Η Ford Mustang GTD ετοιμάζεται για το εμπορικό της ντεμπούτο μέσα στο 2025 και θα κοστίζει περί τα 276.000 ευρώ. Σύμφωνα με τη Ford, ο αρχικός στόχος κατασκευής του εν λόγω μοντέλου είναι να μπορεί να σημειώσει χρόνο κάτω από 7 λεπτά στην πιο απαιτητική πίστα του κόσμου, το Nurburgring.
Ουσιαστικά, πρόκειται για μια αγωνιστική εκδοχή με την περιβολή μιας “απλής” Mustang, χωρίς όμως να του λείπουν όλα τα σύγχρονα “καλούδια”, που βοηθούν ακόμα περισσότερο τον οδηγό.
Από την ενεργή αεροδυναμική και το αμάξωμα από ανθρακονήματα έως και τις ζάντες από μαγνήσιο, η Ford Mustang GTD αποτελεί “βιτρίνα” για τις δοκιμασμένες στους αγώνες τεχνολογίες που στη συνεχεία θα υιοθετηθούν στα οχήματα δρόμου.
Μία από αυτές τις τεχνολογίες είναι και η ημι-ενεργή ανάρτηση, η οποία υποστηρίζει την πιο ικανή για οδήγηση σε πίστα έκδοση παραγωγής της Ford Mustang που έχει κατασκευαστεί ποτέ και η οποία είναι ορατή μέσω ενός διαφανούς καλύμματος στον κόσμο.’
Στην πίσω ανάρτηση της Mustang GTD τα αμορτισέρ και τα ελατήρια τοποθετούνται χαμηλά και ανάμεσα στους πίσω τροχούς και όχι εν σειρά και πάνω από αυτούς. Σε συνδυασμό με ένα ισχυρό, άκαμπτο και ελαφρύ σωληνωτό υποπλαίσιο αγωνιστικού τύπου, τα αμορτισέρ Adaptive Spool Valve, τα οποία υπογράφει η Multimatic, δεν υπόκεινται σε περιορισμούς που συνήθως εμπίπτουν σε αντίστοιχες αγωνιστικές λύσεις.
Καθώς μπορούν να μεταβούν από την πιο μαλακή στην πιο σκληρή ρύθμισή τους σε μόλις 15 χιλιοστά του δευτερολέπτου (έξι φορές ταχύτερα από το ανοιγοκλείσιμο του ανθρώπινου ματιού) τα αμορτισέρ ASV προσαρμόζονται συνεχώς με βάση το πρόγραμμα οδήγησης, το οδόστρωμα και τις εντολές του οδηγού, προκειμένου να μεγιστοποιούν σε όλες τις συνθήκες την επιφάνεια επαφής των ελαστικών της Michelin με τον δρόμο.
Κάθε αμορτισέρ έχει δύο ελατήρια που συνεργάζονται όταν το αυτοκίνητο κινείται στο δρόμο για να εξασφαλίσουν και καλά επίπεδα άνεσης. Ενεργοποιώντας το πρόγραμμα Track, το ένα από τα δύο ελατήρια συμπιέζεται υδραυλικά, σχεδόν διπλασιάζοντας τη συνολική σκληρότητα του συστήματος, ενώ παράλληλα το ύψος του αυτοκινήτου χαμηλώνει κατά περίπου 40 mm ώστε να μεγιστοποιηθούν οι δυνατότητές του στην πίστα.
Σε αυτή την περίπτωση η μηχανική πρόσφυση αυξάνεται ενώ, όπως συμβαίνει και με ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, η πιο σκληρή ρύθμιση των ελατηρίων βελτιώνει ταυτόχρονα και την πρόσφυση που προέρχεται από την αύξηση της αεροδυναμικής απόδοσης. Καθώς η ενεργή αεροδυναμική της νέας Mustang GTD πιέζει το αυτοκίνητο στις υψηλές ταχύτητες, τα πιο σφιχτά ελατήρια στο πρόγραμμα Track βοηθούν τα ελαστικά να διατηρούν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με το οδόστρωμα τόσο κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, όσο και στις στροφές.
Η νέα Mustang GTD θα κάνει την εμφάνισή της στις 24 Ώρες του Le Mans και στη συνέχεια στις 24 Ώρες του Spa και το Goodwood Festival of Speed. Θα πραγματοποιήσει επίσης εκτεταμένες δοκιμές στην Ευρώπη εν όψει της επίσημης χρονομέτρησης των επιδόσεών της στη θρυλική πίστα του Nordschleife στο Nurburgring.