Alfa Romeo Junior Elettrica: Η ηλεκτροκίνητη έναρξη για την Alfa Romeo είναι κάτι χειροπιαστό, κάτι που ήδη συμβαίνει στο πρόσωπο της Junior, της νέας B-SUV πρότασης της Μιλανέζικης φίρμας.
Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να καθυστέρησε να κερδίσει τον θυρεό της Alfa Romeo, σαν να αντιστάθηκε σε ένα ομαδικό petrolhead πεδίο που δύσκολα θα γινόταν αποδεκτή, όμως προσάρμοσε τα δεδομένα της σε αυτά που πρεσβεύει η φίρμα και εμφανίστηκε «με τα βαΐων και κλάδων».
Η ολοκαίνουρια Junior έχει ένα διττό και καθόλου εύκολο ρόλο. Εκτός από το να μεταφέρει τις αξίες της Alfa Romeo σε μια εξαιρετικά σημαντική κατηγορία, στην οποία το κόστος αποτελεί σημαντικό παράγοντα, έχει επίσης την σημαντική αποστολή να φέρει νέους αγοραστές στις εκθέσεις της μάρκας.
Ένα νέο κοινό που πιθανότατα δεν είχε σκεφτεί μέχρι σήμερα να αγοράσει μια Alfa Romeo, γιατί δεν υπήρχε ηλεκτρική Alfa Romeo.
Alfa Romeo Junior στα Β-SUV
Οι διαστάσεις του δηλώνουν ξεκάθαρα ότι ανήκει στα Β-SUV και η δυναμική της εικόνα ότι πρόκειται για Alfa Romeo. Με μήκος 4,17 μ., πλάτος 1,78 μ. και ύψος 1,5 μ,. η Junior κάθεται χαμηλά, με αυτοπεποίθηση στο δρόμο και τους τροχούς της ακροβολισμένους στα άκρα. Θα ήταν πιο σωστό να μιλάμε για ένα crossover, παρά για SUV. Πρωταγωνιστεί αναμενόμενα ο δυναμισμός, μια μονόδρομη επιλογή για αυτοκίνητο της Μιλανέζικης φίρμας που αρχικός του στόχος είναι να κεντρίζει τη ματιά σου στο δρόμο, να γοητεύει και να ξεχωρίζει από οτιδήποτε κι αν κινείται δίπλα του.
Η επιβλητική εμπρός όψη χαρακτηρίζεται από τη θυμωμένη ματιά των 3+3 προβολέων Full LED Matrix και τη νέα, ευρηματική υλοποίηση του Scudetto, του τριγωνικού θυρεού στη μάσκα, το οποίο μάλιστα θα έχει τη δυνατότητα εξατομίκευσης. Και πίσω όμως, η έντονη προσωπικότητα της Junior ενισχύεται από την κοφτή ουρά με την μαύρη καμπύλη στο επάνω μέρος.
Σχεδίαση που οι Ιταλοί αποκαλούν «coda tronca» και θυμίζει την Giulia TZ της δεκαετίας του ’60 αλλά και την μεταγενέστερη Alfasud (1971). Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους σχεδιαστές του Centro Stile ήταν το πλαϊνό μέρος, το οποίο χαρακτηρίζεται από ρέουσες γραμμές και καμπύλες επιφάνειες, όπου οι έντονες αντανακλάσεις του φωτός παίζουν το δικό τους παιχνίδι.
Συνολικά έχουμε να κάνουμε με ένα ελκυστικό και εξαιρετικά δυναμικό κόμπακτ αυτοκίνητο, που από τη μία δεν θυμίζει κανένα άλλο μοντέλο της μάρκας, από την άλλη κάνει ξεκάθαρο ότι πρόκειται για Alfa Romeo.
Η πρώτη εικόνα από το εσωτερικό είναι αυτή του μοντέρνου σχεδιασμού με έντονη την αύρα της ψηφιακής τεχνολογίας, που όλα αυτά βέβαια έχουν επίκεντρο τον οδηγό. Το μικρής διαμέτρου τιμόνι έχει πίσω του έναν πανέμορφο, ευανάγνωστο και διαμορφώσιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25΄΄.
Στα δεξιά, στη μέση του ταμπλό και με κλίση προς τον οδηγό, βρίσκεται η επίσης μεγάλη οθόνη αφής 10,25΄΄ για το infotainment. Το interface της βασίζεται σε widgets και διαδραστικά γραφικά που διαμορφώνονται πανεύκολα μέσω λογικής “Drag and Drop”, προκειμένου ο κάθε χρήστης να προσαρμόζει το σύστημα στα μέτρα του και να χτίζει τη δική του homepage.
Από εκεί και πέρα, ξεχωρίζουν η υπερυψωμένη κονσόλα, οι αεραγωγοί με το έμβλημα της μάρκας στο κέντρο και τα προσεγμένα υλικά στο μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού, αν εξαιρέσουμε το σκληρό πλαστικό στο επάνω μέρος του ταμπλό.
Οι χώροι δεν είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία, ωστόσο στις πίσω θέσεις θα χωρέσουν δύο κανονικών διαστάσεων ενήλικοι επιβάτες, έχοντας στη διάθεσή τους πλούσιο χώρο για το κεφάλι και επαρκή για τα γόνατά τους. Αντίστοιχη η εικόνα και για το πορτμπαγκάζ των 400 λίτρων με το πρακτικό σχήμα που διευκολύνει στη φόρτωση.
Θυρεός για τη πρίζα
Η Junior κερδίζει το μάτι και τις εντυπώσεις μέσα εξω, όμως καταφέρνει και στην πράξη να σε πείσει ότι αυτό το αυτοκίνητο αξίζει το σήμα της Alfa Romeo. Η έκδοση Elettrica επωφελείται από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης τελευταίας γενιάς και τη νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 54 kWh.
Θα είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις, με ισχύ 156 και 240 ίππων, με την πρώτη να απασχολεί τη δοκιμή μας και να δίνει έμφαση στην ρεαλιστική χρήση και αυτονομία, έχοντας τη δυνατότητα να καλύψει 410 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση κατά μέσο όρο, ενώ η ισχυρότερη Elettrica Veloce αναλαμβάνει τον σπορ ρόλο στη γκάμα, προσφέροντας τις εκρηκτικές επιδόσεις που περιμένει ένας Alfisti.
Γρήγορη είναι και η φόρτιση που υποστηρίζει έως 100 kW σε ταχυφορτιστή DC, κάτι που συνεπάγεται λιγότερο από 30 λεπτά για αναπλήρωση από το 10 έως το 80% της ενέργειας.
H Junior διαθέτει ένα γρήγορο τιμόνι που περιμένεις απο μια σύγχρονη Alfa Romeo που θέλει να διατηρεί τις αξίες που καθιερώθηκε. Φυσικά το παρών δίνει και το Alfa DNA που διαμορφώνει τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου ανάλογα με το επιθυμητό στυλ οδήγησης. Στην επιλογή Dynamic η χαρτογράφηση στην υποβοήθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού δίνει προτεραιότητα στις κορυφαίες επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση, η επιλογή Natural είναι η ενδεδειγμένη για την καθημερινή χρήση συνδυάζοντας το σπορ με το άνετο και το οικονομικό, ενώ η Advanced efficiency προορίζεται για μέγιστη αποδοτικότητα.
Οι 156 ίπποι και τα 260 Nm ροπής μπορούν να υποσχεθούν ζωηρές στιγμές και η Junior φροντίζει για αυτές χωρίς όμως να παρααπλώνει τις προσδοκίες. Τα 150 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας (περιοριζόμενης ηλεκτρονικά είναι η αλήθεια) και τα 9 δλ. για τα πρώτα 100χλμ./ώρα δεν εντυπωσιάζουν, κάτι που είναι επιλογή της Alfa Romeo.
H Junior επιλέγει ένα ρεαλιστικό σερβίρισμα επιδόσεων, χωρίς να βασίζει τις εντυπώσεις στην εκρηκτικότητα όσο και αν πολλοί την αναζητήσουν. Η απάντηση από το Μιλάνο ακούει στην επιλογή Veloce των 280 ίππων, με την μικρή ηλεκτρική Junior που ανοίγει το χορό στην ηλεκτροκίνηση να είναι το καλωσόρισμα σε μια νέα εποχή. Ζωηρή, σβέλτη αλλά και με λογικότατη κατανάλωση ενέργειας (από 12 έως 18 kWh/100 χλμ.) που της διασφαλίζουν μια αξιόλογη αυτονομία κοντά στις ανακοινώσεις του κατασκευαστή, η Junior Elettrica διατηρεί ένα ρεαλιστικό ρόλο που δεν θα απογοητεύσει στην καθημερινότητα.
Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφικτή, ακολουθεί την ανάγνωση του τερέν που κυλούν οι τροχοί της και μεταφέρει χρήσιμες πληροφορίες στον οδηγό για να νοιώθει ευχάριστα με το τιμόνι στα χέρια. Ένα τιμόνι που ακολουθεί και στους κατευθυντήριους τροχούς τις εντολές που δέχεται και κερνάει την αίσθηση του ανθρώπου που το χειρίζεται με σωστό βάρος και αμεσότητα συμπεριφοράς. διαβάζοντας με λεπτομέρεια το ανάγλυφο του δρόμου.
Η ανάρτηση ταυτόχρονα ισορροπεί την σφιχτή άνεση με απουσία κλίσεων και σωστή αντιμετώπιση των ανωμαλιών σε επίπεδο άνεσης, ενώ στα συνολικά δεδομένα της εικόνας των δυναμικών χαρακτηριστικών της Junior είναι μια καλή ποιότητα κύλισης για ταξιδιωτικές βλέψεις, η αποτελεσματικότητα των φρένων της και η overall ευχάριστη αίσθηση στο δρόμο. Η ουρά έχει την τάση να βοηθήσει στην τοποθέτηση, χωρίς βέβαια να πρωταγωνιστήσει ποτέ και να χαλάσει την συνολικά ουδέτερη σπορ συμπεριφορά, άλλωστε τα ηλεκτρονικά ευστάθειας θα βρίσκονται πάντα σε εγρήγορση στο καθήκον της ασφάλειας. .
Ηλεκτρική Alfa Romeo;
Ναι, υπάρχει πλέον ακόμα και για την Alfa Romeo, την εταιρεία με τους περισσότερους fan για λόγους αντιφατικούς στην νέα τάξη πραγμάτων. Η Junior κάνει πρεμιέρα στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την Μιλανέζικη φίρμα και έχει τα φόντα να προσελκύσει νέους πελάτες στις εκθέσεις της Alfa Romeo, αλλά και να ικανοποιήσει παράλληλα τους κλασικούς Alfisti. Αρκεί οι τελευταίοι να μην αρκούνται στο να δηλώνουν λάτρεις της μάρκας και ιδιαίτερα της παράδοσης, αλλά να δώσουν έμπρακτα ψήφο εμπιστοσύνης.
ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ