F1: Αρχικές επαφές μεταξύ McLaren και Honda για το 2026

Με την Honda να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να κατασκευάσει μονάδα ισχύος για το 2026, αναφέρεται ότι η ιαπωνική εταιρεία ήρθε σε επαφή με τη McLaren για το ενδεχόμενο να συνεργαστούν ξανά.

F1: Αρχικές επαφές μεταξύ McLaren και Honda για το 2026

Με την Honda να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να κατασκευάσει μονάδα ισχύος για το 2026, αναφέρεται ότι η ιαπωνική εταιρεία ήρθε σε επαφή με τη McLaren για το ενδεχόμενο να συνεργαστούν ξανά.

Η Honda έχει ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον της να συμμετέχει στη Formula 1 και από το 2026 και έπειτα, υπό τους καινούργιους κανονισμούς μονάδων ισχύος. Ωστόσο, δεν είναι σίγουρο ότι θα το κάνει, καθώς δεν έχει βρει ακόμα με ποια ομάδα θα συνεργάζεται, παρότι είναι διατεθειμένη να κατασκευάσει τον V6. Αλλά η εκδήλωσε ενδιαφέροντος δίνει το δικαίωμα στη Honda να συμμετέχει στις συνομιλίες των εκπροσώπων των κατασκευαστών για τις μονάδες ισχύος του 2026.

H Honda είχε -επίσημα- αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος του 2021, ωστόσο η Red Bull συνεχίζει να χρησιμοποιεί τις μονάδες της, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων κατασκευάζεται, συναρμολογείται (πέραν από τις μπαταρίες) και συντηρείται στην Ιαπωνία. Στο μεταξύ άλλαξε η ανωτέρα διοίκηση της ιαπωνικής εταιρείας. Πέρυσι, οι κινητήρες της ονομάζονταν Red Bull, ωστόσο προς το τέλος της χρονιάς, η Honda αύξησε την παρουσία της στο αμάξωμα των δύο ομάδων της εταιρείας ενεργειακών ποτών, καθώς η Red Bull όδευε προς τους τίτλους. Φέτος, οι κινητήρες θα αποκαλούνται Honda Red Bull Powertrains, καθώς οι Ιάπωνες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την προβολή τους από το σπορ.

Παρότι η Honda πρότεινε στη Red Bull να επεκτείνουν τη συνεργασία τους πέραν του 2025, ωστόσο δεν παρείχε αρκετά άμεσα τις απαντήσει που ήθελε η αυστριακή ομάδα. Άλλωστε, ήταν η αποχώρηση της Honda που πυροδότησε το σχέδιο δημιουργίας του τμήματος μονάδων ισχύος στο Milton Keynes, το οποίο θα κάνει τη Red Bull αυτόνομη και στον τομέα των V6. Συνεπώς, η Red Bull έψαχνε μια πιο εμπορική συμφωνία με έναν κατασκευαστή που δεν θα εμπλεκόταν τόσο πολύ στο τεχνικό κομμάτι, και τον βρήκε στο πρόσωπο της Ford.

Συνεπώς, η Honda συνεχίζει την αναζήτηση πιθανού συνεργάτη. Το όνομα της Williams έχει αναφερθεί, ωστόσο το The Race αναφέρει ότι υπήρξαν επαφές και με τη McLaren. H βρετανική ομάδα ήταν αυτή που είχε επαναφέρει τη Honda στη Formula 1 το 2015, ωστόσο η συνεργασία τους αποδείχθηκε αποτυχημένη, με πολλαπλά προβλήματα αξιοπιστίας και έλλειψη απόδοσης.

Σε τρία χρόνια συνεργασίας, η McLaren-Honda, που είχε προσπαθήσει να αναβιώσει την πολύ επιτυχημένη συνεργασία του παρελθόντος (1988-1992), δεν κατάφερε να δει ούτε ένα βάθρο. Η McLaren επέρριψε όλες τις ευθύνες στη Honda, χωρίς να υπολογίζει τους τομείς στους οποίους υστερούσε η ίδια. Επίσης, δεν προσπάθησε να κατανοήσει την ιαπωνική κουλτούρα. Από την πλευρά της, η Honda αρνήθηκε να προσλάβει τεχνικούς από αντίπαλους κατασκευαστές, γεγονός που καθυστέρησε την πρόοδό της.

Εντέλει η συνεργασία μεταξύ McLaren και Honda τερματίστηκε με άδοξο τρόπο και σήμανε και το τέλος της εποχής του Ron Dennis στην ομάδα (1980-2016). Έκτοτε, η ανώτερη διοίκηση αμφότερων των οργανισμών έχει αλλάξει. Το συμβόλαιο της McLaren με την Mercedes λήγει στο τέλος του 2026 και είναι σίγουρο ότι ο CEO της βρετανικής ομάδας, Zak Brown, θα θέλει να εξετάσει όλες τις επιλογές του το συντομότερο δυνατόν.

Μία εκ νέου συνεργασία με τη Honda -υπό διαφορετικές συνθήκες- θα μπορούσε να είναι μάννα εξ ουρανού και για τις δύο πλευρές. Η Honda θα έβρισκε δίοδο προς τη Formula 1 και η McLaren θα μπορούσε να γίνει ξανά εργοστασιακή ομάδα, όντας η προτεραιότητα του δικού της προμηθευτή μονάδων ισχύος. Παρότι ο Brown έχει δηλώσει ότι πιστεύει πως μια ομάδα μπορεί να κατακτήσει το Πρωτάθλημα ακόμα και με πελατειακούς κινητήρες, η ευκαιρία να κάνει τη McLaren εργοστασιακή ομάδα της Honda θα πρέπει να φαντάζει αρκετά ελκυστική.

Εναλλακτική επιλογή της McLaren, πέραν από τη συνέχιση της συνεργασίας με τη Mercedes -η οποία όμως θέλει να μειώσει τις ομάδες στις οποίες θα παρέχει μονάδες ισχύος- θα ήταν η συνεργασία με την Audi, η οποία θα κάνει την είσοδό της στο σπορ το 2026. Και σε αυτή την περίπτωση όμως, θα αποτελούσε πελατειακή ομάδα, με την προτεραιότητα να πηγαίνει στη Sauber.

F1 - Fernando Alonso (McLaren), GP Κίνας 2017

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!