Δοκιμάζουμε 5+1 αμιγώς ηλεκτρικά B-SUV

Αν ψάχνετε για αμιγώς ηλεκτρικό B-SUV, το MotorOne σας παρουσιάζει 5+1 προτάσεις, οι οποίες αξίζουν την προσοχή σας.

Δοκιμάζουμε 5+1 αμιγώς ηλεκτρικά B-SUV

Αν ψάχνετε για αμιγώς ηλεκτρικό B-SUV, το MotorOne σας παρουσιάζει 5+1 προτάσεις, οι οποίες αξίζουν την προσοχή σας.

Η δημοφιλέστερη κατηγορία αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια είναι μακράν αυτή των B-SUV.  Σύμφωνα μάλιστα με τα επικαιροποιημένα νούμερα του ΣΕΑΑ, πάνω από ένα στα τρία καινούργια αυτοκίνητα που ταξινομούνται στους δρόμους ανήκουν στα B-SUV.

Ταυτόχρονα, πάλι σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΑΑ, τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έφτασαν το 6,1% της αγοράς τον Μάρτιο, δείχνοντας και αυτά με την σειρά τους μια σημαντική αύξηση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Αν ψάχνετε, επομένως, για αμιγώς ηλεκτρικό B-SUV, θα βρείτε παρακάτω 6 συνολικά μοντέλα από τα δεκάδες που πέρασαν από τα… “χέρια μας” το τελευταίο διάστημα, καθώς και links με περισσότερες πληροφορίες.

Alfa Romeo Junior Elettrica

Alfa Romeo Junior ELETTRICA SPECIALE 156HP 54KW TEST 2024 (4)

Η Junior κερδίζει το μάτι και τις εντυπώσεις μέσα εξω, όμως καταφέρνει και στην πράξη να σε πείσει ότι αυτό το αυτοκίνητο αξίζει το σήμα της Alfa Romeo. Η έκδοση Elettrica επωφελείται από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης τελευταίας γενιάς και τη νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 54 kWh.

Οι 156 ίπποι και τα 260 Nm ροπής μπορούν να υποσχεθούν ζωηρές στιγμές και η Junior φροντίζει για αυτές χωρίς όμως να παρααπλώνει τις προσδοκίες. Τα 150 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας (περιοριζόμενης ηλεκτρονικά είναι η αλήθεια) και τα 9 δλ. για τα πρώτα 100χλμ./ώρα δεν εντυπωσιάζουν, κάτι που είναι επιλογή της Alfa Romeo.

Alfa Romeo Junior ELETTRICA SPECIALE 156HP 54KW TEST 2024 (37)

H Junior επιλέγει ένα ρεαλιστικό σερβίρισμα επιδόσεων, χωρίς να βασίζει τις εντυπώσεις στην εκρηκτικότητα όσο και αν πολλοί την αναζητήσουν. Η απάντηση από το Μιλάνο ακούει στην επιλογή Veloce των 280 ίππων, με την μικρή ηλεκτρική Junior που ανοίγει το χορό στην ηλεκτροκίνηση να είναι το καλωσόρισμα σε μια νέα εποχή. Ζωηρή, σβέλτη αλλά και με λογικότατη κατανάλωση ενέργειας (από 12 έως 18 kWh/100 χλμ.) που της διασφαλίζουν μια αξιόλογη αυτονομία κοντά στις ανακοινώσεις του κατασκευαστή, η Junior Elettrica διατηρεί ένα ρεαλιστικό ρόλο που δεν θα απογοητεύσει στην καθημερινότητα.

Δείτε περισσότερα για την Alfa Romeo Junior Elettrica

BYD ATTO 2

BYD ATTO 2 TEST 2025 (18)

Με το ATTO 2 η BYD εστίασε στην ουσία. Δεν παρασύρθηκε στο κυνήγι της υπερβολικής ιπποδύναμης. Αντίθετα, προίκισε το κόμπακτ SUV της με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει την υπέρ-αρκετή ισχύ των 177 ίππων. Οι επιδόσεις είναι άλλωστε πολύ καλές: 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9’’ και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.

Στην πράξη, απουσιάζει η απότομη κλωτσιά προς τα εμπρός στο σανίδωμα του γκαζιού που μας έχουν συνηθίσει τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επιταχύνει παρόλα αυτά σβέλτα και γραμμικά, βοηθώντας έτσι και στον καλύτερο έλεγχο από τον οδηγό.

BYD ATTO 2 TEST 2025 (7)

Όλα αυτά άλλωστε ωφελούν και την αυτονομία, η οποία μαζί με την ταχύτητα φόρτισης δεν συγκαταλέγονται στα δυνατά σημεία του ATTO 2. Φταίει βέβαια και η μικρή μπαταρία LFP των 45,1 kWh. Είναι φυσικά τεχνολογίας Blade Battery της BYD που την καθιστά λιγότερο ευαίσθητη στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας και ικανή για περισσότερους κύκλους φόρτισης που σημαίνουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Πλήρως φορτισμένη η μπαταρία εξασφαλίζει, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, κατά μέσο όρο αυτονομία 312 χλ., ενώ σε αστικό πεδίο η επίδοση ανεβαίνει στα 463 χλμ.. Στην πράξη, αν οδηγείς συνετά μπορείς να πετύχεις μέση κατανάλωση ακόμη και κάτω από την εργοστασιακή τιμή των 16 kWh/100 χλμ..

Δείτε περισσότερα για το BYD ATTO 2

Jeep Avenger

Η Jeep αποτελεί μέλος του ομίλου Stellantis, και οι δημιουργοί του Avenger το εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο αυτό. Το ολοκαίνουριο SUV επωφελείται από τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες του ομίλου. Ανάμεσά τους, ο νέας γενιάς ηλεκτροκινητήρας M3, ο οποίος λειτουργεί στα 400 Volt και τροφοδοτείται από μια επίσης νέα μπαταρία 54 kWh με δυνατότητα να φορτίζει με ισχύ έως 100 kW.

Η απόδοση του συστήματος φτάνει τους 156 ίππους σε ισχύ και τα 260 Nm σε ροπή, δίνοντας καλές επιδόσεις στο Avenger. Τα 100 χλμ./ώρα έρχονται από στάση σε 9’’ και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα, προς όφελος της αυτονομίας. Η τελευταία κυμαίνεται, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, τα 400 χλμ. κατά μέσο όρο, ενώ στην πόλη μπορεί να φτάσει έως και 550 χλμ..

Στην πράξη, αν θες να κινηθείς πραγματικά γρήγορα θα πρέπει να επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport για πιο άμεση επιτάχυνση στο πάτημα του γκαζιού, με το Eco να είναι η καλύτερη επιλογή για να διευρύνεις την αυτονομία. Αν είσαι προσεκτικός μπορείς να πλησιάσεις τη χαμηλή μέση κατανάλωση των 15,4 kWh/100 χλμ. που ανακοινώνει επίσημα το εργοστάσιο, ενώ αν κινείσαι με κανονικό ρυθμό θα βλέπεις πιο συχνά τιμές κοντά στα 18,5 kWh/100 χλμ..

Δείτε περισσότερα για το Jeep Avenger

Kia EV3 GT-Line

KIA EV3 GT-LINE TEST 25_50

Η έκδοση GT-Line του EV3 είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με τη μεγάλη μπαταρία των 81,4 kWh, η οποία τροφοδοτεί με ενέργεια έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς και υπόσχεται αυτονομία έως και 605 χλμ..

Η τιμή αυτή είναι κορυφαία για την κατηγορία. Προϋπόθεση για την επίτευξή της είναι αφενός η μέση κατανάλωση να παραμένει χαμηλά, κοντά στις 14,9 kWh/100 χλμ. που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, αφετέρου η ύπαρξη της προαιρετικά διαθέσιμης αντλίας θερμότητας, η οποία ανακτά θερμικά φορτία από τον κινητήρα για την θέρμανση της καμπίνας επιβατών. Στην πράξη καταγράψαμε κατανάλωση περί τις 18 kWh/100 χλμ. που αντιστοιχούν σε μέση αυτονομία 450 χλμ.. Με προσεκτική οδήγηση πάντως είναι εφικτή η κάλυψη αποστάσεων πάνω από 520 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση.

KIA EV3 GT-LINE TEST 25_11

Η ισχύς των 204 ίππων δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι όμως υπεραρκετή για να προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,7’’ και μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Νούμερα που αρμόζουν ακόμη και σε σπορ κατασκευή, πόσο μάλλον σε ένα οικογενειακό SUV. Η απόκριση του ηλεκτροκινητήρα είναι άμεση στο πάτημα του γκαζιού και η επιτάχυνση είναι ταχύτατη, χαρακτηριστικό ιδιαίτερα χρήσιμο στις προσπεράσεις.

Δείτε περισσότερα για το Kia EV3 GT-Line

smart #1 Pro+

smart #1 test drive 2025 (8)

Το #1 είναι διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα εκδόσεων μπαταρίας, απόδοσης και αυτονομίας. Με ένα γρήγορο πέρασμα από τον τιμοκατάλογο ανακαλύπτεις πως υπάρχουν επιλογές με έναν ή δυο ηλεκτροκινητήρες, κίνηση πίσω (2WD) ή τετρακίνηση (4WD), μπαταρία 49 kWh ή 66 kWh, ισχύ από 272 μέχρι 430 ίππους και αυτονομία έως 440 χλμ..

Το δικό μας σκούρο μπλε-μαύρο smart #1 στην έκδοση Pro+ την κίνηση αναλαμβάνει ένα μοτέρ που στέλνει 272 ίππους και 343 Nm στους πίσω τροχούς και αντλεί ενέργεια από τη μεγάλη μπαταρία των 66 kWh για να δώσει αυτονομία 420 χλμ. κατά μέσο όρο και εξαιρετικές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7’’ και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

smart #1 test drive 2025 (28)

Η επιτάχυνση στο πάτημα του γκαζιού είναι ακαριαία και οι προσπεράσεις γίνονται ταχύτατα, ειδικά στο sport mode οδήγησης (normal & eco τα άλλα δύο). Την ίδια στιγμή, το στιβαρό πλαίσιο και η καλοστημένη ανάρτηση εξασφαλίζουν αποτελεσματικότητα αλλά και οδηγική ευχαρίστηση! Η πισωκίνητη διάταξη συμβάλλει πολύ στο τελευταίο, αν και θα θέλαμε περισσότερο feedback από το τιμόνι.

Δείτε περισσότερα για το smart#1 Pro+

Volvo EX30 Single Motor Extended Range

Volvo EX30 black MotorOne (4)

Την έκδοση Single Motor Extended Range που δοκιμάζουμε κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 272 ίππους και 343 Nm ροπής και εξασφαλίζει επιταχύνσεις επιπέδου hot-hatch. Ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3’’ μόλις, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Volvo EX30 black MotorOne (24)

Το πιο βασικό ωστόσο, είναι πως η μπαταρία 69 kWh της έκδοσης Extended Range προσφέρει μεγάλη αυτονομία έως και 480 χλμ.. Νούμερο που με νορμάλ οδήγηση πλησιάζεις χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια στην πράξη, καθώς η μέση κατανάλωση ενέργειας 17,5 kWh/100 χλμ. που ανακοινώνει η Volvo είναι σχετικά εύκολα επιτεύξιμη – αρκεί να συγκρατηθείς και να μην παρασυρθείς από την συναρπαστική αμεσότητα των 272 ηλεκτρικών ίππων.

Η φόρτισή της μπαταρίας (10-80%) μπορεί να γίνει με ισχύ έως 175 kW, σε 27 περίπου λεπτά της ώρας. Σε τριφασικό οικιακό ρεύμα με 16άρα ασφάλεια, μία πλήρης φόρτιση διαρκεί 8 ώρες.

Δείτε περισσότερα για το Volvo EX30 Single Motor Extended Range

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!