Mία πλήρως αποκατεστημένη Ferrari 330 GTC του 1966

Η εταιρεία Bell Sport & Classic, ειδικευμένη σε θέματα αποκατάστασης παλαιών Ferrari, αποκάλυψε τις λεπτομέρειες μιας Ferrari 330 GTC του 1966, η οποία εξασφάλισε μια τη νίκη στο Salon Privé Concours d’Elégance του 2022 τον Σεπτέμβριο ενάντια σε παγκόσμιας κλάσης αντιπάλους.

Mία πλήρως αποκατεστημένη Ferrari 330 GTC του 1966

Η εταιρεία Bell Sport & Classic, ειδικευμένη σε θέματα αποκατάστασης παλαιών Ferrari, αποκάλυψε τις λεπτομέρειες μιας Ferrari 330 GTC του 1966, η οποία εξασφάλισε μια τη νίκη στο Salon Privé Concours d’Elégance του 2022 τον Σεπτέμβριο ενάντια σε παγκόσμιας κλάσης αντιπάλους.

Το βραβείο Concours και το πιστοποιητικό Ferrari Classiche του αυτοκινήτου αποτελούν απόδειξη της εντατικής τριετούς αποκατάστασης και ανακατασκευής στην έδρα της Bell Sport & Classic στο Hertfordshire της Αγγλίας. Κάθε εξάρτημα της Ferrari 330 GTC έχει είτε αποκατασταθεί, είτε επισκευαστεί είτε κατασκευαστεί εκ νέου, με τις πιο σύγχρονες τεχνικές.

Η 330 GTC παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1966 και πήρε το πλαίσιό της από την 275 GTB Berlinetta και τον 4λιτρο V12 κινητήρα των 300 ίππων (του Gioacchino Colombo) από την 330 2+2 Coupe. Διαθέτει ένα εξαιρετικά κομψό αμάξωμα της Pininfarina και έκανε εντύπωση με την πρώτη ματιά. Ήταν ένα αυτοκίνητο για τους πιο απαιτητικούς πελάτες. Το Maranello κατασκεύασε 600 μονάδες μεταξύ 1966 και 1968 και το συγκεκριμένο αυτοκίνητο παράδειγμα κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια του αρχικού έτους παραγωγής.

Ο Peter Smith, επικεφαλής του τμήματος αγορών και πωλήσεων της Bell Sport & Classic δήλωσε: «Ήρθε για πρώτη φορά σε εμάς πριν από έξι χρόνια έχοντας σαφώς αρκετή χρήση, το αυτοκίνητο που αρχικά πωλήθηκε στην Ελβετία, είχε περάσει χρόνο στις ΗΠΑ, και τελικά βρέθηκε στη Βενεζουέλα. Παρόλο που ο κινητήρας δεν λειτουργούσε και είχε βαφτεί ξανά μπλε, κυριολεκτικά κάθε παξιμάδι και βίδα ήταν αυθεντικά, οπότε ήταν ένα καλό σημείο για να ξεκινήσουμε».

Κάθε φάση της αποσυναρμολόγησης, της αποκατάστασης και συναρμολόγησης και δοκιμών του V12 ολοκληρώθηκε στο εσωτερικό εργαστήριο κινητήρων της Bell Sport & Classic, υπό την καθοδήγηση του Attilio Romano, πρώην μέλους της τεχνικής ομάδας του εργοστασίου της Ferrari στο Maranello, ο οποίος διηύθυνε το τεχνικό τμήμα της H.R. Owen για 22 χρόνια. Αφού ο V12 συναρμολογήθηκε εκ νέου, δύο ημέρες ξοδεύτηκαν σε δοκιμές στο δυναμόμετρο, ελέγχοντας επιμελώς κάθε πτυχή λειτουργίας. Αφού το αυτοκίνητο ανακατασκευάστηκε υποβλήθηκε σε δοκιμές 800 χλμ. στο δρόμο.

Από πολλές απόψεις, το σύστημα πέδησης με δαγκάνες τεσσάρων βαλβίδων αποδείχθηκε η πιο δύσκολη πτυχή της ανακατασκευής, καθώς όπως εξηγεί ο Elliot East, επικεφαλής της ομάδας αποκατάστασης: «Δεν ήμασταν ευχαριστημένοι με το υπάρχον υδραυλικό σύστημα φρένων, το οποίο ήταν πρόκληση επειδή η εύρεση ενός αυθεντικού ανταλλακτικού σε καλή κατάσταση ήταν σχεδόν αδύνατη. Επειδή έχουμε επαφές με προμηθευτές ανταλλακτικών και λάτρεις της Ferrari σε όλο τον κόσμο, βρήκαμε τελικά ένα πρωτότυπο».

Το 1966, η 330 GTC έφυγε από το Maranello με ένα υπέροχο μαύρο δερμάτινο εσωτερικό, αλλά πάνω από μισό αιώνα χρήσης είχαν επιφέρει σημαντικές φθορές. Η Bell Sport & Classic ανέθεσε την αποκατάσταση της καμπίνας του αυτοκινήτου στην O’Rourke Coachtrimmers and Suppliers. Με έδρα το Rudgwick στο West Sussex, η εταιρεία έχει δεκαετίες εμπειρίας στην αποκατάσταση του εσωτερικού παλαιών Ferrari.

Έτσι, όταν ο πελάτης επιθυμούσε να αλλάξει το χρώμα του δέρματος, ήταν απλή υπόθεση για την O’Rourke Coachtrimmers and Suppliers να περιγράψει το φάσμα των επιλογών που προσέφερε το εργοστάσιο πριν από μισό και πλέον αιώνα. Ως αποτέλεσμα, ο νέος ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου μπόρεσε να επιλέξει το ακριβές χρώμα του δέρματος Ferrari Conolly VM 218 fawn, το οποίο συνδυάστηκε με λεπτομέρειες της εποχής, συμπεριλαμβανομένου του χρώματος και της ύφανσης των χαλιών και της επένδυσης, μέχρι και το βινύλιο στο δέσιμο των χαλιών, με όλα τα υλικά να προέρχονται από την Ιταλία.

Ευτυχώς, τα αρχικά πλαίσια των καθισμάτων του αυτοκινήτου ήταν σε καλή κατάσταση και διατηρήθηκαν, αν και τοποθετήθηκαν νέα ένθετα από αφρό για να εξασφαλιστεί η βέλτιστη άνεση και στήριξη. Για τις ζώνες χρησιμοποιήθηκε νέος ιμάντας, αλλά όλα τα εξαρτήματα είναι αυθεντικά και έχουν αποκατασταθεί.

Το ξύλινο ταμπλό της Ferrari ήταν σε σχετικά καλή κατάσταση, εκτός από το γεγονός ότι είχε μια τρύπα. Κάποια στιγμή στην ιστορία του αυτοκινήτου, στην κεντρική κονσόλα είχε τοποθετηθεί ένα ραδιοκασετόφωνο της δεκαετίας του 1980, το οποίο αφαιρέθηκε. Στη θέση του τοποθετήθηκε ένα αυθεντικό ραδιόφωνο Beck Europa, του ακριβούς τύπου με τον οποίο το αυτοκίνητο έφυγε από το εργοστάσιο. Αναβαθμισμένο από τους ειδικούς σε ραδιόφωνα παλαιών αυτοκινήτων, την Chrome London, το ραδιόφωνο είναι εξοπλισμένο με σύγχρονα εσωτερικά εξαρτήματα και συμβατότητα Bluetooth.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!