικά φυσικά χειριστήρια κλιματισμού, ωστόσο οι περισσότερες λειτουργίες ενσωματώνονται στο infotainment.
Η οθόνη αφής διαθέτει ορισμένα shortcuts σε βασικές ρυθμίσεις (media/τηλέφωνο/πλοήγηση/ αρχική σελίδα), ενώ εργοστασιακά εγκαθίστανται ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto. Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του μια οθόνη 10 ιντσών, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και Head-Up Display.
Το σύστημα φωνητικών εντολών αξιοποιεί είτε το λογισμικό «Hello Citroen» της εταιρείας, είτε τον ψηφιακό βοηθό ChatGPT. Υπάρχουν τέσσερις θύρες φόρτισης USB-C – δύο για τους μπροστινούς επιβάτες και δύο στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας για τους πίσω επιβάτες.
O χώρος αποσκευών στο νέο Citroen C5 Aircross μπορεί πλέον να φιλοξενήσει 651 λίτρα, ενώ αν «πέσουν» οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, αυξάνεται στα 1.688 λίτρα. Κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ υπάρχουν επίσης 75 λίτρα αποθηκευτικών χώρων – ιδανικά για την αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης, σε περίπτωση που υπάρχει.
Φτάνοντας και στους κινητήρες, το νέο C5 Aircross βασίζεται πλέον στην πλατφόρμα STLA Medium. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν τέσσερα συστήματα κίνησης: ένα ήπια υβριδικό, ένα plug-in υβριδικό και δύο αμιγώς ηλεκτρικά – τα πρώτα στην ιστορία του μοντέλου. Όλα τους μεταδίδουν την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
Στην βάση της γκάμας τοποθετείται το C5 Aircross Hybrid 145. Αξιοποιεί έναν κινητήρα 1,2 λίτρων και 136 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα και ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων. Το αποτέλεσμα είναι συνδυαστική ισχύς 145 ίππων, η οποία περνά στον δρόμο μέσω ενός 6τάχυτου eDCS αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Πιο πάνω βρίσκεται το C5 Aircross Plug-In Hybrid 195. Εδώ ο βενζινοκινητήρας μεγαλώνει, στα 1,6 λίτρα και παράγει πλέον από μόνος του 150 ίππους. Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προσφέρει έως 125 ίππους, ανεβάζοντας την συνδυαστική ισχύ του συνόλου στους 195 ίππους. Η μπαταρία των 21 kWh προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 86 χιλιομέτρων. Η ισχύς μεταδίδεται στους τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου eDCS αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το e-C5 Aircross και κατά το λανσάρισμά του θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Η μία αποκτά ηλεκτροκινητήρα 210 ίππων και μπαταρία 73 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα), χαρίζοντας συνολική αυτονομία 520 χιλιομέτρων. Η δεύτερη έκδοση διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 230 ίππων, η οποία, σε συνδυασμό με την μπαταρία 97 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα), μπορεί να καλύψει έως και 680 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
Οι συγκεκριμένες αυτονομίες επιτυγχάνονται εν μέρει χάρη και στην προαιρετική αντλία θερμότητας, η οποία μπορεί από μόνη της να εξοικονομήσει ενέργεια για 25 χιλιόμετρα διαδρομής τις κρύες ημέρες.
Το Citroen e-C5 Aircross εφοδιάζεται στον βασικό του εξοπλισμό με τριφασικό φορτιστή AC 11 kW, ενώ από το 2026 θα υπάρχει και αμφίδρομος φορτιστής 22 kW, ο οποίος μπορεί να ανακτήσει έως και 160 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις δέκα λεπτά. O νέος φορτιστής θα διαθέτει την τεχνολογία V2L, προσφέροντας ρεύμα σε εξωτερικές συσκευές, όποτε αυτό χρειάζεται.
Η Citroen θα ξεκινήσει το λανσάρισμα του νέου C5 Aircross μέσα στο δεύτερο μισό του 2025, ενώ στο ίδιο διάστημα αναμένεται να ανακοινώσει και τις τιμές για όλες τις εκδόσεις.