Η ανάκαμψη που παρουσίασε τον Νοέμβριο η ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνεχίστηκε και τον Δεκέμβριο (+5,7%), καλύπτοντας τελικά τη μεγάλη πτώση του Οκτωβρίου.
Έτσι, το πρόσημο ήταν θετικό για τις ετήσιες ταξινομήσεις του 2024, οι οποίες έφτασαν τα 137.101 νέα οχήματα έναντι 134.484 το 2023 (άνοδος 1,9%).
Σημαντική άνοδο +90,5% κατέγραψαν τον Δεκέμβριο και οι ταξινομήσεις καινούριων λεωφορείων, αντίθετα με εκείνες των φορτηγών που μειώθηκαν κατά -13,3% συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του ’23.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- Cupra: Νέο προωθητικό πρόγραμμα για τα E-Hybrid μοντέλα
- Alfa Romeo Junior με χαμηλότερη τιμή από 25.320 €
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Πιο συγκεκριμένα:
Δεκέμβριος 2024 |
Δεκέμβριος 2023 |
Μεταβολή 2024/2023 |
|
Καινούργια επιβατικά | 8.706 | 8.240 | 5,7% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
594 | 685 | -13,3% |
Καινούργια λεωφορεία | 40 | 21 | 90,5% |
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2024 |
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 |
Μεταβολή2024/2023 |
|
Καινούργια επιβατικά | 137.101 | 134.484 | 1,9% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
10.761 | 10.870 | -1,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 874 | 252 | 246,8% |
Τα B–SUV είναι στην πρώτη θέση των πωλήσεων του 2024 με ποσοστό επί του συνόλου της αγοράς 30,7%, αυξημένο +4,2% συγκριτικά με το 2023. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα σουπερμίνι (κατηγορία Β) με ποσοστό 23,4% (-1,8%) και στην τρίτη τα C–SUV, με ποσοστό 20,3% (-1,3%).
Πιο αναλυτικά:
Segment |
Δεκ.
|
Δεκ.
|
Διαφορά |
Ιαν. – Δεκ. 2024 |
Ιαν. – Δεκ. 2023 |
Διαφορά |
A | 3,3% | 5,2% | -1,9 | 6,4% | 7,5% | -1,1 |
A-SUV | 2,3% | 3,0% | -0,7 | 3,8% | 2,2% | +1,5 |
(A TOTAL) | (5,6%) | (8,2%) | (-2,6) | (10,1%) | (9,7%) | (+0,4) |
B | 16,6% | 17,4% | -0,8 | 23,4% | 25,1% | -1,8 |
B-SUV | 29,9% | 27,4% | +2,4 | 30,7% | 26,5% | +4,2 |
(B TOTAL) | (46,5%) | (44,8%) | (+1,7) | (54,0%) | (51,6%) | (+2,4) |
C | 7,5% | 9,3% | -1,9 | 7,1% | 8,3% | -1,2 |
C-SUV | 29,0% | 25,0% | +4,0 | 20,3% | 21,7% | -1,3 |
(C TOTAL) | (36,4%) | (34,4%) | (+2,1) | (27,5%) | (29,9%) | (-2,5) |
D | 2,4% | 3,9% | -1,5 | 1,8% | 1,6% | +0,2 |
D-SUV | 6,8% | 6,4% | +0,4 | 4,5% | 5,2% | -0,7 |
(D TOTAL) | (9,2%) | (10,3%) | (-1,1) | (6,3%) | (6,8%) | (-0,6) |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,7% | 0,7% | +0,0 | 0,5% | 0,5% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,8%) | (0,8%) | (+0,0) | (0,6%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,5% | 0,5% | -0,0 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,6%) | (0,6%) | (-0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,3% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 0,7% | +0,1 | 1,0% | 0,6% | +0,4 |
(SUV TOTAL) | (69,1%) | (63,1%) | (+6,0) | (60,0%) | (56,4%) | (+3,6) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Τα υβριδικά αυτοκίνητα έκαναν την ανατροπή το 2024 και με σημαντική άνοδο +11,4% σε σχέση με το 2023, πέρασαν στην πρώτη θέση προτίμησης σε ότι αφορά το είδος καυσίμου. Όλοι οι άλλοι τύποι κατέγραψαν μείωση, με εξαίρεση τα επαναφορτιζόμενα BEV/PHEV (αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in hybrid) που παρέμειναν ουσιαστικά στο ίδιο με πέρσι επίπεδο (+1,1%).
Συγκεκριμένα:
Δεκ. 2024 |
Δεκ. 2023 |
Δια-φορά |
Ιαν. –Δεκ. 2024 |
Ιαν. –Δεκ. 2023 |
Δια-φορά |
Μερίδιο αγοράςστην ΕΕΙαν.-Νοε. ‘24 |
|
Βενζίνη | 22,4% | 35,3% | -12,9 | 35,7% | 41,9% | -6,2 | 33,7% |
Πετρέλαιο | 5,6% | 7,9% | -2,3 | 7,2% | 13,1% | -6,0 | 12,1% |
Υβριδικά (HEV) | 45,6% | 37,6% | +8,0 | 42,3% | 30,9% | +11,4 | 30,7% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 20,6% | 15,1% | +5,5 | 12,4% | 11,3% | +1,1 | 20,4% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,3% | -0,3 | 3,1% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
5,8% | 3,9% | +1,9 | 2,5% | 2,5% | -0,0 |
Σε επίπεδο ΕΕ, τέλος, και με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε τον Νοέμβριο ως εξής:
Νοέμβριος 2024 |
Νοέμβριος 2023 |
Μεταβολή |
Ιαν.- Νοέμ. 2024 |
Ιαν.- Νοέμ. 2023 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) | 869.816 | 886.918 | -1,9% | 9.726.049 | 9.683.853 | +0,4% |
ΕΕ 14(2) | 748.683 | 780.015 | -4,0% | 8.444.702 | 8.507.558 | -0,7% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 901.709 | 920.567 | -2,0% | 10.064.663 | 10.039.981 | +0,2% |
Ελλάδα | 10.666 | 10.452 | +2,0% | 128.371 | 126.244 | +1,7% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.