H Alfa Romeo ανακοίνωσε επίσημα την αποχώρησή της από την F1

To GP Άμπου Ντάμπι αυτού του Σαββατοκύριακο θα είναι το τελευταίο της Alfa Romeo στη Formula 1, καθώς η εμπορική συνεργασία της με την ομάδα της Sauber έφτασε στο τέλος της.

H Alfa Romeo ανακοίνωσε επίσημα την αποχώρησή της από την F1

To GP Άμπου Ντάμπι αυτού του Σαββατοκύριακο θα είναι το τελευταίο της Alfa Romeo στη Formula 1, καθώς η εμπορική συνεργασία της με την ομάδα της Sauber έφτασε στο τέλος της.

Η Alfa Romeo ανακοίνωσε επίσημα ότι θα αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος της φετινής σεζόν. Η ιταλική μάρκα έγινε βασικός σπόνσορας της Sauber το 2018 και το 2019, η ελβετική ομάδα αγωνίζεται με το όνομα της Alfa Romeo. Ωστόσο, αυτή η συνεργασία φτάνει στο τέλος της αυτό το Σαββατοκύριακο, με το Grand Prix Άμπου Ντάμπι, που ολοκληρώνει το φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1.

H ομάδα που βασίζεται στο Hinwil αναμένεται να αγωνιστεί τις επόμενες δύο σεζόν με το όνομα Sauber, πριν μετατραπεί σε εργοστασιακή ομάδα της Audi, που θα κάνει την είσοδό της στη Formula 1 το 2026. Έως το τέλος Ιανουαρίου, η Audi αναμένεται να αποκτήσει το δεύτερο μερίδιο 25% της ομάδας, γεγονός που σημαίνει ότι θα έχει το 50% πλέον, με το άλλο μισό να εξακολουθεί να ανήκει στην επενδυτική εταιρεία Longbow Finance του Σουηδού δισεκατομμυριούχου Finn Rausing.

Για αυτό και ολοκληρώθηκε πρόωρα η εμπορική συμφωνία με την Alfa Romeo, ενώ αρχικά έληγε στο τέλος του 2024. Για το GP Άμπου Ντάμπι, το μονοθέσιο της ομάδας, η Alfa Romeo C43, θα φέρει τον αριθμό 6 σε μοτίβο με τραπουλόχαρτα κούπες και το quadrifoglio (το τετράφυλλο τριφύλλι που κοσμεί τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της μάρκας από το 1923) για τα χρόνια συνεργασίας με τη Sauber, και θα αναγράφει το μήνυμα «Alfa Romeo nei nostri cuori» (η Alfa Romeo στην καρδιά μας).

H ανακοίνωση της Alfa Romeo έρχεται να διαψεύσει τις φήμες που την ήθελαν να μετονομάζει τη μονάδα ισχύος της Ferrari και να συνεργάζεται με τη Haas για τα επόμενα δύο χρόνια. Ωστόσο, η ιταλική μάρκα δεν αποκλείει την επιστροφή στην F1 στο μέλλον. Ο Jean-Philippe Imparato, διευθύνων σύμβουλος της Alfa Romeo, δήλωσε: «Η Alfa Romeo έχει τους αγώνες στο DNA της, και θα επιστρέψει για να ενθουσιάσει τους οπαδούς της το συντομότερο δυνατό, όταν οι συνθήκες είναι κατάλληλες».

«Όταν κλείνεις ένα τόσο σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία μιας μάρκας, είναι καιρός να κάνεις έναν απολογισμό. Για την Alfa Romeo, αυτή η περιπέτεια στην F1 αντιπροσώπευε μια διεθνή επίδειξη στο υψηλότερο επίπεδο, καθώς και μια βαθιά ανθρώπινη και αθλητική εμπειρία. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, η απόδοση της επένδυσης από τη δουλειά που κάναμε εδώ ήταν η πιο θετική σε ολόκληρη την καριέρα μου. Τα οφέλη από άποψη προβολής αποτελούν σημείο αναφοράς για ολόκληρο τον όμιλο Stellantis».

Η Alfa Romeo είναι παγκοσμίως ταυτισμένη με τους αγώνες και την κορυφαία τεχνολογία, σχεδόν από τότε που υπάρχουν τα αυτοκίνητα. Το 1925 η GP Tipo P2 κυριάρχησε στο πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Grand Prix. Το 1950 και 1951 κέρδισε το νεοσύστατο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών της Formula 1, με τους Nino Farina και Juan Manuel Fangio αντίστοιχα. Από το 1976 προμήθευε κινητήρες στην ομάδα της Brabham και στη συνέχεια δημιούργησε τη δική της ομάδας το 1979. Το καλύτερο αποτέλεσμα που κατάφερε να φέρει έως το τέλος του 1985, που αποχώρησε ξανά από την F1, ήταν η 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του 1983.

Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν 30 χρόνια απουσίας, μέχρι το 2018, που η Alfa Romeo επέστρεψε στη Formula 1 ως βασικός σπόνσορας της Sauber, η οποία πήρε το όνομα της μάρκας για τα επόμενα 5 χρόνια. Σε αυτά τα χρόνια, αγωνίστηκαν με τα χρώματα της ομάδας οι Charles Leclerc (που έκανε την παρθενική του σεζόν στην F1 με την Alfa Romeo), Marcus Ericsson, Antonio Giovinazzi, Kimi Raikkonen (o Πρωταθλητής του 2007 ολοκλήρωσε την καριέρα του στην F1 με την Alfa Romeo), Guanyu Zhou και Valtteri Bottas.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!