Η Mazda παρουσίασε τα σχέδιά της για τους κινητήρες της, οι οποίοι θα αρχίσουν σταδιακά να εξηλεκτρίζονται, ενώ θα εμπλουτίζονται και με αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.
Η ιαπωνική εταιρεία δήλωσε ότι εξελίσσει το δικό της υβριδικό σύστημα που θα χρησιμοποιηθεί στην επόμενη γενιά του CX-5 που θα λανσαριστεί κάποια στιγμή ανάμεσα στο 2025 και το 2027.
Η Mazda πρόσθεσε πως αυτό το υβριδικό σύστημα θα μπορούσε στη συνέχεια να εγκατασταθεί και σε μεγαλύτερα μοντέλα.
Προς το τέλος αυτού του χρονικού πλαισίου – δηλαδή κοντά στο 2027, η Mazda σχεδιάζει επίσης να λανσάρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV βασισμένο στη δική της ειδική πλατφόρμα, η οποία θα διαθέτει και μια plug-in υβριδική παραλλαγή. Αυτό το μοντέλο θα πωλείται παράλληλα με ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό SUV που έχει αναπτυχθεί από κοινού με την Changan.
Η Mazda επιβεβαίωσε επίσης ότι έχει συνάψει συμφωνίες προμήθειας μπαταριών με την AESC και την Panasonic για να εξασφαλίσει τον απαιτούμενο όγκο παραγωγής μπαταριών έως το 2030. Ένα νέο εργοστάσιο στη περιοχή Yamaguchi της Ιαπωνίας θα συναρμολογεί τις κυψέλες της Panasonic και θα τις μετατρέπει σε ενιαίες συστάδες μπαταριών.
Ωστόσο τα πλάνα εξηλεκτρισμού της εταιρείας δεν στέκονται εμπόδιο στην ανάπτυξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Στην ίδια παρουσίαση, η Mazda ανακοίνωσε και μια νέα οικογένεια τετρακύλινδρων κινητήρων ονόματι Skyactiv-Z η οποία θα λανσαριστεί το 2027, ενώ δήλωσε ότι επανέφερε τον Φεβρουάριο μια ομάδα ανάπτυξης περιστροφικών κινητήρων.
Το MX-30 χρησιμοποιεί επί του παρόντος έναν μικρό κινητήρα Wankel ως γεννήτρια, βελτιώνοντας την αυτονομία. Η αυτοκινητοβιομηχανία τον Μάιο συμμάχησε επίσης με τη Subaru και την Toyota για την εξεύρεση τρόπων περαιτέρω μείωσης των εκπομπών από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.