Euro NCAP: Η βαθμολόγηση των τελευταίων 16 μοντέλων που υποβλήθηκαν σε δοκιμές

Δείτε τη βαθμολογία που πέτυχαν στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP 16 νέα μοντέλα της αγοράς αυτοκινήτου.

Euro NCAP: Η βαθμολόγηση των τελευταίων 16 μοντέλων που υποβλήθηκαν σε δοκιμές

Δείτε τη βαθμολογία που πέτυχαν στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP 16 νέα μοντέλα της αγοράς αυτοκινήτου.

Τα τελευταία μοντέλα των Audi, Dacia, Ford, MG, Opel, Peugeot, Renault, Tesla, Voyah και Volkswagen υποβλήθηκαν στην αμερόληπτη αξιολόγηση του Euro NCAP όσον αφορά την προστασία από συγκρούσεις, την πρόληψη και την ασφάλεια μετά από ένα ατύχημα.

Βαθμολογία πέντε αστέρων έλαβαν το νέο Audi A5 PHEV (2024), το Audi Q5, το Volkswagen Tayron, το MGS5 EV, το Tesla Model 3, το Toyota C-HR PHEV (2024) και το νεοεισερχόμενο Voyah Courage. Όταν είναι εφοδιασμένο με το προαιρετικό πακέτο ασφάλειας της Kia, το EV3 επιτυγχάνει επίσης βαθμολογία πέντε αστέρων.

Το αναγεννημένο, αμιγώς ηλεκτρικό Renault 4, το Ford Tourneo Custom (συμπεριλαμβανομένης της αμιγώς ηλεκτρικής εκδοχής του), το Kia EV3 (χωρίς το πακέτο ασφαλείας), το Opel Grandland, τα αδέρφια του στον Όμιλο Stellantis, Peugeot 3008 και 5008, καθώς και το Volkswagen Transporter έλαβαν τέσσερα αστέρια. Τέλος, η τελευταία προσιτή οικονομικά πρόταση της Dacia, το Bigster (2024), επιτυγχάνει τρία αστέρια.

Το Euro NCAP αξιολογεί την ασφάλεια ενός αυτοκινήτου αξιολογώντας τις επιδόσεις του σε δοκιμές πρόσκρουσης μετωπικής, πλευρικής και οπίσθιας σύγκρουσης, όσον αφορά την ασφάλεια των πεζών και ευάλωτων χρηστών του δρόμου, καθώς και τα συστήματα πρόληψης σύγκρουσης. Οι δοκιμές έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν μια συνολική άποψη της παρεχόμενης ασφάλειας.

Τον τελευταίο καιρό, το Euro NCAP έχει παρατηρήσει μια σαφή τάση αύξησης του βάρους των αυτοκινήτων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα δοκιμών. Τα τελευταία 10 χρόνια, το μέσο βάρος των αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ευρώπη έχει αυξηθεί κατά 100 κιλά. Μεγάλο μέρος αυτού οφείλεται στη συνεχιζόμενη καταναλωτική δημοτικότητα των SUV, τα οποία αντιπροσώπευαν το 54% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024, και στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Renault 4 E Tech Electric Euro NCAP 2

Το 2020, ο Euro NCAP ενημέρωσε τη δοκιμή της έκκεντρης μετωπικής σύγκρουσης, που ονομάζεται Mobile Progressive Deformable Barrier (MPDB), όπου ένα κινούμενο εμπόδιο χρησιμοποιείται για την προσομοίωση μιας μετωπικής σύγκρουσης με ένα τυπικό μεσαίου μεγέθους (1.400 κιλών) οικογενειακό αυτοκίνητο. Το υπό δοκιμή όχημα και το MPDB κινούνται με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα και τοποθετούνται ώστε να καλύπτουν το 50% της μετωπικής επιφάνειας. Η εισαγωγή του MPDB επέτρεψε στο Euro NCAP να εξετάσει όχι μόνο την προστασία των επιβατών του οχήματος αλλά και την επιθετικότητά του απέναντι σε άλλα αυτοκίνητα στο δρόμο.

Ενώ και τα 16 αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν είχαν καλές επιδόσεις στην προστασία των επιβαινόντων, τα αποτελέσματα των δοκιμών MPDB έδειξαν ότι ορισμένα από αυτά είναι δυνητικά πιο επιβλαβή για τους επιβάτες άλλων αυτοκινήτων σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. Το Audi Q5, ένα μεσαίου μεγέθους SUV με βάρος 2.245 κιλά, βρέθηκε να προσφέρει κακή συμβατότητα όταν συγκρούεται με ένα αντίθετα ερχόμενο όχημα.

Η ανάλυση της επιβράδυνσης του καροτσιού πρόσκρουσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής και η ανάλυση του εμποδίου που παραμορφώνεται μετά τη δοκιμή, αποκάλυψαν ότι το Audi Q5 θα ήταν υπερβολικά επιθετικό προς ένα άλλο αυτοκίνητο σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, με ορισμένα τμήματα της μπροστινής δομής του Q5 να αποδεικνύονται ιδιαίτερα ασυγχώρητα. Το νέο Volkswagen Tayron, ένα άλλο μεσαίου μεγέθους SUV, δέχθηκε επίσης τη μέγιστη ποινή για κακή συμβατότητα.

Ωστόσο, αυτά τα αποτελέσματα δεν είναι μοναδικά. Προηγούμενες αξιολογήσεις που πραγματοποιήθηκαν από το Euro NCAP έχουν δείξει ότι, και άλλα οχήματα έχουν σημειώσει αυτή τη βαθμολογία στις δοκιμές MPDB. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι εξ ορισμού μη ασφαλή αυτοκίνητα.

Σε όλες τις άλλες πτυχές των δοκιμών ασφαλείας του Euro NCAP, συμπεριλαμβανομένης της αποφυγής σύγκρουσης για σύγκρουση με αυτοκίνητο και ευάλωτο χρήστη του δρόμου, η προστασία του Audi Q5 αποδείχθηκε εντυπωσιακή, αντισταθμίζοντας την αφαίρεση που έγινε για θέματα συμβατότητας, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστέρων. Το Volkswagen Tayron έδειξε επίσης ισχυρή απόδοση σε όλους τους άλλους τομείς και πέτυχε βαθμολογία πέντε αστέρων.

Αυτοκίνητο Βαθμολόγηση Ενήλικες επιβάτες Ανήλικοι επιβάτες Ευάλωτοι χρήστες δρόμου
Υποβοήθηση ασφάλειας
Audi A5 (2024) 5 αστέρια 87% 88% 78% 77%
Audi Q5 (2025) 5 αστέρια 85% 86% 79% 77%
Dacia Bigster (2024) 3 αστέρια 69% 85% 60% 57%
Ford Tourneo Custom (2025) 4 αστέρια 86% 86% 79% 66%
Kia EV3 (2025) 4 αστέρια (5 αστέρια με πακέτο ασφάλειας) 83% 84% 77% 67%
MG MGS5 EV (2025) 5 αστέρια 90% 82% 82% 78%
Opel Grandland (2025) 4 αστέρια 82% 85% 79% 62%
Peugeot 3008 (2025) 4 αστέρια 82% 85% 79% 62%
Peugeot 5008 (2025) 4 αστέρια 82% 85% 79% 62%
Renault 4 E-Tech Electric (2024) 4 αστέρια 79% 85% 73% 68%
Tesla Model 3 (2025) 5 αστέρια 90% 93% 89% 87%
Toyota C-HR PHEV (2024) 5 αστέρια 85% 86% 86% 79%
Voyah Courage (2025) 5 αστέρια 90% 88% 76% 87%
Volkswagen Tayron (2025) 5 αστέρια 87% 85% 83% 80%
Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!