Τα μικρά, προσιτά αυτοκίνητα φθίνουν πια, αλλά η ελπίδα μπορεί να έρθει από το μακρινό παρελθόν, με τα σχέδια για την αναζωογόνηση της μάρκας της Yugo.
Ναι, καλά θυμάστε: το Yugo, το αυτοκίνητο που πήρε το όνομά του από την πατρίδα του, τη Γιουγκοσλαβία, και κατασκευάστηκε από την εταιρεία Zastava Automobiles η οποία δεν υπάρχει πια. Την πόρτα για ένα πιθανό νέο μοντέλο ανοίγει ο δρ Alekasandar Bjelic, καθηγητής πανεπιστημίου, ο οποίος έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα ονομασίας. Μάλιστα, έχει ήδη προσλάβει τον Σέρβο σχεδιαστή Darko Marceta, ο οποίος μας έχει δείξει πώς θα μπορούσε να μοιάζει ένα μελλοντικό Yugo.
Σαφώς εμπνευσμένη από τις τετραγωνισμένη μορφή του πρωτότυπου (το οποίο βασίστηκε στα Fiat 127 και 128), το σχέδιο του Marceta φέρνει το Yugo στον 21ο αιώνα, με λεπτά φώτα LED μπροστά και πίσω, μεγάλες ζάντες αλουμινίου και χωνευτές χειρολαβές θυρών.
Οι ρετρό πινελιές έρχονται με τη μορφή μιας κλειστής εμπρός μάσκας και μιας 3ης θύρας με ακμές, που θυμίζει κάπως εκείνη του Hyundai Ioniq 5. Το κλασικό σήμα «Y» φιγουράρει στο εμπρός μέρος. Ένα σύντομο δελτίο Τύπου αναφέρει ότι το Yugo «αρχικά θα είναι διαθέσιμο μόνο ως δίθυρο μοντέλο» και πως «θα τοποθετηθεί ως ένα προσιτό μικρό αυτοκίνητο».
Το Yugo αναμένεται να χρησιμοποιεί κινητήρα εσωτερικής καύσης, πιθανότατα με τη μορφή βενζινοκινητήρα μικρού κυβισμού. Αυτό θα συμβάλει στη διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα, όπως ακριβώς συνέβαινε με τον πρόγονό του που ήταν ένα από τα φθηνότερα αυτοκίνητα που πωλούνταν στην Ευρώπη τη δεκαετία του ’80.
Δεν υπάρχουν ακόμη πληροφορίες σχετικά με τη βάση για το νέο Yugo, αλλά η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από το εγχείρημα αναφέρει ότι θα χρησιμοποιεί σε «μια καθιερωμένη πλατφόρμα από έναν συνεργάτη». Ισχυρίζεται επίσης ότι το αυτοκίνητο θα είναι «σύγχρονο και φθηνό, ενώ θα πληροί όλους τους κανονισμούς ασφαλείας».
Αναμένεται ότι η πρώτη επίσημη ματιά στο έτοιμο για παραγωγή Yugo θα δημοσιοποιηθεί ως design concept αργότερα φέτος. Ένα τελικό πρωτότυπο θα παρουσιαστεί στην έκθεση του Βελιγραδίου το 2027.