F1: Πιθανότητα συνεργασίας Aston Martin και Honda το 2026

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Honda έχει επικεντρώσει τις ελπίδες της να «επιστρέψει» επίσημα στο grid της Formula 1 ως προμηθευτής μονάδων ισχύος υπό τους νέους κανονισμούς του 2026, στο ενδεχόμενο συνεργασίας με την Aston Martin.

F1: Πιθανότητα συνεργασίας Aston Martin και Honda το 2026

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Honda έχει επικεντρώσει τις ελπίδες της να «επιστρέψει» επίσημα στο grid της Formula 1 ως προμηθευτής μονάδων ισχύος υπό τους νέους κανονισμούς του 2026, στο ενδεχόμενο συνεργασίας με την Aston Martin.

Τουλάχιστον έως το τέλος του 2025, η Aston Martin θα χρησιμοποιεί τη μονάδα ισχύος και το κιβώτιο της Mercedes. Για το ίδιο περίπου χρονικό διάστημα θα εξακολουθήσει να χρησιμοποιεί και την αεροδυναμική σήραγγα της γερμανικής ομάδας, έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή της δικής της. Ωστόσο, με τη Mercedes να έχει αναφέρει ότι θέλει να μειώσει τις πελατειακές της ομάδες στο μέλλον.

Ωστόσο, αν όπως έχει δηλώσει ο ιδιοκτήτης της Aston Martin, Lawrence Stroll, η βρετανική ομάδα θέλει να αποτελεί διεκδικητή τίτλων στο μέλλον, ίσως θα πρέπει να αποδεσμευθεί από την πελατειακή της σχέση με τη Mercedes. Από την πλευρά της, η Honda, που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να «επιστρέψει» επίσημα (καθώς θα συνεχίσει να παρέχει μονάδες ισχύος στη Red Bull έως το 2025), με τους καινούργιους τεχνικούς κανονισμούς που θα διέπουν τις μονάδες ισχύος της Formula 1 από το 2026.

Ωστόσο, για να πραγματοποιήσει την επιθυμία αυτή, η ιαπωνική εταιρεία θα πρέπει να βρει ομάδα πρόθυμη να συνεργαστεί μαζί της. Έχουμε αναφέρει ότι έχουν γίνει κάποιες επαφές με τη McLaren, η οποία εξετάζει τις επιλογές της για το 2026, με τον CEO της ομάδας, Zak Brown, να έχει επισκεφθεί και τη Red Bull Powertrains. Παράλληλα, η Williams έχει αποστασιοποιηθεί από το ενδεχόμενο να συνεργαστεί με τη Honda, καθώς εκτιμά ότι είναι ο κατασκευαστής που βρίσκεται πιο πίσω στην εξέλιξη της μονάδας ισχύος του 2026 από όλους τους υπόλοιπους.

Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, η Honda έχει επικεντρώσει τώρα τις ελπίδες της να επιστρέψει επίσημα στη Formula 1 στην ομάδα της Aston Martin. Υπάρχει άλλωστε και ένας συνδετικός κρίκος στο πρόσωπο του Martin Whitmarsh, CEO της Aston Martin Performance Technologies, καθώς ο Βρετανός ήταν ένας από τους βασικούς παράγοντες που έκλεισαν τη συμφωνία της McLaren με την Honda η οποία είδε την ιαπωνική εταιρεία να επιστρέφει στη Formula 1 το 2015.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποια σημαντικά εμπόδια που ίσως κάνουν δύσκολη τη σύναψη συνεργασίας μεταξύ των Aston Martin και Honda. Πέραν από την σύγκρουση συμφερόντων δύο κατασκευαστών της αυτοκινητοβιομηχανίας, υπάρχει στη μέση και το γεγονός ότι η Mercedes είναι μέτοχος στη μάρκα της Aston Martin Lagonda και ίσως δεν δει με καλό μάτι τη συνεργασία με τη Honda.

Επιπλέον, αν η Aston Martin θελήσει να χρησιμοποιήσει τις μονάδες ισχύος της Honda, θα πρέπει να εξελίξει το δικό της κιβώτιο (και πίσω ανάρτηση), καθώς αυτή τη στιγμή χρησιμοποιεί τη μονάδα 8 σχέσεων της Mercedes. Αυτό θα απαιτήσει τη δημιουργία ενός καινούργιου τμήματος στην ομάδα του Silverstone, με τον αντίστοιχο εξοπλισμό και την πρόσληψη ειδικευμένου προσωπικού, ωστόσο θα μπορούσε να αποτελέσει την οδό προς την πλήρη ανεξαρτησία της Aston Martin.

Για να συμβεί αυτό όμως, θα πρέπει να υπάρξει και μία πολυετής δέσμευση από την πλευρά της Honda, η οποία είναι γνωστή για τις ξαφνικές αποχωρήσεις της από τη Formula 1.

F1 - Fernando Alonso (Aston Martin), GP Αυστραλίας 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!