F1-GP Μονακό: 1η pole του Max Verstappen στο πριγκιπάτο

Ο Max Verstappen κατέκτησε την 1η του pole position στο GP Μονακό, με ένα εκπληκτικό 3o sector στην τελική του προσπάθεια, για να βρεθεί εμπρός από τους Fernando Alonso και Charles Leclerc, ο οποίος βρίσκεται υπό έρευνα επειδή παρεμπόδισε τον Lando Norris.

F1-GP Μονακό: 1η pole του Max Verstappen στο πριγκιπάτο

Ο Max Verstappen κατέκτησε την 1η του pole position στο GP Μονακό, με ένα εκπληκτικό 3o sector στην τελική του προσπάθεια, για να βρεθεί εμπρός από τους Fernando Alonso και Charles Leclerc, ο οποίος βρίσκεται υπό έρευνα επειδή παρεμπόδισε τον Lando Norris.

Μία εκπληκτική μάχη για την pole position δόθηκε στους στενούς δρόμους του Μονακό, όπου οι συνθήκες βελτιώνονταν συνεχώς, με τον Max Verstappen να κάνει έναν καταπληκτικό τελικό γύρο. Ο Ολλανδός κατέκτησε την πρώτη του pole position στο Μονακό παρότι χτύπησε τις μπαριέρες δύο φορές. Ο Verstappen βρισκόταν 2 δέκατα του δλ. πίσω από τον Fernando Alonso όταν είχε ολοκληρώσει το δεύτερο sector, αλλά κατάφερε να κερδίσει 3 δέκατα στο τελικό τμήμα της πίστας για να τεθεί επικεφαλής.

Ο Ολλανδός παραδέχθηκε ότι αναγκάστηκε να παλέψει σκληρά για την pole position. Στο Μονακό δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες για τη Red Bull να εκμεταλλευτεί το πολύ ισχυρό DRS της και η ομάδα δεν ξεκίνησε το τριήμερο με το ιδανικό στήσιμο. Στην τελική του προσπάθεια, ο Verstappen ανέφερε ότι ήταν υπερβολικά προσεκτικός στην 1η στροφή και ήξερε από εκεί και έπειτα έπρεπε να ανακτήσει χρόνο.

O Alonso έδωσε σκληρή μάχη για να μην επιτρέψει στον Ολλανδό να εκκινήσει πρώτος. Ο Ισπανός προσπάθησε να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες της Aston Martin στις αργές στροφές αλλά και το γεγονός ότι είναι φιλική προς το χρήστη. Ωστόσο, ο Alonso τόνισε ότι το 3ο sector ήταν το αδύναμο σημείο της Aston Martin και ήταν μόλις 84 χλστ. του δλ. πιο αργός από τον Verstappen.

Ο Ισπανός βρέθηκε μόλις 22 χλστ. του δλ. εμπρός από τον τοπικό ήρωα Charles Leclerc, ο οποίος δήλωσε ότι η Ferrari δυσκολεύτηκε περισσότερο από τα υπόλοιπα μονοθέσια με τις ανομοιομορφίες του οδοστρώματος. Υπήρξε ένα περιστατικό όπου ο Leclerc εμπόδισε τον Lando Norris στο Q3 επιβραδύνοντας μέσα στο τούνελ, ενώ ο Βρετανός βρισκόταν σε γρήγορο γύρο και οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και επέβαλαν στο Μονεγάσκο ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης. Ο μηχανολόγος αγώνα του Μονεγάσκου, Xavier Marcos Padrοs τον ενημέρωσε την τελευταία στιγμή ότι πλησιάζει ο Norris.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μονακό

Εκπληκτικό γύρο έκανε και ο Esteban Ocon για να βρεθεί στην 4η θέση στη σειρά εκκίνησης, μεταξύ των δύο Ferrari. O Carlos Sainz θα παραταχθεί 5ος στον αυριανό αγώνα, έχοντας κινηθεί 0,16 δλ. πιο αργά από τον team-mate του. Ο Lewis Hamilton, που πήρε την 6η θέση, ανέφερε στον ασύρματο ότι η Mercedes ήταν πολύ δύσκολη στην οδήγηση. Ο Βρετανός εξήγησε ότι είχε δυσκολία να φέρει τα ελαστικά στην κατάλληλη θερμοκρασία, λόγω μίας δικής του επιλογής στο στήσιμο (πιθανώς πιο μαλακές ρυθμίσεις), ενάντιας στις συμβουλές των μηχανολόγων του.

Πίσω από τον Hamilton θα παραταχθεί ο έτερος οδηγός της Alpine, Pierre Gasly, σε μία πολύ καλή ημέρα για τη γαλλική ομάδα. Ο Gasly θα βρεθεί μεταξύ των δύο Mercedes, με τον George Russell να μην καταφέρνει κάτι καλύτερο από την 8η θέση, προσπαθώντας υπερβολικά, γεγονός που τον έκανε να χάσει χρόνο. Ο Βρετανός δεν ήταν ευχαριστημένος με τον πρώτο του γρήγορο γύρο με το τελικό σετ μαλακής γόμας.

Ο Yuki Tsunoda έκανε μία εκπληκτική εμφάνιση για να προκριθεί για δεύτερη φορά φέτος στο Q3 κατατακτήριων δοκιμών και εξασφάλισε την 9η θέση με την αρκετά ανταγωνιστική AlphaTauri, που του επέτρεψε να σημειώσει τον 2ο ταχύτερο χρόνο στο Q1. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Lando Norris, ο οποίος είχε τραυματίσει τη McLaren του στο Q2. Οι μηχανικοί της βρετανικής ομάδας όμως κατάφεραν να επιδιορθώσουν το μονοθέσιο και να του δώσουν την ευκαιρία να παλέψει για κάτι καλό στο τελικό σκέλος, αλλά το γεγονός ότι παρεμποδίστηκε από τον Leclerc δεν του επέτρεψε να διεκδικήσει κάτι παραπάνω από τη 10η θέση.

Q2

Ο Ocon ακούμπησε τις μπαριέρες στην έξοδο της O Hamilton ανέφερε ότι είχε πρόβλημα στην πίσω δεξιά ανάρτηση έπειτα από τον πρώτο του γρήγορο γύρο με καινούργιο σετ ελαστικών, ο οποίος δεν ήταν ανταγωνιστικός, καθώς το πίσω μέρος της Mercedes πλαγιολίσθαινε. Λίγο αργότερα, ο Lando Norris χτύπησε στις μπαριέρες αριστερά στην έξοδο του Nouvelle Chicane μετά το τούνελ, έσπασε τη ράβδο του συστήματος διεύθυνσης και χτύπησε ξανά (από την άλλη) στη στροφή της Tabac. Κατάφερε να φτάσει όμως στα pits.

Οι αγωνοδίκες θα εξέταζαν επίσης τον Lance Stroll, ο οποίος έχασε το ζύγισμα στο pit lane. Ο Καναδός έφτασε στα pits της Aston Martin και οι μηχανικοί ακούμπησαν στο μονοθέσιο τους ανεμιστήρες ψύξης, πριν το επιστρέψουν στη ζυγαριά της FIA. Ίσως αυτό να μην άρεσε στη FIA. Όπως και να έχει, ο Stroll εγκατέλειψε την τελική του προσπάθεια και έμεινε εκτός διαδικασίας, καθώς κατετάγη 14ος, εμπρός από τον Valtteri Bottas.

Εμπρός από τον Stroll θα εκκινήσει ο Alex Albon με τη Williams, ο Nyck de Vries (AlphaTauri) και ο Oscar Piastri (McLaren), οι οποίοι δεν κατάφεραν να προκριθούν. Οι μηχανικοί της McLaren εργάζονταν πυρετωδώς για να επισκευάσουν το μονοθέσιο του Norris, και να του επιτρέψουν να συμμετάσχει στο Q3, στο οποίο είχε προκριθεί.

Q1

Μόλις στο 7ο λεπτό του πρώτου σκέλους της διαδικασίας, ο Sergio Perez προσέκρουσε στις μπαριέρες της εξόδου της 1ης στροφής (St. Devote). O Μεξικανός μπήκε πολύ γρήγορα στη στροφή, το πίσω μέρος της Red Bull προσπάθησε να τον προσπεράσει και χτύπησε στις μπαριέρες πρώτο, καταστρέφοντας τις αναρτήσεις της αριστερής πλευράς καθώς και τις αεροτομές της RB19, φέρνοντας τη διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία.

Η προσοχή του Perez ίσως αποσπάστηκε από το γεγονός ότι βρισκόταν μπροστά του ο Ocon, ο οποίος έκανε στην άκρη, εισερχόμενος στην έξοδο του pit lane για να μην τον εμποδίσει. Όπως και να έχει, όπως και στην Αυστραλία, ο Μεξικανός έκανε λάθος σε ένα σκέλος στο οποίο δεν θα έπρεπε να πιέζει στο απόλυτο όριο και θα του είναι πολύ δύσκολο να ανακάμψει από την τελευταία θέση στο Μονακό.

Ο Verstappen έξυσε τις μπαριέρες στην έξοδο της τελευταίας στροφής, ενώ ο Sainz κόστισε χρόνο στο Leclerc στην Πισίνα. Ο Hamilton βρισκόταν στη ζώνη κινδύνου και η Mercedes τοποθέτησε καινούργιο σετ ελαστικών σε αμφότερα τα μονοθέσιά τους. O 7 φορές Πρωταθλητής έκανε λάθος στην προτελευταία προσπάθειά του και βγήκε εκτός πίστας στο chicane μετά το τούνελ, αλλά κατάφερε να προκριθεί, με την τελική προσπάθεια, παρότι ακούμπησε τις μπαριέρες στην Πισίνα όταν βρήκε ένα άλλο μονοθέσιο εκτός γραμμής.

Την πρόκριση πήρε και ο Sainz την τελευταία στιγμή, με δεύτερο σετ ελαστικών. Πέραν του Perez, εκτός διαδικασίας έμειναν οι δύο Haas, μαζί με τον Guanyu Zhou (Alfa Romeo) και τον Logan Sargeant (Williams), που θα εκκινήσει 16ος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!