F1: H Ferrari ζήτησε επανεξέταση της ποινής του Carlos Sainz

Η Ferrari ζήτησε από τη FIA δικαίωμα επανεξέτασης της ποινής που δέχθηκε ο Carlos Sainz στο Grand Prix Αυστραλίας της Formula 1, η οποία τον έριξε από την 4η στη 12η θέση στα τελικά αποτελέσματα του αγώνα.

F1: H Ferrari ζήτησε επανεξέταση της ποινής του Carlos Sainz

Η Ferrari ζήτησε από τη FIA δικαίωμα επανεξέτασης της ποινής που δέχθηκε ο Carlos Sainz στο Grand Prix Αυστραλίας της Formula 1, η οποία τον έριξε από την 4η στη 12η θέση στα τελικά αποτελέσματα του αγώνα.

Ο Carlos Sainz δέχθηκε ποινή 5 δλ. στα τελικά στάδια του Grand Prix Αυστραλίας, επειδή είχε προκαλέσει σύγκρουση με τον Fernando Alonso στην επανεκκίνηση του αγώνα 2 γύρους πριν από την καρό σημαία. Η ποινή του Sainz ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της τρίτης κόκκινης σημαίας του αγώνα, πριν τα μονοθέσια παραταχθούν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας για να ολοκληρώσουν τυπικά τον τελευταίο γύρο.

Ο Sainz ανέφερε στον ασύρματο ότι οι αγωνοδίκες θα πρέπει να μιλήσουν μαζί του πριν επιβάλουν την ποινή. Όσον αφορά τα υπόλοιπα συμβάντα της επανεκκίνησης, οι αγωνοδίκες εξέτασαν τη σύγκρουση μεταξύ των δύο οδηγών της Alpine μετά τον αγώνα και αποφάσισαν να μην τιμωρήσουν τον Pierre Gasly, ενώ η σύγκρουση Logan Sargeant και Nyck de Vries δεν ερευνήθηκε καν. Επειδή ο αγώνας τερμάτισε υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, η ποινή 5 δλ. κόστισε στον Sainz περισσότερες θέσεις από το συνηθισμένο, καθώς όλα τα μονοθέσια βρίσκονταν πολύ κοντά μεταξύ τους.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Frederic Vasseur, δήλωσε ότι η Ferrari ζήτησε από τη FIA να επανεξετάσει την ποινή του Carlos Sainz: «Καθώς συζητάμε με τη FIA και της στείλαμε την έκθεση, δεν θέλω να αποκαλύψω λεπτομέρειες αυτής της συζήτησης. Το μόνο πράγμα είναι ότι σχετικά με τους Gasly/Ocon, και σίγουρα με τους Sargeant/de Vries στην 1η στροφή, η αντίδραση των αγωνοδικών δεν ήταν η ίδια. Αλλά θέλω να αποφύγω να κάνω οποιοδήποτε σχόλιο».

Με τη Ferrari έχει ζητήσει επνεξέταση, αρχικά οι αγωνοδίκες πρέπει να αποφασίσουν αν υπάρχει υπόθεση που πρέπει να διευθετηθεί και συγκεκριμένα αν υπάρχει κάποιο σημαντικό και σχετικό νέο στοιχείο. Αν οι αγωνοδίκες αποφασίσουν να προχωρήσουν στην επανεξέταση, τότε λαμβάνουν την απόφασή τους με βάση αυτά τα νέα στοιχεία.

Ο Vasseur δήλωσε: «Η διαδικασία είναι ότι πρώτα θα ρίξουν μια ματιά στην αίτησή μας για να δουν αν μπορούν να ανοίξουν ξανά την υπόθεση. Στη συνέχεια, θα έχουμε μια δεύτερη ακρόαση λίγο αργότερα, με τους ίδιους αγωνοδίκες ή αυτούς του επόμενου αγώνα, σχετικά με την ίδια την απόφαση. Αυτό που μπορούμε να περιμένουμε είναι να έχουμε τουλάχιστον μια ανοιχτή συζήτηση μαζί τους, αλλά και για το καλό του αθλήματος να αποφύγουμε αυτού του είδους τις αποφάσεις, όταν έχεις τρεις υποθέσεις στην ίδια στροφή και όχι την ίδια αντιμετώπιση».

«Η μεγαλύτερη απογοήτευση ήταν από τον Carlos, και το ακούσατε στον ασύρματο, να μην έχει ακρόαση από τους αγωνοδίκες. Επειδή η υπόθεση ήταν πολύ ιδιαίτερη σε αυτή την περίπτωση, νομίζω ότι θα ήταν λογικό, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο αγώνας είχε τελειώσει, και δεν επηρέαζε το βάθρο, να γίνει ακρόαση, όπως έγινε με τους Gasly και Ocon».

Τα νέα στοιχεία της Ferrari μπορεί να περιστρέφονται γύρω από δεδομένα του μονοθεσίου που δεν ήταν άμεσα διαθέσιμα στους αγωνοδίκες εκείνη τη στιγμή, αν και ο Vasseur αρνήθηκε να αποκαλύψει λεπτομέρειες: «Εναπόκειται στους αγωνοδίκες ποια είναι η σωστή ποινή, αλλά για μένα τουλάχιστον, αλλά και για τον Carlos και την ομάδα, είναι ένα πρώτο βήμα να ανοίξει ξανά η συζήτηση. Το αποτέλεσμα αυτού θα εξαρτηθεί από τη FIA. Σίγουρα έχουμε τα επιχειρήματά μας, αλλά θα τα κρατήσω για τη FIA».

«Σίγουρα περιμένουμε την επανεξέταση της απόφασης, γιατί πρόκειται για αίτημα επανεξέτασης και δεν πρόκειται να λάβουμε την ίδια απόφαση. Δεν θέλω να κατηγορήσω κάποιον. Σχετικά με τα αγωνιστικά συμβάντα, και κάνω αυτή τη δουλειά 33 χρόνια τώρα, κάθε φορά που είχαμε ένα ατύχημα στην πίστα, νομίζω ότι έχεις πάντα δύο εκδοχές, με διαφορετικά σχόλια και διαφορετικό αποτέλεσμα, ανάλογα τους οδηγούς».

«Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι εύκολη δουλειά. Και επίσης, είναι δύσκολο να πάρεις μια απόφαση όταν είναι κατά τη διάρκεια του αγώνα. Πάντα ζητάμε να παίρνουμε αποφάσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτή η περίπτωση ήταν ίσως λίγο ιδιαίτερη με τις τρεις κόκκινες σημαίες, τις δύο εκκινήσεις και την τελευταία επανεκκίνηση για ένα γύρο πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Από εκεί προήλθε η απογοήτευση, γιατί είχαμε την αίσθηση ότι η κατάσταση με τον Ocon και τον Gasly αντιμετωπίστηκε λίγο διαφορετικά».

Όταν ρωτήθηκε για το χρονικό πλαίσιο εντός του οποίου εκτιμά ότι η FIA θα προχωρήσει στη διαδικασία αξιολόγησης του αιτήματος επανεξέτασης, ο Vasseur δήλωσε: «Τώρα, έχουν τον έλεγχο της κατάστασης. Είναι στο χέρι τους να αποφασίσουν πότε θα γίνει η πρώτη ακρόαση, όπου θα εξετάσουν αν μπορούν να δεχτούν ή όχι το αίτημα. Είναι στο χέρι τους να αποφασίσουν πότε θέλουν να το κάνουν».

«Θα μπορούσε να γίνει στο Μπακού ή θα μπορούσε να γίνει νωρίτερα. Εμείς προτιμούμε να το κάνουμε πριν, και να είμαστε επικεντρωμένοι αλλού στο Μπακού. Πρέπει να το κάνουν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Είναι αλήθεια ότι για πρώτη φορά έχουμε τέσσερις εβδομάδες μεταξύ των δύο αγώνων, και είναι λίγο πιο ευέλικτο. Με τον Kimi (Raikkonen) πριν από δύο χρόνια στην Alfa Romeo κάναμε τις ακροάσεις στον επόμενο αγώνα».

F1 - Carlos Sainz (Ferrari) & Nyck de Vries (AlphaTauri), GP Αυστραλίας 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!