F1: Η Mercedes θέλει να μειώσει την παροχή πελατειακών κινητήρων

Η Mercedes θέλει να μειώσει στο μέλλον από τρεις σε δύο τις πελατειακές ομάδες της Formula 1 στις οποίες παρέχει μονάδες ισχύος.

F1: Η Mercedes θέλει να μειώσει την παροχή πελατειακών κινητήρων

Η Mercedes θέλει να μειώσει στο μέλλον από τρεις σε δύο τις πελατειακές ομάδες της Formula 1 στις οποίες παρέχει μονάδες ισχύος.

To τμήμα κινητήρων της Mercedes, το High Performance Powertrains (HPP), με έδρα το Brixworth της Αγγλίας, παρέχει μονάδες ισχύος στο 40% του grid της Formula 1. Πέραν της εργοστασιακής ομάδας, τις γερμανικές V6 μονάδες χρησιμοποιούν οι McLaren, Aston Martin και Williams. Ωστόσο, ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι η γερμανική εταιρεία θέλει να μειώσει τις πελατειακές της ομάδες από 3 σε 2.

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του Αυστριακού, η Mercedes δεν έχει πλέον σημαντικά κέρδη από την παροχή μονάδων ισχύος σε πελατειακές ομάδες λόγω των κανονισμών. Οι κανονισμοί καθορίζουν το μέγιστο κόστος για τις πελατειακές ομάδες για την προμήθεια μονάδων ισχύος, μέτρο το οποίο έχει εφαρμοστεί για την προστασία των μικρότερων ομάδων.

Ο Toto Wolff δήλωσε: «Σε έναν ιδανικό κόσμο, θα έβλεπα ίσως εμάς (τη Mercedes) συν δύο (πελατειακές ομάδες), οπότε στην πραγματικότητα θα το μειώναμε λίγο». H Ferrari παρέχει κινητήρες σε τρεις ομάδες, την εργοστασιακή και δύο πελατειακές (Alfa Romeo, Haas), ενώ η Red Bull έχει εξασφαλίσει το δικαίωμα να χρησιμοποιούν οι δύο ομάδες της τις μονάδες της Honda έως και το 2025. Η Renault είναι ο μοναδικός κατασκευαστής που παρέχει μονάδες αποκλειστικά στην εργοστασιακή της ομάδα, την Alpine.

H Renault θέλει να επεκτείνει το «πελατολόγιό της» για να συλλέγει περισσότερα δεδομένα από τη μονάδα της. Ήταν ανοιχτή στο ενδεχόμενο να συνεργαστεί με την ομάδα του Michael Andretti στο μέλλον. Η Alpine έχει να αντιμετωπίσει επίσης το -ευτυχές- πρόβλημα των οδηγών που θα έχει στην ομάδα του χρόνου, καθώς διαθέτει τον Fernando Alonso (41 το καλοκαίρι) και τον νεαρό περυσινό Πρωταθλητή της Formula 2, Oscar Piastri. Μία λύση θα ήταν να παραχωρήσει τον 21 ετών Αυστραλό στη Williams για μία ή περισσότερες χρονιές.

Θα μπορούσε αυτό να συνοδευτεί και με τις γαλλικές μονάδες ισχύος; Το συμβόλαιο της Williams με την Mercedes για την προμήθεια μονάδων ισχύος λήγει στο τέλος του 2025. Πολλά θα εξαρτηθούν και από τα σχέδια των Porsche και Audi για τη Formula 1 από το 2026 και έπειτα, με τις αλλαγές στους κανονισμούς που διέπουν τις μονάδες ισχύος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!