F1: Προγνωστικά για το GP Μονακό από τους οδηγούς

Στην ημέρα των συνεντεύξεων πριν από την έναρξη της δράσης για το GP Μονακό, οι κορυφαίοι οδηγοί σχολίασαν τι περιμένουν από αυτό το Σαββατοκύριακο, το οποίο προσθέτει στην εξίσωση και δύο υποχρεωτικά pit stop στον αγώνα.

F1: Προγνωστικά για το GP Μονακό από τους οδηγούς

Στην ημέρα των συνεντεύξεων πριν από την έναρξη της δράσης για το GP Μονακό, οι κορυφαίοι οδηγοί σχολίασαν τι περιμένουν από αυτό το Σαββατοκύριακο, το οποίο προσθέτει στην εξίσωση και δύο υποχρεωτικά pit stop στον αγώνα.

Φέτος, στην εξίσωση του Grand Prix Μονακό θα προστεθεί η υποχρεωτική διπλή στάση στα pits, ένα μέτρο που η Formula 1 επέβαλε για να κάνει πιο ενδιαφέροντα τα πράγματα στον αγώνα. Αυτό θα ανοίξει πολλές επιλογές στις ομάδες. Κάποιοι που βρίσκονται στις πιο πίσω θέσεις ίσως να επιλέξουν να κάνουν pit stop από τον πρώτο κιόλας γύρο, για να βρεθούν σε καθαρή πίστα και να εκμεταλλευτούν το ρυθμό του μονοθεσίου, «χρωστώντας» μόνο άλλο ένα pit stop.

Επίσης, κάποιοι οδηγοί ανέφεραν ότι δεν είναι απίθανο να δούμε κάποιους οδηγούς να καθυστερούν τα μονοθέσια που βρίσκονται πίσω τους, για να ευνοήσουν τη στρατηγική του team mate του, όπως έκανε πέρυσι ο Fernando Alonso. Θα υπάρξουν στρατηγικές που θα ποντάρουν επίσης σε επεμβάσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Όπως είναι γνωστό, οι κατατακτήριες δοκιμές στο Μονακό είναι οι πιο σημαντικές της χρονιάς, καθώς τα προσπεράσματα είναι ουσιαστικά αδύνατα. Δεδομένου ότι η McLaren είναι πολύ ανταγωνιστική στις αργές στροφές, αποτελεί το φαβορί για να πρωταγωνιστήσει και στο Μονακό.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που ενδέχεται να δυσκολέψουν τους οδηγούς της βρετανικής ομάδας να κατακτήσουν την pole position στις κατατακτήριες δοκιμές, όπου οι οδηγοί πρέπει να έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη στις αντιδράσεις των μονοθεσίων τους για να έχουν τη δυνατότητα να πλησιάζουν όσο το δυνατόν πιο κοντά στις μπαριέρες και να εκμεταλλευτούν ολόκληρο το πλάτος της πίστας, για να κατεβάσουν τους χρόνους τους.

O πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Oscar Piastri, δήλωσε ότι το μονοθέσιο της McLaren «είναι λίγο δύσκολο, λίγο απρόβλεπτο όταν φτάνεις στο όριο θα έλεγα. Έχει σαφώς πολύ ρυθμό εκεί, αλλά δεν είναι πάντα το πιο εύκολο να τον αντλήσεις, επειδή δεν μπορείς να προβλέψεις πλήρως τι πρόκειται να συμβεί».

F1 Grand Prix of Monaco Previews

Ο team-mate του Αυστραλού, Lando Norris, δήλωσε ότι η ήττα στο GP Εμίλια Ρομάνια «δείχνει ότι είμαστε ευάλωτοι σε ορισμένους τομείς. Έχουμε ακόμα πράγματα να βελτιώσουμε, παρότι είχαμε κάποια σπουδαία Σαββατοκύριακα όπου φαινόμασταν -και ήμασταν- κυρίαρχοι. Σαφώς έχουμε ακόμα κάποιες αδυναμίες, αλλά προσπαθούμε να βελτιωθούμε». Όπως έχει δηλώσει ο Norris, το μεγαλύτερο πρόβλημα για τον ίδιο είναι οι εμφανίσεις του στις κατατακτήριες δοκιμές φέτος, κάτι που δεν πρόκειται να τον βοηθήσει στους δρόμους του Μονακό.

Ο Norris δήλωσε: «Είμαι σίγουρος ότι έχω την ταχύτητα. Αλλά είναι αλήθεια ότι φέτος δεν μπόρεσα να συνδυάσω τα πράγματα τόσο καλά όσο τα έκανα στο παρελθόν. Είναι κάτι στο οποίο ήμουν πάντα πολύ δυνατός, και απλά δεν τα πήγα αρκετά καλά αυτή τη σεζόν. Ήταν η μεγαλύτερη απογοήτευση που είχα μέχρι στιγμής στη σεζόν μου. Ξέρω σε τι πρέπει να επικεντρωθώ, αλλά χρειάζεται ακόμα χρόνος. Μπορεί να είναι μέρες, μπορεί και μήνες. Αλλά θα έλεγα ότι εβδομάδες ακόμα είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος για να το πω. Θα μπορούσε να είναι θέμα μηνών».

F1 Grand Prix of Monaco Previews

Από την άλλη, το ερώτημα για τη Red Bull είναι αν η βελτίωση που επέδειξε στην Imola μπορεί να επαναληφθεί σε πίστες που -θεωρητικά τουλάχιστον- δεν ευνοούν τα δυνατά σημεία της RB21 (γρήγορε στροφές), όπως το Μονακό. Ωστόσο, η ομάδα θα μπορεί να ποντάρει και στον πάντα καλό στις κατατακτήριες δοκιμές Max Verstappen. Αλλά θα πρέπει να έχει βρει το κατάλληλο στήσιμο και να του δώσει την ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων που θέλει, για να μπορεί να αντλήσει το μέγιστο.

Ο Verstappen δήλωσε: «Νομίζω ότι ήταν λίγο πιο δύσκολο να βάλουμε το μονοθέσιο στο σωστό πλαίσιο, αλλά νομίζω ότι μάθαμε αρκετά πράγματα στην Imola σχετικά με το τι θέλουμε από αυτό. Υποθέτω ότι δεν είναι πάντα εύκολο να αντλήσουμε αυτό που είχαμε στην Imola, για παράδειγμα, τώρα σε ένα σιρκουί πόλης, αλλά νομίζω ότι ήταν ένα πολύ χρήσιμο μάθημα. Σίγουρα μου έδωσε επίσης μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για να πιέσω».

«Δυστυχώς, νομίζω ότι το μονοθέσιό μας βρίσκεται τα ίσως δύο χρόνια, σε ένα αρκετά στενό πλαίσιο λειτουργίας. Μόλις βρεθείς λίγο αριστερά ή δεξιά, γίνεται αρκετά πιο δύσκολο να το οδηγήσεις και αυτό πιθανώς μεταφράζεται σε μια κακή Παρασκευή. Αλλά ευτυχώς, νομίζω ότι η ομάδα είναι αρκετά καλή στο να αναλύει πολλά πράγματα και στη συνέχεια να παίρνει τις σωστές αποφάσεις για την επόμενη μέρα. Έτσι, τις περισσότερες φορές βελτιώνουμε την κατάσταση και σίγουρα στην Imola βελτιώθηκε αρκετά».

F1 Grand Prix of Monaco Previews

«Απλά πρέπει να συνεχίσουμε να κατανοούμε το μονοθέσιό μας λίγο καλύτερα και τι θέλουμε με το στήσιμο του. Ξέρω ότι αυτή είναι μια πολύ διαφορετική πίστα. Αν κοιτάξετε τη σεζόν μέχρι τώρα, ήμασταν πραγματικά ανταγωνιστικοί μόνο σε πίστες με γρήγορες στροφές. Τώρα, για το Μονακό, είμαι λίγο πιο συγκρατημένος. Δεν έχω ιδέα πού βρισκόμαστε στην κατάταξη. Ιστορικά, δεν ήμασταν ιδιαίτερα καλοί σε μια σιρκουί πόλης, οπότε ελπίζω να μπορέσουμε να το αλλάξουμε αυτό λίγο, αλλά δεν ξέρω».

Έπειτα από το ατύχημά του στις κατατακτήριες δοκιμές της Imola, o team-mate του Ολλανδού στη Red Bull, Yuki Tsunoda, δεν θα έχει στο μονοθέσιό του όλες τις αναβαθμίσεις της ομάδας, καθώς κάποιες καταστράφηκαν. O Ιάπωνας δήλωσε για το ατύχημα: «Με έκανε να αναγνωρίσω πόσα πράγματα δεν έχω κατανοήσει ακόμα σχετικά με το όριο αυτού του μονοθεσίου. Πρέπει να το πάρω λίγο χαλαρά όταν αλλάζουμε κάτι στο στήσιμο. Φαίνεται ότι αυτό το μονοθέσιο αντιδρά πολύ περισσότερο στις αλλαγές. Οπότε νομίζω ότι αυτό είναι όλο».

Για τις βλέψεις της Mercedes αυτό το Σαββατοκύριακο, ο George Russell δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι για αυτό το Σαββατοκύριακο, γιατί ξέρουμε ότι οι κατατακτήριες δοκιμές είναι ένα από τα δυνατά μας σημεία. Με τη στρατηγική δύο pit stop, θα είναι πραγματικά ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εξελιχθεί, επειδή στο παρελθόν αφορούσε αποκλειστικά τις κατατακτήριες δοκιμές, και μπορούσες να διαχειριστείς τη διαφορά από το μονοθέσιο πίσω σου, μπορούσες να τους καθυστερήσεις όλους και απλά να διαχειριστείς τα ελαστικά σου έως το τέλος. Δεν νομίζω ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο αυτό το Σαββατοκύριακο, οπότε ο ρυθμός στον αγώνα δεν θα είναι χωρίς νόημα, και ξέρουμε ότι αυτό δεν είναι το δυνατό μας σημείο».

2025 Emilia Romagna Grand Prix, Saturday Sebastian Kawka

Στο στρατόπεδο της Ferrari, με δεδομένο ότι οι κατατακτήριες δοκιμές είναι το αδύναμο σημείο του μονοθεσίου, όπως και οι αργές στροφές, ο Charles Leclerc δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος: «Δυστυχώς, το μονοθέσιό μας δεν ήταν ιδιαίτερα δυνατό στις αργές στροφές, και εδώ στο Μονακό υπάρχουν μόνο τέτοιες. Στα χαρτιά, δεν μοιάζει με την πιο ελπιδοφόρα πίστα για εμάς. Αλλά στο Μονακό είναι επίσης τόσο μοναδική και τόσο διαφορετική από οποιαδήποτε άλλη κατά τη διάρκεια της σεζόν, ώστε μπορεί να έχουμε και μια καλή έκπληξη».

«Δεν ξέρουμε ακόμα τι να περιμένουμε. Αλλά είναι αλήθεια ότι εδώ υπάρχουν μόνο αργές στροφές. Έτσι, προφανώς, θα προσπαθήσουμε να επικεντρωθούμε και να βάλουμε το μονοθέσιο στην καλύτερη δυνατή θέση για τις αργές στροφές, ενώ συνήθως στις περισσότερες πίστες προσπαθείς να βρεις έναν συμβιβασμό μεταξύ γρήγορων και αργών στροφών. Ελπίζω ότι θα ανακαλύψουμε κάτι νέο για το αυτοκίνητό μας που δεν έχουμε δει ακόμα από την αρχή της σεζόν».

Ο έτερος οδηγός της Ferrari, Lewis Hamilton, δήλωσε: «Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι η μεγάλη μας αδυναμία φέτος. Δεν αντλούμε την απόδοση από τα ελαστικά και αυτό είναι κάτι πάνω στο οποίο δουλεύουμε. Είχα κάποιες ιδέες, η ομάδα είχε κάποιες ιδέες και έτσι θα τις δοκιμάσουμε αυτό το Σαββατοκύριακο. Δεν είναι το καλύτερο μέρος για να δοκιμάσουμε αυτά τα πράγματα, αλλά θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ένα βήμα στις κατατακτήριες δοκιμές».

Τέλος, οι πολύ καλές εμφανίσεις της Williams στους δύο τελευταίους αγώνες, έχουν ενθαρρύνει τον Alex Albon: «Ακόμα και όταν τα πράγματα δεν πάνε φανταστικά, μπορούμε να τερματίσουμε στην 5η θέση. Αυτό που ήταν καλό για εμάς γενικά, είναι ότι κάναμε ένα βήμα, ξεκάθαρα παντού. Ο ρυθμός μας στους τελευταίους δύο αγώνες μας βάζει σε ανταγωνισμό με ομάδες όπως η Ferrari και η Mercedes. Έτσι, το ευχαριστήθηκα πολύ. Είναι μια ωραία αλλαγή».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!