Η Kia, πιστή στη δέσμευσή της για το λανσάρισμα 11 νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων μέχρι το 2026, συνεχίζει ακάθεκτη και, μετά το ηχηρό της “μανιφέστο” με το επιβλητικό EV9, περνά στον “εκδημοκρατισμό” της ηλεκτροκίνησης, με το εντυπωσιακό και άκρως ταιριαστό στην ελληνική αγορά, EV3.
Το Κορεατικό SUV είναι ολοκαίνουριο και ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, σε δελεαστικές τιμές που ξεκινούν από 28.990 €, συμπεριλαμβανομένων της επιδότησης μέσω του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και της προωθητικής ενέργειας της αντιπροσωπείας.
Η γκάμα του Kia EV3 απαρτίζεται από τρεις εκδόσεις. Όλες τους κινούνται από έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 283 Nm, ο οποίος συνδυάζεται με δύο μπαταρίες: 58,3 kWh (EV3 Earth Standard Range) και 81,4 kWh (EV3 Earth Long Range και GT-Line). Η αυτονομία είναι μεγάλη και στις δύο περιπτώσεις, φτάνοντας τα 436 χλμ. και τα 605 χλμ. αντίστοιχα. Στην περίπτωσή μας δοκίμιο αποτελεί η κορυφαία έκδοση GT-Line.
- 8 μοντέλα που κερδίζουν επάξια τον τίτλο του “Game Changer”
- Τα Skoda Fabia & Skoda Kamiq τώρα με 0% επιτόκιο
- Μικρό μα και μεγαλειώδες SUV με όφελος έως 16.000 €
- Δοκιμάζουμε 4 ηλεκτρικά για την πόλη με τιμή από 9.900 €
- Στυλάτο B-SUV ανανεωμένο και φτηνότερο, από 19.990 ευρώ
Μαγνήτης βλεμμάτων
Το EV3 είναι σαν πυγολαμπίδα στο σκοτάδι. Τόσο πολύ ξεχωρίζει ανάμεσα στα υπόλοιπα αυτοκίνητα και εντυπωσιάζει με την σχεδίασή του, είτε κινείται είτε περιμένει παρκαρισμένο για την επόμενη διαδρομή.
Αισθητικά εμπνέεται φυσικά από τη ναυαρχίδα της Kia, το EV9. Η φουτουριστική του σχεδίαση ενστερνίζεται τη φιλοσοφία “Opposites United” της Kia, με επίπεδες επιφάνειες που συνδυάζονται με τολμηρές γραμμές και πολύ ιδιαίτερα, λεπτά φωτιστικά σώματα στις άκρες, εμπρός και πίσω.
Η μοντέρνα εμφάνιση παντρεύεται ιδανικά με τα SUV χαρακτηριστικά, όπως τα μαύρα γυαλιστερά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, οι μεγάλοι τροχοί 19’’ και οι ράγες οροφής.
Ντιζάιν και ουσία στο maximum
Αντίστοιχα ξεχωριστό είναι το εσωτερικό, το οποίο χαρακτηρίζεται από λιτές, ευθείες γραμμές, εκπέμπει μια διάχυτη αύρα ποιότητας, άνεσης και ευρυχωρίας και διακρίνεται για το έντονα hi-tech προφίλ. Για το τελευταίο, φροντίζουν οι τρεις οθόνες κάτω από μια ενιαία γυάλινη επιφάνεια που αιωρείται στο ταμπλό.
Αριστερά, πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’ που πληροφορεί για το όχημα και την οδήγηση με ευκρίνεια και πληθώρα ενδείξεων.
Δεξιά βρίσκεται η κεντρική οθόνη αφής 12,3’’ του infotainment που φροντίζει για υψηλού επιπέδου συνδεσιμότητα (ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto), πληροφόρηση, πλοήγηση και ψυχαγωγία.
Εκεί έχει τη βάση του και ο φωνητικός βοηθός AI Assistant της Kia που εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης για να συνομιλεί με τον οδηγό και τους επιβάτες, με φυσικό λόγο και αντιλαμβανόμενος ακόμη και πολύπλοκες φράσεις.
Όλα αυτά συνδυάζονται με ψηφιακές και απομακρυσμένες υπηρεσίες Kia Connect, τις οποίες η Kia προσφέρει δωρεάν για 7 χρόνια. Ανάμεσα στις δύο μεγάλες υπάρχει μια μικρότερη οθόνη 5’’ για τον χειρισμό του συστήματος κλιματισμού, η οποία συνοδεύεται από φυσικούς διακόπτες στο κέντρο του ταμπλό, κάνοντας τον έλεγχο πιο εύκολο. Μόνη παρατήρηση το ότι η στεφάνη του τιμονιού κρύβει μέρος της οθόνης από το οπτικό πεδίο του οδηγού.
Αυτό όμως είναι το μόνο εργονομικό φάουλ που μπορούμε να βρούμε στην καμπίνα του EV3. Αντίθετα, υπάρχουν πολλά στοιχεία που απογειώνουν την πρακτικότητα, όπως για παράδειγμα συρόμενο τραπεζάκι στο κεντρικό υποβραχιόνιο (στάνταρ στην έκδοση GT-Line).
Προεκτείνοντας το προς τα μπρος μπορείς να ακουμπήσεις διάφορα αντικείμενα όταν είσαι σταματημένος, π.χ. ένα λάπτοπ για να κάνεις κάποια επείγουσα εργασία ενώ φορτίζεις – ή να την κάνει ο συνοδηγός ενώ οδηγείς.
Υπάρχουν επίσης πολλές και μεγάλες θήκες για αντικείμενα, καθώς επίσης θύρες USB-C και 12βολτη παροχή 180W. Την άριστη εικόνα συμπληρώνουν η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής (παρά την ύπαρξη σκληρών πλαστικών σε αρκετά σημεία), η ευρεία χρήση βιώσιμων υλικών, η σωστή και ψηλή θέση οδήγησης που προσφέρει απρόσκοπτη ορατότητα, ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας (από τη βασική κιόλας έκδοση) και η εξαιρετική εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου.
Κορυφαία ευρυχωρία επιβατών και αποσκευών
Με μήκος 4,3 μ. το EV3 τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας “B”, οι χώροι ωστόσο παραπέμπουν σε ακόμη μεγαλύτερο SUV! Αυτό σημαίνει ότι από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων είναι ευέλικτο στην καθημερινότητα, ενώ χωροταξικά βολεύει ακόμη και μια οικογένεια στην καμπίνα του.
Σε αυτό, συμβάλλει φυσικά το πολύ μακρύ μεταξόνιο (2,68 μ.). Στις πίσω θέσεις ο αέρας για τα γόνατα και το κεφάλι είναι πλουσιοπάροχος ακόμη και για δύο 2-μετρους επιβάτες. Στην ανάγκη θα βολευτεί κι ένας τρίτος, χάρη στο εντελώς επίπεδο πάτωμα, με μικρές παραχωρήσεις σε ότι αφορά το πλάτος και την σκληρότητα της πλάτης στο κέντρο του καθίσματος.
Οι πολύ μεγάλοι χώροι επιβατών δεν έχουν επιτευχθεί εις βάρος του πορτμπαγκάζ. Με τετραγωνισμένο – εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και όγκο 460 λίτρων, είναι κορυφαίο στην κατηγορία του. Μπορεί μάλιστα να μεγαλώσει στα 1.251 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
Συμπληρωματικά, υπάρχει ένας ακόμη χώρος 25 λίτρων, κάτω από το εμπρός καπό (frunk). Εκεί μπορούν π.χ. να τοποθετηθούν τα καλώδια φόρτισης για άμεση πρόσβαση.
204 ίπποι, αυτονομία 605 χλμ.
Η έκδοση GT-Line του EV3 είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με τη μεγάλη μπαταρία των 81,4 kWh, η οποία τροφοδοτεί με ενέργεια έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς και υπόσχεται αυτονομία έως και 605 χλμ..
Η τιμή αυτή είναι κορυφαία για την κατηγορία. Προϋπόθεση για την επίτευξή της είναι αφενός η μέση κατανάλωση να παραμένει χαμηλά, κοντά στις 14,9 kWh/100 χλμ. που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, αφετέρου η ύπαρξη της προαιρετικά διαθέσιμης αντλίας θερμότητας, η οποία ανακτά θερμικά φορτία από τον κινητήρα για την θέρμανση της καμπίνας επιβατών.
Στην πράξη καταγράψαμε κατανάλωση περί τις 18 kWh/100 χλμ. που αντιστοιχούν σε μέση αυτονομία 450 χλμ.. Με προσεκτική οδήγηση πάντως είναι εφικτή η κάλυψη αποστάσεων πάνω από 520 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση.
Η ισχύς των 204 ίππων δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι όμως υπεραρκετή για να προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,7’’ και μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Νούμερα που αρμόζουν ακόμη και σε σπορ κατασκευή, πόσο μάλλον σε ένα οικογενειακό SUV.
Η απόκριση του ηλεκτροκινητήρα είναι άμεση στο πάτημα του γκαζιού και η επιτάχυνση είναι ταχύτατη, χαρακτηριστικό ιδιαίτερα χρήσιμο στις προσπεράσεις.
Οδηγικά, ξεχωρίζει η ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης (γόνατα Mc Pherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω). Απορροφά με άνεση κακοτεχνίες και ανωμαλίες και σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας, κάνουν κάθε διαδρομή ήσυχη και ξεκούραστη, τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι.
Σε δρόμο με συνεχείς στροφές το EV3 πατάει καλά και εμπνέει εμπιστοσύνη και ασφάλεια. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και η ανάρτηση διαχειρίζεται άριστα το βάρος του αυτοκινήτου (1.900 κιλά). Το τιμόνι δεν διακρίνεται σε πληροφόρηση αλλά είναι αρκετά άμεσο και έχει σωστό βάρος, ενώ τα φρένα είναι δυνατά, αποτελεσματικά και με καλή αίσθηση στο πεντάλ.
Στη γρήγορη οδήγηση το ηλεκτρικό B-SUV προτιμά τις ομαλές αλλαγές κατεύθυνσης παρά τις απότομες εντολές με το τιμόνι. Στην υπερβολική πίεση η αδράνεια έρχεται στο προσκήνιο, με την υποστροφή να είναι η βασική αντίδραση. Πάντα όμως εύκολα ελεγχόμενη, δίχως δράματα. Η πλούσια στάνταρ ομπρέλα των συστημάτων υποβοήθησης άλλωστε συμβάλλει στο πολύ υψηλό επίπεδο ασφάλειας.
Ο οδηγός έχει επίσης τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προφίλ οδήγησης (Eco, Sport, Normal), ενώ με τους διακόπτες αριστερά και δεξιά πίσω από το τιμόνι ρυθμίζει το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειας κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα. Μπορεί επίσης να ενεργοποιήσει τη λειτουργία i-Pedal, έτσι ώστε το όχημα να επιταχύνει και να επιβραδύνει μόνο με το πάτημα ή το άφημα του γκαζιού, αντίστοιχα.
Με την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος στα 156 χιλ. και κιτ επισκευής ελαστικού αντί για ρεζέρβα, το EV3 δεν ενδείκνυται για off-road αναζητήσεις. Αν πάντως βρεθείς σε βατό χωματόδρομο θα διαπιστώσεις πως οι κραδασμοί και οι θόρυβοι λάμπουν δια της απουσίας τους.
Αργά αδειάζει, γρήγορα φορτίζει
Μπορεί χάρη στη μεγάλη αυτονομία το EV3 να μη χρειάζεται συχνά φόρτιση, όταν όμως συνδεθεί στον κατάλληλο φορτιστή γεμίζει τη – μεγάλη θυμίζουμε – μπαταρία του σε σύντομο χρόνο.
Συγκεκριμένα, η μπαταρία ιόντων λιθίου των 81,4 kWh έχει τάση 400 Volt, συνδυάζεται με on-board charger 10,5 kW και μπορεί να φορτίζει με ισχύ έως 350 kW! Σε τόσο ισχυρό ταχυφορτιστή αρκούν 31’ για να φτάσει η μπαταρία από το 10% στο 80%, ή μόλις 15’ για 202 χιλιόμετρα αυτονομίας!
Σε παροχή AC (εναλλασσόμενου ρεύματος) ισχύος 11 kW, η φόρτιση 10%-100% διαρκεί 7 ώρες και 15’. Ένα ακόμη πλεονέκτημα του EV3 είναι η λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) που δίνει τη δυνατότητα τροφοδοσίας εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών με ρεύμα.
All-rounder EV SUV
Το νέο Kia EV3 δεν είναι απλώς ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ηλεκτρικά μοντέλα της χρονιάς. Μπορεί κάλλιστα να παίξει το ρόλο του ενός και μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας.
Ως ηλεκτρικό, έχει μεγάλη αυτονομία που σε συνδυασμό με την ταχύτατη φόρτιση δίνουν τη λύση ακόμη και στα μακρινά ταξίδια. Παράλληλα διαπρέπει σε όλους σχεδόν τους υπόλοιπους τομείς: είναι ευρύχωρο και πρακτικό, γρήγορο, άνετο και ασφαλές, πλούσια εξοπλισμένο με τεχνολογία και ανέσεις μεγαλύτερου αυτοκινήτου, και διαθέσιμο σε ιδιαίτερα δελεαστική τιμή. Και όλα αυτά, με απαράμιλλο στυλ που θα μπορούσε να αποτελέσει ακόμη και τον κυριότερο παράγοντας επιλογής.