Τα μεγάλα έργα υποδομών που αρχίζουν μέσα στο 2022

Ανάμεσά τους αυτοκινητόδρομοι που θα περιορίσουν τα τροχαία ατυχήματα και θα μειώσουν τις χρονοαποστάσεις

Τα μεγάλα έργα υποδομών που αρχίζουν μέσα στο 2022

Ανάμεσά τους αυτοκινητόδρομοι που θα περιορίσουν τα τροχαία ατυχήματα και θα μειώσουν τις χρονοαποστάσεις

Το νέο έτος φέρνει σημαντικές εξελίξεις στα έργα υποδομών, με ορισμένα εξ αυτών να παραδίδονται προς χρήση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η γραμμή 3 του Μετρό, η οποία θα… ενισχυθεί το ερχόμενο καλοκαίρι με την λειτουργία των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο». Τότε εκτιμάται ότι θα αυξηθεί η συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 ημερησίως. Η κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Η διαδρομή από το λιμάνι του Πειραιά έως το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θα διαρκεί περίπου 50-55 λεπτά.

Υπάρχουν όμως και έργα που θα μπουν στις… ράγες το 2022, θα αρχίσει δηλαδή ουσιαστικά η κατασκευή τους. Ξεχωρίζει σαφώς η γραμμή 4 του Μετρό, για την οποία έχουν αρχίσει να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια. Το τμήμα Α της γραμμής 4 θα έχει μήκος 12,8 χλμ. και 15 σταθμούς, με τους δύο τερματικούς, σε Άλσος Βεΐκου και Γουδή, να είναι αυτοί που θα υποδεχτούν τους δύο μετροπόντικες. Το έργο έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης τα 8 έτη, άρα αναμένεται να δοθεί προς χρήση το νωρίτερο το 2030.

Το σημαντικότερο έργο για την οδική ασφάλεια είναι αναμφίβολα ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), καθώς στο μεγαλύτερο ελληνικό νησί καταγράφεται κάθε χρόνο μεγάλος αριθμός θυμάτων από τροχαία. Η τελική χάραξη του αυτοκινητοδρόμου, ο οποίος θα ενώνει την Κρήτη από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία, έχει μήκος 294 χλμ. και προϋπολογισμό που θα ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ. Θα λειτουργεί με αναλογικά διόδια, όπως έχει αναφέρει η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Τα πρώτα εργοτάξια θα αρχίσουν να στήνονται προς τα τέλη του 2022, ενώ τα  ανατολικά τμήματα του ΒΟΑΚ (Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος) αναμένεται να είναι έτοιμα έως τα τέλη του 2025.

Εντυπωσιακό, οπτικά, έργο που θα «ανακουφίσει» τη Θεσσαλονίκη από το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα της, είναι η Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος. Γνωστός ως FlyOver, ο αυτοκινητόδρομος «Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός» είναι προϋπολογισμού 373 εκατομμυρίων ευρώ και θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση (συν ΛΕΑ). Θα έχει συνολικό μήκος 13,5 χλμ., εκ των τα 4 θα είναι σε συνεχή γέφυρα. Ο FlyOver δεν θα έχει διόδια και θα μπορεί να εξυπηρετεί από 5.000 έως 10.000 οχήματα την ώρα.

Κατά τους πρώτους μήνες του 2022 αναμένεται να αρχίσουν τα έργα για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, μήκους 74,5 χλμ. Και αυτό καθώς πρόσφατα δόθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η τελική έγκριση για τη χρηματοδότηση του έργου από την ελληνική πολιτεία με ποσό 217 εκατ. ευρώ. Όπως ανέφερε ο Γιώργος Καραγιάννης, Υφυπουργός Υποδομών,  ο χρόνος κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου είναι 40 μήνες, όμως τα πρώτα 56 χλμ. ξεκινώντας από τον Πύργο θα δοθούν σε κυκλοφορία πριν τα 3 χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!