F1-GP Μονακό FP1: O Charles Leclerc ταχύτερος αλλά με σύγκρουση

Παρότι είχε μία σύγκρουση στα αρχικά λεπτά του FP1, ο τοπικός ήρωας του GP Μονακός της Formula 1, Charles Leclerc, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με τη Ferrari, εμπρός από τους Verstappen και Norris.

F1-GP Μονακό FP1: O Charles Leclerc ταχύτερος αλλά με σύγκρουση

Παρότι είχε μία σύγκρουση στα αρχικά λεπτά του FP1, ο τοπικός ήρωας του GP Μονακός της Formula 1, Charles Leclerc, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με τη Ferrari, εμπρός από τους Verstappen και Norris.

Παρότι ο Charles Leclerc δεν ήταν αισιόδοξος για τη φόρμα τις Ferrari στους δρόμους της γενέτειράς του, του Μονακό, αλλά και ένα ατύχημα στο πρώτο 10λεπτο του FP1 αυτού του αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1, κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας, ενδεχομένως με μονοθέσιο που είχε υποστεί ζημιά. Ο περυσινός νικητής του αγώνα, ξεκίνησε το FP1 με μία έξοδο στο χώρο διαφυγής της Mirabeau, χωρίς συνέπειες.

Ωστόσο, δεν ίσχυε το ίδιο πέντε λεπτά αργότερα. Ο Lance Stroll είχε κάνει στην άκρη για να αφήσει ένα ταχύτερο μονοθέσιο να τον προσπεράσει στη φουρκέτα του Grand Hotel, αλλά επέστρεψε στην αγωνιστική γραμμή καθώς ερχόταν με φόρα ο Leclerc, ο οποίος προσέκρουσε στο πίσω μέρος της Aston Martin του Καναδού.

Αποτέλεσμα ήταν να καταστραφεί η εμπρός αεροτομή της Ferrari, καθώς και ο διαχύτης, η πίσω ανάρτηση και το κιβώτιο του μονοθεσίου του Stroll. Το περιστατικό προκάλεσε τη διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία για να καθαριστεί η πίστα από τα θραύσματα. Το περιστατικό ερεύνησαν οι αγωνοδίκες, οι οποίοι αποφάσισαν να επιβάλουν στον Stroll ποινή 1 θέσης στη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής, καθώς η Aston Martin είχε ενημερώσει τον Καναδό ότι τον προσεγγίζει ο Leclerc, αλλά δεν το είχε ακούσει. Συνεπώς, οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν ότι ο Stroll είχε πλήρη ευθύνη για το περιστατικό.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Μονακό

Ο Leclerc σχολίασε λίγο μετά το μέσο του FP1 ότι η Ferrari δεν βρισκόταν πουθενά, και ανέφερε κάτι περίεργο, καθώς είπε ότι στις δεξιές στροφές η SF-25 είχε υποστροφή και στις αριστερές υπερστροφή. Θα μπορούσε αυτό να είναι αποτέλεσμα της σύγκρουσης με τον Stroll;

Βέβαια, στον επόμενο γύρο του, ο Leclerc σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, ο οποίος θα παρέμενε στην κορυφή έως το τέλος της διαδικασίας. Αργότερα, ανέφερε ότι το εμπρός αριστερό ελαστικό του σετ μαλακής γόμας είχε καταστραφεί, εκφράζοντας την άποψη ότι το μονοθέσιο είχε πρόβλημα.

Στο τελικό 5λεπτο, ο Max Verstappen κατάφερε με τη Red Bull να πλησιάσει στα 0,163 δλ. την επίδοση του Leclerc. Η Red Bull έχει τοποθετήσει αυτό το Σαββατοκύριακο στο μονοθέσιο του Verstappen την 3η φετινή MGU-H και turbo από τα 4 που επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν από κάθε οδηγό κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Στην 3η θέση κατετάγη ο Lando Norris με τη McLaren, ο οποίος είχε και μία έξοδο στη St. Devote, χωρίς συνέπειες όμως. Ο Βρετανός βρέθηκε 0,326 δλ. μακριά από την κορυφή. Ο Alex Albon επιβεβαίωσε ότι η Williams βρίσκεται σε πολύ καλή φόρμα σημειώνοντας τον 4ο χρόνο, εμπρός από τον Oscar Piastri με την άλλη McLaren, το μοναδικό οδηγό από τους πρώτους 12 που έγραψε την ταχύτερη επίδοσή του με τη μέση γόμα ελαστικών. Περίπου 15 λεπτά πριν από το τέλος της διαδικασίας, ο Piastri ανέφερε ότι χτύπησε στις μπαριέρες και επέστρεψε στα pits για ελέγχους στο μονοθέσιό του.

Από το ξεκίνημα είδαμε διαφορετικές τακτικές όσον αφορά τη χρήση των ελαστικών. Οι McLaren και Mercedes προτίμησαν τη μαλακή γόμα για το ξεκίνημα του FP1, η Ferrari τη μέση και η Red Bull τη σκληρή. Ωστόσο, η McLaren επέλεξε για το δεύτερο μισό τη μέση γόμα.

Το Μονακό είναι μία πίστα στην οποία οι οδηγοί «χτίζουν» σταδιακά την αυτοπεποίθησή τους για να κινηθούν στο απόλυτο όριο στις κατατακτήριες δοκιμές. Το πρόβλημα της έλλειψης χώρου και της αυξημένης κίνησης στην πιο μικρή σε μήκος πίστα της χρονιάς ήταν εμφανής εξαρχής.

Στην 6η θέση βρέθηκε ο George Russell με τη Mercedes, με τον Carlos Sainz να συμπληρώνει την πρώτη οκτάδα με την άλλη Williams. Oι δύο πιο έμπειροι οδηγοί του grid, Lewis Hamilton και Fernando Alonso συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα. Με λιγότερα από 10 λεπτά να απομένουν, ο Hamilton απογείωσε τη Ferrari στο δεύτερο chicane της πισίνας, έχοντας τη Mercedes του Andrea Kimi Antonelli (11ος) μπροστά του. Ο Ιταλός χτύπησε τις μπαριέρες στη στροφή 3 (Καζίνο) στο τέλος της διαδικασίας.

F1 Χρόνοι FP1 GP Μονακό 2025

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!