Δοκιμάζουμε το Volvo EX30 Single Motor Extended Range

Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό EX30 είναι το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Volvo αλλά και το μεγαλύτερο στοίχημα για τη Σουηδική εταιρία.

Δοκιμάζουμε το Volvo EX30 Single Motor Extended Range

Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό EX30 είναι το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Volvo αλλά και το μεγαλύτερο στοίχημα για τη Σουηδική εταιρία.

Το νέο Volvo EX30 είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα που έχει παρουσιάσει η Σουηδική εταιρεία τα τελευταία χρόνια. Μπορεί να είναι το μικρότερο αυτοκίνητο στη γκάμα της και ένα από τα μικρότερα που έχει κατασκευάσει ποτέ, ωστόσο πρεσβεύει το πιο αποφασιστικό βήμα για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της μέχρι το 2030.

Οι σχεδιαστές του EX30 κατάφεραν να μετουσιώσουν τη σημαντικότητα του μοντέλου στην εμφάνισή του. Είναι ο συνδυασμός των κόμπακτ διαστάσεων και της μοντέρνας αισθητικής με τις έντονες λεπτομέρειες που τραβούν το ενδιαφέρον πάνω στο Σουηδικό SUV και δημιουργούν την εντύπωση του νέου, του φρέσκου, του φουτουριστικού.

Το βλέμμα θα σταθεί φυσικά στα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τους ακροβολισμένους τροχούς και τη χαμηλή γραμμή της οροφής που δίνουν μια σπορ εσάνς στο αμάξωμα, και την κλειστή μάσκα που δηλώνει την ηλεκτρική ταυτότητα του μοντέλου.

Σκανδιναβική ευρηματικότητα

Αντίστοιχα εντυπωσιακό είναι το εσωτερικό, όπου η σουηδική καταγωγή γίνεται εμφανής με τον σχεδιασμό που αποπνέει μια αύρα μοντέρνας απλότητας. Το πρώτο φυσικά που κάνει εντύπωση, είναι η απουσία πίνακα οργάνων. Μοιραία, πρωταγωνιστής στο ταμπλό γίνεται η κεντρική οθόνη αφής 12,3’’, η οποία συγκεντρώνει όλες τις ρυθμίσεις και τις πληροφορίες του οχήματος και της οδήγησης.

Όπως και σε κάθε Volvo, το infotainment διαθέτει ενσωματωμένες εφαρμογές και υπηρεσίες Google, όπως φωνητική βοήθεια Google Assistant, πλοήγηση Google Maps και αγαπημένα apps μέσω του Google Play. Οι κάτοχοι iPhone δεν χρειάζεται να ανησυχούν, καθώς το EX30 εξοπλίζεται με ασύρματη λειτουργία Apple CarPlay.

Να συμπληρώσουμε ακόμη πως υπάρχει δυνατότητα λήψης ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού (over the air), ενώ ένα ακόμη στοιχείο της οθόνης που ξεχωρίζει είναι η επιλογή προβολής «calm», στην οποία παρουσιάζονται μόνο ζωτικές ενδείξεις για πιο απερίσπαστη οδήγηση, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Δεδομένου πάντως πως τα πάντα προβάλλονται ή ρυθμίζονται μέσω της οθόνης, κάνει απαραίτητη την εξοικείωση μαζί της, για να μην χάνεσαι στο μενού της. Ακόμη και το κεντρικά τοποθετημένο – μικρό – ντουλαπάκι ανοίγει με εντολή της οθόνης!

Στο πάνω μέρος του ταμπλό υπάρχει μια ακόμη έξυπνη υλοποίηση: ένα soundbar που καλύπτει όλο το πλάτος του και προσφέρει ευχάριστη ακουστική εμπειρία, καταργώντας τα ηχεία στις πόρτες. Στην αίσθηση ηρεμίας και ευεξίας που διακρίνει την καμπίνα του EX30 συμβάλλει ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε πέντε διαφορετικά θέματα, τα οποία σύμφωνα με τους Σουηδούς είναι εμπνευσμένα από σκανδιναβικά τοπία.

Στον τομέα της πρακτικότητας, θετικό πρόσημο αφήνουν οι βολικές θήκες στην κονσόλα και τις πόρτες. Ξεχωρίζει η συρταρωτή ποτηροθήκη στην κεντρική κονσόλα η οποία μπορεί να προεκταθεί για να φιλοξενήσει ένα ή δύο ποτήρια (ή smartphone), ή να κλείσει τελείως, καθώς και η μικρή καταπακτή από κάτω που κρύβει μια έξτρα ρηχή θήκη.

Στον αντίποδα, δεν υπάρχει ντουλαπάκι συνοδηγού παρά μόνο το κεντρικό ντουλαπάκι που προαναφέραμε. Αλλά και οι χώροι πίσω για τους επιβάτες δεν συγκαταλέγονται στα δυνατά σημεία του ηλεκτρικού B-SUV. Ο αέρας για τα γόνατα είναι περιορισμένος και η στάση του σώματος κάπως άβολη, καθώς το χαμηλό έδρανο σε σχέση με το ψηλό δάπεδο (που φιλοξενεί τη μπαταρία) αναγκάζει τα πόδια να είναι πολύ λυγισμένα. Το πορτμπαγκάζ των 318 λίτρων απλώς ικανοποιεί για το μέγεθος και την κατηγορία του Σουηδικού μοντέλου, ενώ υπάρχει ένας ακόμη μικρός χώρος κάτω από το εμπρός καπό (frunk).

Η ποιότητα κατασκευής αφήνει καλές εντυπώσεις, δεδομένου πως έχει γίνει ευρεία χρήση από ανακυκλωμένα και ανανεώσιμα υλικά, για τα καθίσματα, το ταμπλό και τις πόρτες, συμπεριλαμβανομένων κάποιων υφασμάτινων επενδύσεων που περιέχουν περίπου 70% ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Είναι εμφανές σε κάθε περίπτωση πως η έμφαση στο εσωτερικό του EX30 έχει δοθεί στη βιωσιμότητα και όχι στην πολυτέλεια.

Ευχάριστη αποτελεσματικότητα

Η οδήγηση του Volvo EX30 είναι μια πολύ απλή κι ευχάριστη εμπειρία. Ακουμπάς την κάρτα στο πλαίσιο της πόρτας για να ξεκλειδώσει και να μπεις μέσα και στη συνέχεια την ακουμπάς στην όρθια θήκη της κονσόλας. Επιλέγεις “D” για να ξεκινήσεις, χωρίς start button, δίχως driving modes. Απλά οδηγείς, εντελώς απερίσπαστος, καθώς ούτε όργανα δεν έχεις στο οπτικό σου πεδίο.

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και βολική, προσφέροντας καλή ορατότητα στην οδήγηση. Στην πόλη είναι ήσυχο, άνετο και πολύ ευέλικτο, χάρη και στο μικρό μήκος (4,25 μ.). Όταν βρεθείς σε ανοιχτό δρόμο, νιώθεις αυτή τη σιγουριά των Volvo, σε μια πιο ανάλαφρη, πιο ευέλικτη εκδοχή.

Το EX30 είναι στιβαρό, σταθερό, με ποιοτική κύλιση, άφθονο γκάζι και δυνατά φρένα. Κινείται ταχύτατα στην ευθεία και κρύβει το βάρος του στις στροφές. Γέρνει υπό πίεση και το τιμόνι του δεν διακρίνεται σε πληροφόρηση, αλλά πατάει με σιγουριά και, σε συνδυασμό με την πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης, προσφέρει απλόχερα αίσθημα αυτοπεποίθησης στον οδηγό για να ανεβάσει ρυθμό σε κάθε είδους διαδρομή.

Η πίσω κίνηση προσθέτει μια ευχάριστη νότα στην οδική συμπεριφορά, αν και οι όποιες τάσεις πλαγιολίσθησης εκμηδενίζονται εν τη γενέσει τους από τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Θα θέλαμε επίσης στην οδήγηση με ενεργοποιημένο το one-pedal, όταν αφήνουμε το γκάζι, η επιβράδυνση (και η ανάκτηση ενέργειας) να είναι πιο έντονη.

Την έκδοση Single Motor Extended Range που δοκιμάζουμε κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 272 ίππους και 343 Nm ροπής και εξασφαλίζει επιταχύνσεις επιπέδου hot-hatch. Ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3’’ μόλις, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Το πιο βασικό ωστόσο, είναι πως η μπαταρία 69 kWh της έκδοσης Extended Range προσφέρει μεγάλη αυτονομία έως και 480 χλμ.. Νούμερο που με νορμάλ οδήγηση πλησιάζεις χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια στην πράξη, καθώς η μέση κατανάλωση ενέργειας 17,5 kWh/100 χλμ. που ανακοινώνει η Volvo είναι σχετικά εύκολα επιτεύξιμη – αρκεί να συγκρατηθείς και να μην παρασυρθείς από την συναρπαστική αμεσότητα των 272 ηλεκτρικών ίππων.

Η φόρτισή της μπαταρίας (10-80%) μπορεί να γίνει με ισχύ έως 175 kW, σε 27 περίπου λεπτά της ώρας. Σε τριφασικό οικιακό ρεύμα με 16άρα ασφάλεια, μία πλήρης φόρτιση διαρκεί 8 ώρες.

Τελικά;

Το νέο EX30 περικλείει όλη την ουσία της Volvo, σε ένα μικρό και άκρως ελκυστικό πακέτο. Τολμηρό αισθητικά, αποδοτικό, ασφαλές και σχεδιασμένο για να κάνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εύκολη και απολαυστική, είναι ένα μικρό SUV γεμάτο πλεονεκτήματα. Ένα από τα οποία είναι και η ιδιαίτερα ελκυστική τιμή του.

Η βασική έκδοση με τους 272 ίππους και την αυτονομία των 343 χλμ. ξεκινά (συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2») κάτω από το ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ (από 29.572 €), ενώ η έκδοση δοκιμής με αντίστοιχη ιπποδύναμη και σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία, τιμάται στα 34.966 €.

ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!