Υβριδικό ή Ηλεκτρικό SUV; Αλλιώς: Honda ZR-V ή Honda e:Ny1;

Η Honda επεκτείνει τη γκάμα των C-SUV της στην ελληνική αγορά με το αμιγώς ηλεκτρικό e:Ny1 και το υβριδικό ZR-V.

Υβριδικό ή Ηλεκτρικό SUV; Αλλιώς: Honda ZR-V ή Honda e:Ny1;

Η Honda επεκτείνει τη γκάμα των C-SUV της στην ελληνική αγορά με το αμιγώς ηλεκτρικό e:Ny1 και το υβριδικό ZR-V.

Με τα ολοκαίνουρια ZR-V και e:Ny1 που λανσάρει στην ελληνική αγορά, η Honda αποδεικνύει για μια ακόμη φορά την ικανότητά της να πετυχαίνει τον στόχο ακολουθώντας τον δικό της, ιδιαίτερο και αντισυμβατικό δρόμο. Ξεκινώντας από δύο εντελώς διαφορετικές τεχνολογικά αφετηρίες, η ιαπωνική εταιρεία δίνει τη λύση στο γρίφο του ιδανικού οικογενειακού SUV.

Τα δύο μοντέλα εντάσσονται αμφότερα στην κατηγορία των C-SUV αλλά έχουν εντελώς διαφορετική στόχευση. Το μεν ZR-V είναι υβριδικό, το δε e:Ny1 αμιγώς ηλεκτρικό. Με αυτά τα δύο μοντέλα, η Honda απαντά στο δίλημμα “υβριδικό ή ηλεκτρικό SUV”, με επιχειρήματα. Ας τα ανακαλύψουμε.

Honda ZR-V

Το ZR-V απευθύνεται στον λάτρη της τεχνολογίας, που θέλει να ακολουθεί τις εξελίξεις και γοητεύεται από την ηλεκτροκίνηση, αλλά παράλληλα είναι πρακτικός και ασυμβίβαστος. Στο ZR-V θα βρει το ξεχωριστό και πολυτάλαντο οικογενειακό SUV που θα ικανοποιήσει κάθε του ανάγκη, χωρίς τους περιορισμούς της ηλεκτρικής αυτονομίας. Και αυτό επειδή το εντελώς νέο μοντέλο της Honda και έχει στενή συγγένεια με το καταξιωμένο σε απόδοση και οικονομία, Honda Civic e:HEV.

Αυτό σημαίνει πως χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα και το ίδιο, εξαιρετικό σε αποδοτικότητα υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν βενζινοκινητήρα 2.0 i-VTEC, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης.

Η απόδοση είναι πολύ καλή και φτάνει τους 184 ίππους και τα 315 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας υψηλές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8” και μέγιστη ταχύτητα 173 χλμ./ώρα. Το εντυπωσιακό είναι πως οι τιμές αυτές συνδυάζονται με πολύ χαμηλή μέση κατανάλωση καυσίμου: από μόλις 5,7 λτ./100 χλμ. (WLTP συνδυασμένος κύκλος).

Το νέο ZR-V έχει μήκος 4,57 μ. και διακρίνεται σε ευρυχωρία και πρακτικότητα (χώρος αποσκευών 390 – 1.311 λίτρα). Η αισθητική της καμπίνας είναι μοντέρνα και συνδυάζει υψηλό επίπεδο ποιότητας, αψεγάδιαστη εργονομία και προηγμένη τεχνολογία.

Πίσω από το τιμόνι των εκδόσεων Elegance, Style και Sport βρίσκεται ένας πίνακας οργάνων με αναλογικό ταχύμετρο στα δεξιά και οθόνη TFT 7 ιντσών στο αριστερό μέρος. Οι εκδόσεις Advance διαθέτουν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT 10,2 ιντσών, μαζί με head-up display και ηχοσύστημα Bose Premium Audio.

Σε κάθε περίπτωση, στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μια οθόνη αφής 9 ιντσών για το infotainment, ενώ χαμηλότερα στην εργονομικά σχεδιασμένη κονσόλα φιλοξενείται ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire.

Πιστό στην πάγια τακτική της Honda να προσφέρει μόνο άρτια εξοπλισμένα αυτοκίνητα, το νέο ZR-V είναι πλούσιο από τη βασική κιόλας έκδοση, ενώ διαθέτει στάνταρ και την σουίτα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού, Honda SENSING, για να εξασφαλίσει πως κάθε διαδρομή θα είναι άνετη και ασφαλής στο μέγιστο βαθμό. Το ZR-V μόλις έφτασε στην ελληνική αγορά και είναι διαθέσιμο με τιμές που ξεκινούν από 44.700 €.

Honda e:Ny1

Το αμιγώς ηλεκτρικό e:Ny1 είναι επίσης ολοκαίνουριο και πάει την στρατηγική εξηλεκτρισμού της Honda στο επόμενο επίπεδο. Μια στρατηγική που περιλαμβάνει 30 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030!

Το e:Ny1 έχει μήκος 4,39 μ. και εντάσσεται στην κατηγορία των C-SUV. Η εξωτερική του εμφάνιση παραπέμπει στο HR-V αλλά ακολουθεί το δικό της δρόμο. Χαρακτηριστικά στοιχεία είναι ο κοντός εμπρός πρόβολος, οι μεγάλοι τροχοί 18’’, τα φαρδιά μετατρόχια και το λευκό λογότυπο “H το οποίο σύμφωνα με τη Honda γίνεται το νέο σύμβολο της ηλεκτροκίνησης για τη μάρκα.

Στο εσωτερικό είναι διάχυτη μια hi-tech αύρα η οποία αρμόζει στην τεχνολογική υπεροχή που χαρακτηρίζει διαχρονικά την ιαπωνική μάρκα. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10,25’’, ενώ στο κέντρο του απέριττου ταμπλό βρίσκεται μία ακόμη οθόνη αφής 15,1’’, η οποία παρέχει πρόσβαση σε μια ολοκληρωμένη σουίτα επιλογών συνδεσιμότητας, ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και πλοήγησης. Το σύστημα infotainment επιτρέπει την απλή ενσωμάτωση εφαρμογών τρίτων, όπως το ασύρματο Apple Car Play και το ενσύρματο Android Auto.

Πιο χαμηλά, η ολοκαίνουργια κεντρική κονσόλα διαθέτει μια λιτή διάταξη με εύκολα προσβάσιμους διακόπτες, πολλούς αποθηκευτικούς χώρους και ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου. Σε κάθε μοντέλο της Honda άλλωστε, οι νεωτερισμοί πάνε πάντα πακέτο με την πρακτικότητα.

Ο πλούσιος εξοπλισμός του e:Ny1 περιλαμβάνει επίσης ατμοσφαιρικό φωτισμό, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ανοιγόμενο πορτμπαγκάζ, πανοραμική ηλιοροφή, αυτόματο παρκάρισμα και μια πλούσια παλέτα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (Honda SENSING), η οποία χρησιμοποιεί την πιο σύγχρονη τεχνολογία κάμερας και σόναρ της μάρκας.

Χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση των εξαρτημάτων του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, το e:Ny1 παρέχει μεγάλους χώρους επιβατών. Τους οποίους συμπληρώνει το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 361 λίτρων. Ο όγκος φόρτωσης αυξάνει στα 1.176 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

The e:Ny1 βασίζεται στην πρόσφατα εξελιγμένη πλατφόρμα e:N Architecture F της Honda, με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η υψηλής απόδοσης, ελαφριά μονάδα κίνησης περιλαμβάνει σε ένα πακέτο τον ηλεκτροκινητήρα και το σύστημα μετάδοσης και αποδίδει μέγιστη ισχύ 204 ίππων και ροπή 310 Nm. Οι επιδόσεις θα ταίριαζαν κάλλιστα σε σπορ αυτοκίνητο: 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6’’ και μέγιστη ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 160 χλμ./ώρα.

Παρόλα αυτά, η μέση κατανάλωση ενέργειας παραμένει πολύ χαμηλή, στα 18,2 kWh/100 χλμ., επιτρέποντας στη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 68,8 kWh να προσφέρει αυτονομία έως και 412 χλμ.. Επιπλέον, η μπαταρία έχει δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC 78 kW και μπορεί έτσι να φτάσει από το 10% στο 80% σε μόλις 45 λεπτά, ενώ αρκούν 11 λεπτά για ανάκτηση ενέργειας αρκετής για απόσταση 100 χλμ. Σε φορτιστή AC 11 kW, τέλος, χρειάζονται 6 ώρες.

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Honda e:Ny1, διατίθεται στην Ελλάδα σε δύο εκδόσεις, Elegance και Advance με τιμές που ξεκινούν από 45.900 € συμπεριλαμβανόμενής της κρατικής επιδότησης των 8.000 € μέσω του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!